Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 893.

søndag, 21. juni 2009, 16:28

Forfatter: Gnavpot

Rensing af computer med støvsuger?

Jeg er overrasket over, at så mange er sluppet heldigt fra at bruge plasticmundstykke. Jeg får små stød, når jeg holder ved plasticslangen, og jeg ville aldrig udsætte min computer for det.

søndag, 21. juni 2009, 14:34

Rensing af computer med støvsuger?

Citeret Oprindeligt indlæg af FlyZar Tilbage til støvsugeren: Hvis man har støvsuger med plastic slange og mundstykke, så burde det vel ikke være noget problem?? FlyZar Det er det allerværste, du kan gøre. Med et metalmundstykke kan du aflede den statiske elektricitet til stel. Det kan du ikke med et plasticmundstykke. Jeg renser forholdsvis ofte computere med støvsuger, men jeg piller altid plasticmundstykket af og renser med en hånd på metalrøret (vores støvsuger er plastikslange - metalrør -...

onsdag, 15. april 2009, 21:23

Gaming CPU+MB med lavt strømforbrug?

Jeg skal som sagt kun bruge bundkort, CPU og RAM. Bundkortet er defekt og forældet (Socket 939 og DDR), og ny CPU og RAM er derfor en naturlig følge. Ny harddisk, strømforsyning eller grafikkort er ikke på tale. Men jeg er under alle omstændigheder enig i, at en 2½" disk ikke ville kunne betale sig. Fordelene ved det lavere forbrug står ikke mål med forskellen i anskaffelsespris, performance og kapacitet. Jeg mener ikke, at 30 watt er ligegyldigt, men det er ikke en holdning, jeg føler noget beh...

lørdag, 11. april 2009, 23:07

Rotte, kan du svare på mit spørgsmål, eller vil du bare larme lidt i tråden?

lørdag, 11. april 2009, 20:10

Tak til jer begge, madz og Cyclups. Jeg var godt nok ved at føle mig lidt alene i tråden. Cyclups, Det var en meget interessant sammenligning af forskellige komponenters forbrug. Et forbrug, som spænder fra 29 til 69 W for forskellige chipsæt er lidt af en forskel. Madz, Kender du til nogle tests på forbrug af den kombination af bundkort og CPU, du foreslår? Jeg har ikke meget kendskab til Intel. HD4670 er helt sikkert et interessant grafikkort, men det er lidt langsommere end mit gamle 8800 GTS...

lørdag, 11. april 2009, 11:09

Citeret Oprindeligt indlæg af baloo Det lyder som om du ved alting om den slags selv? Jeg ser ingen grund til at du spørger hvis jeg skal være helt ærlig. Og det skal man jo. Jeg ved, AT der er stor forskel på bundkort på dette punkt. Det troede jeg ærlig talt, at alle her på tweak.dk gjorde - især med den store interesse for lydløse HTPC'er. Jeg ved derimod ikke, HVILKE bundkort der vil være bedst at købe, og jeg har svært ved at finde gode sammenligninger af forskellige kombinationer på tværs...

fredag, 10. april 2009, 21:37

Citeret Oprindeligt indlæg af MalkJa men nu var min kommentar mere rettet mod det du skrev med at et bundkort i sig selv brugte meget strøm. Ja, det er jo netop pointen. I en minimumskonfiguration er der ikke ret meget andet end bundkortet til at bruge den strøm, som ikke enten bliver brugt af CPU'en eller går tabt i strømforsyningen.

fredag, 10. april 2009, 18:19

Citeret Oprindeligt indlæg af Malk Tror nu mere det er de enheder der er tilsluttet bundkortet der bruger strøm, Nu skrev jeg jo "minimumskonfiguration". Jeg tror ikke, at du besidder tilstrækkelig viden til at hjælpe med det, jeg spørger om. Men tak for forsøget.

fredag, 10. april 2009, 17:13

Citeret Oprindeligt indlæg af Malk Bundkortet i sig selv bruger næsten ingen strøm, Bundkort kan bruge rigtig meget strøm - som regel meget mere end processoren i idle. Jeg har selv gjort nogle forsøg med at clocke processorer langt ned og samtidigt undervolte dem. Man kan komme så langt ned, at processoren i idle kun bliver lunken med en almindelig køler, hvor blæseren er pillet af. Det vil sige sandsynligvis et godt stykke under 10W. Alligevel æder bundkortet så meget, at det samlede forbrug ...

fredag, 10. april 2009, 15:54

Jeg har lige ristet mit gamle bundkort, så nu skal jeg have anskaffet bundkort, CPU og RAM. Denne gang er jeg villig til at ofre lidt ydelse til gengæld for lavt strømforbrug, især i idle. Computeren skal dog stadig være brugbar til gaming, i første omgang med mit 8800 GTS (som desværre også har et enormt forbrug i idle). Det kniber lidt at finde gode/relevante tests af strømforbrug. På silentpcreview.com er der en del tests, men alle de testede bundkort har integreret grafikkort, og det er jeg ...

mandag, 28. juli 2008, 15:22

Køb af nyt plasma tv (råd)

Citeret Oprindeligt indlæg af Yonzie Ehh... Plasma findes kun i 37" og opefter... Nej Men det er vistnok svært at finde i ude i butikkerne. De producerer et LCD-TV med samme modelnummer, så de to forveksles ofte.

søndag, 29. juni 2008, 15:05

Apple Ipod Shuffle 2GB Sølv

Citeret Oprindeligt indlæg af at.mac -tag det som konstruktiv kritik, jeg er ikke en gnavpot ?

lørdag, 28. juni 2008, 18:31

SV: Apple Ipod Shuffle 2GB Sølv

Vedr. rigtige og forkerte måder til tælling af GB: "Specifikationerne taler næsten for sig selv. Dog er det værd at bemærke kapaciteten på afspilleren, der er udregnet i multiplum af 10, og ikke multiplum af 2. Det betyder at man ikke har 2GB (2048MB) plads til rådighed, da Apple sætter 1GB = 1.000.000 Bytes. Den reelle kapacitet på afspilleren er 2048 / 1,024 hvilket giver 2000MB." Du bliver nok nødt til at bestemme dig til, hvilken metode, der er korrekt. Hvis GB og MB skal opgøres i potenser ...

søndag, 22. juni 2008, 10:36

iso creater?

Citeret Oprindeligt indlæg af lga1993 Det er lige meget, men jeg har filerne på pc og på cd/dvd rom. Altså, du vil bare have nogle filer kopieret over i et iso-image, ligesom du ellers ville have kopieret dem til en DVD? I så fald gentager jeg: De fleste almindelige brænderprogrammer kan klare det. Du behøver ikke noget specielt iso-program.

lørdag, 21. juni 2008, 15:12

SV: iso creater?

Citeret Oprindeligt indlæg af lga1993 Jeg leder efter et 100% gratis program som kan lave iso filer. Ud fra hvilket input? De fleste brænderprogrammer - også de gratis - kan lave en iso af den CD eller DVD, programmet ellers ville have brændt.

søndag, 15. juni 2008, 15:42

Hvilken HTC skal jeg vælge?

Fungerer de nyere HTC-telefoner godt nok som telefoner? Ældre modeller som SPV C500 og Qtek 8310 kunne finde finde på at falde af telefonnettet og bare skrive "Searching..." i displayet i dagevis, indtil man manuelt tvang dem til at søge efter telefonudbydere (hvilket jo så fortæller, at de tilsyneladende ikke søgte, selv om de skrev "Searching...").

søndag, 15. juni 2008, 00:55

få det hele sendt fra en forhandler=billigere?

Det svinger utrolig meget fra forhandler til forhandler. Man bliver nødt til at oprette et indkøb og se, hvad fragtprisen bliver beregnet til. Nogle forhandlere beregner kun 1x fragt for hele ordren. Andre forhandlere beregner 1x fragt pr. vare, så der højst er en lille besparelse på dankortgebyr ved at købe samlet. I ekstreme tilfælde har jeg været ude for, at to varer var dyrere i total fragt, når jeg bestilte samlet, end når jeg bestilte dem hver for sig ved samme forhandler.

mandag, 19. marts 2007, 20:22

RE: 1gigabit crossover!

Med 100 Mbit bruger man kun to trådpar i et netværkskabel. Et par til at sende, og et par til at modtage. Derfor skal de to trådpar byttes for at få et crossover-kabel. Med Gigabit bruger man alle 4 trådpar, men hvert par kan både sende og modtage. Det betyder tilsyneladende, at man skal forbinde to computere med et helt almindeligt Cat 5e eller Cat 6 kabel, som ikke er krydset. Et krydset kabel kan ikke bruges på Gigabit, og derfor vil netkortene gå ned på 100 Mbit, hvis man alligevel prøver. J...

mandag, 11. december 2006, 19:52

Virus der slår Extern HD ihjel?

Citeret Originally posted by JuiCe En af mine venner har en USB 2.0 HDD der ikke skal bruge ekstern strøm men bare igennem USB...fordi det en 2½" der sidder i. Har du prøvet et USB-hub med strømforsyning? Det har før virket for mig.

søndag, 3. december 2006, 14:42

Trådløs router

Citeret Originally posted by snow men eftersom det er de færeste der har en 50+ mbit forbindelse til omverdenen kan det jo være lidt ligemeget Det vil sige, at du slet ikke er klar over, at et lokalnet kan bruges til andet end at gå på Internettet igennem?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.