Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 1.000. Der er endnu flere resultater, omdefiner venligst din søgning.

tirsdag, 18. juli 2017, 20:06

Forfatter: Foxx

Opdateret Windows 7 SP2 (DK/US) ISO

Citeret fra "SvenBent" Jeg har lavet et par ISO'er med opdateret Windows 7, saa man ikke skal vente timevis paa opdateringer efter en geninstallation. De er baseret paa ISO'er direkte fra MS og derefter opdateret med - "Service Pack 2" - Internet Explorer 11 - Opdateringer til IE11 - Maanedelige Opdaterings pakker til Windows - USB 3 drivers hvis du oensker at benytte USB som installations media (dog ikke Intels) - Der ligger dot net 4.6. 2 Framework installer paa mediet hvis man oensker at ins...

tirsdag, 18. juli 2017, 17:34

Thunderbolt Hub/Adapter

Prisen starter ved ca. 1450 kr. på det danske marked for deciderede Thunderbolt-kompatible hubs. Du kan finde dem en smule billigere udenlands, men selv fra USA eller Kina sparer du max et par hundrede kr. (som alligevel bliver ædt op af moms og told ). Hvis han har en mac af nyere dato med thunderbolt 3, har CalDigit deres Thunderbolt Station 3 Lite til en startpris på ca. 1000kr hvis du kigger på udenlandske sider (i DK koster den 1590 kr. her, dog den eneste DK side jeg kan finde modellen ) A...

søndag, 2. juli 2017, 23:54

netværks stik dåse fra stik

Citeret fra "DavidDenStore" Ja, spøjs overskrift. Men jeg ville gerne at man kunne få en netværks dåse med 1 udgang til montering på væk. finten her er den skal kunne fødes med et rj45 kabelstik og ikke bare et kabel, hvor man så skal montere kabler. Så fra kabelstik -> kabeldåse -> udgang til kabelstik er det til at forstå ? Kan man det ? link til hvor jeg køber sådan nogle ? MVH Jeg går ud fra du mener noget ala den her edit: de findes skam... men du skal selv arbejde lidt, og prisen bliver l...

lørdag, 1. juli 2017, 18:41

Dronetråden 2017

Så fik den danske stat også suget det sjove ud af det... Droneflyvning er nu også forbudt for menigmænd på landet (per i dag)... lidt off-topic: hvornår lærer den danske stat at streame content? to minutters spildt tid på et meget stille captivate-slideshow lagt op som mp4 video?

lørdag, 1. juli 2017, 18:03

Selvbyg højtalere til HIFIberry

Med hifi-berry'en er du ret begrænset af de 25 W max effekt... 12,5 pr højttaler... og hifi-berrys side+specs melder ikke noget om at effekten er RMS eller max. Du kan godt smide større højttalere på, men hifi-berry får problemer med at spille dem ud og at spille dem højt Det er ikke meget mere end de små højttalere du kan finde i fjernsyn(som ofte er 2x 10 eller15w i billigere fjernsyn). Fjernsyn bruger ofte billigere modeller og mærker, fx Aiyima. Desuden er du også blokeret fra at kunne lave ...

lørdag, 1. juli 2017, 15:09

Hjemmesider kender min placering - placering slået fra i Chrome.

Citeret fra "korvol" Slut med tredjeparts-cookies. ... men det gælder først fra maj 2018 ... OP: På det "almindelige" net er der mange måder at opspore dig på. For det meste er det nok med at man skal have fat i din IP-adresse, og (ikke) at håbe på at din udbyder rent faktisk har skrevet din IP sammen med lokationsdata eller din hjemmeadresse. Derudover er der ikke bare cookies, men deciderede datamining firmaer (oxo google og facebook) der sammenkæder data fra flere kilder for at danne et helt...

lørdag, 1. juli 2017, 14:16

Gamle Tweak.dk brugere

Citeret fra "ocubit" btw... Foxx du burde hoppe tilbage til dit gamle nick igen.... grillrotten var bare mere cool Kan godt huske Grillrotten, men det er skam ikke mig jeg har tidligere figureret under navnet Tigerplayer indtil jeg fik det ændret af en admin.. Grill var allerede herinde da jeg startede , men han forsvandt igen i '09 til ukendte græsgange... Der var også en del der havde et horn i siden på ham og hans shitposting... Omvendt var der også mange brugere (eller sockpuppet konti) der...

fredag, 30. juni 2017, 12:48

Bedste "In-house" streaming/kabling/m.m løsning?

Wireless løsninger er gode til film osv, men ikke til spil. Her vil det skaben den del billed-lag i forhold til controllerinput. Kompetente løsninger er også rimelig dyre. Den bedste løsning er at have en kablet forbindelse mellem PC og skærm, eller at bruge en streaming-løsning Løsning 1: Hvis du har et godt wifi i dit hjem, kan du købe en billig USB dongle. Gå efter en 5 GHz model hvis du kan køre med det. Flyt derefter PC tættere på TV'et hvis det er muligt. Løsning 2: Træk ledning langs vægg...

fredag, 30. juni 2017, 12:26

Gamle Tweak.dk brugere

Oprettede mig tilbage i september 2005, da var jeg lige startet på HTX Mit aktivitetsniveau herinde i forummet har dog været nærmest ikke-eksisterende de seneste år... hvis jeg endelig kommer på tweak nutildags, er det mest kun for at læse nyheder og den slags Jeg kan godt huske at Burger forsvandt i sin tid... pludselig var hun bare psst væk

torsdag, 7. juli 2016, 14:08

Steam - Byttekort, boosterpakke. Hvad er det?

Citeret fra "HerrMansen" Når du så ikke får flere "gratis" er der en astronomisk lille chance for at du får en booster chancen vokser ved hver 10. level... men selv om jeg er level 23 har jeg kun fået 3 boosters i hele den tid systemet har eksisteret... ... de 2 af dem indeholdte "folie" kort, og de kan som regel indbringe en 5€... det sidste jeg fik tjente jeg 7.50 € på Foliekort kan også (meget sjældent) optjenes via card drops, det skete for mig med spillet RymdResa Aprpros ædelstene får man...

søndag, 22. maj 2016, 19:29

Macbook mister internetforbindelsen periodisk

Regel nummer 0: Om du kører Windows eller OS X, automatisk netværksdiagnose er meget ofte spild af tid... På ingen af de 2 virker de særligt godt. hvis OS X stadig melder at forbindelsen er OK selvom internet er væk, kunne det godt lugte lidt af et DNS problem. DNS serverne på nettet gør kort og godt at du kan skrive "google.com" i stedet for 213.155.151.151, hvilket er Google-sidens IP adresse For at teste dette ved et nedbrud, kan du i terminalen skrive "ping -c 5 google.com". Hvis terminalen ...

søndag, 22. maj 2016, 17:54

Forskel på Dansk og Tysk tastatur?

@ på tysk kb: alt-gr + Q... samme gælder for danske standard/windows tastaturer på mac. Jeg har selv arbejdet i en tysk IT-afdeling, nok den største pet peeve jeg havde var ombytningen af Z og Y, også siden jeg brugte hhv. engelsk og dansk layout til det sproglige arbejde. Til det findes der dog custom Windows og Mac layouts hvor Y og Z er på rette plads. her skal du bare forsigtige bytte tasterne hvis du kan De sidste par tegn er kun tilvænning, men det kommer an på om du skal fx. programmere (...

søndag, 22. maj 2016, 17:44

Hvad laver I når I ikke gamer?

Programmerer... Jeg har indtil for nyligt arbejdet som sysadmin/programmør for Bering (dem med urene), så pt. går resten af tiden med at søge nyt arbejde og nyde den smukke natur der hvor jeg bor nu Men når jeg ikke lige laver dét, så bliver Visual Studio lige fyret op, og jeg laver et lille program... bare for at lege, eller dyste lidt med noget kodegolf

søndag, 22. maj 2016, 17:34

Windows 10 opdatering

Hvis indstillingerne i registreringsdatabasen ikke er nok for dig, så prøv never10 Til tider kan det ske at Microsoft i deres evige iver for at få dig til at opgradere overskriver regedit indstillingerne efter "vigtige" opdateringer. never10 laver ikke blot ændringer i registreringsdatabasen, men slår også kendte "vigtige" (læs: win 10 nagging) opdateringer fra. Desuden kan programmet rydde op efter et tidligere forsøg på at hente installationsfiler til win10... hvilket kan fylde 6-8 GB i sig se...

torsdag, 14. april 2016, 00:29

Teknologi til hastighed

De gange jeg selv skulle gå gen slags efter i sømmene, har jeg brugt "Network"-delen af browserens indbyggede debug-funktion Der kan man ret godt se hvilke dele der er langsomme Får at få denne frem, kan du trykke F12 i firefox ( ) eller chrome og trykke på "Network"-fanen og derefter gå ind på siden eller genindlæse. Ifølge min Firefox's debugger bruges der ret meget tid på at oprette forbindelse til meget af sidens content, især billeder og ikoner. Her bruger browseren 1-2 sekunder blot for at...

onsdag, 13. april 2016, 23:26

Erfaringer med Stofa kundeservice/teknisk support

Har selv siddet i den anden ende af telefonen (som "callgirl"), dog ikke hos Stofa. Men jeg kan med sikkerhed sige at ca. sådan er det overalt Af samme grund har jeg i sin tid lært mig selv at fejlsøge det meste. Citeret fra "puma99dk|" Min egen erfaring er de har nogle små "guld korn" som kan finde ud af det resten kan ikke rigtig noget af dem man snakker med i telefonen. Kun få er rent fakta uddannede til at kunne håndtere fejlene og læse testdata fra systemet korrekt. De får som regel 14 dage...

torsdag, 18. juni 2015, 00:04

RAM Mængde?

Citeret fra "Ebo" Flere og flere spil begynder at vil have en rigtig god mængde ram, for at køre flydende og uden problemer. Det afhænger helt af hvilke spil, som er på tale. Spiller du spil som er de allernyeste, så er 8GB allerede i underkanten, bare se på Witcher 3, det spil "skal" have mindst 8GB bare på anbefalet, og har du andet åbent osse, så kan du komme i knibe. Er forskellen i pris lille, så er der intet, som taler for mindre end 16GB idag. Mvh Sam Nu kan jeg ikke lige tale for Witche...

tirsdag, 16. juni 2015, 23:43

RAM Mængde?

8 GB er riiiiigeligt til langt det meste. Jeg har for nyligt fået opgraderet min gamer til en FX8300, 8 GB, og et R9 270x... Så længe jeg kan drøne rundt i Elite : Dangerous med grafikken på Ultra er jeg glad det næste stykke tid... IMO har MHz og timings på RAM ikke det store at sige, men hvis man overclocker giver det en del mere spillerum at optimere med. Corsair er som sådan også et godt mærke, men der er også andre derude der er gode til normalt brug, til en lidt billigere skilling. Personl...

tirsdag, 16. juni 2015, 23:17

Smart docking af laptops?

Det kommer an på hvad du bruger opsætningen til... Til kontorarbejde er de ok, men de duer ikke til film eller spil... Desuden er det bedst hvis din laptop også har en USB 3.0 port (Ligner de andre, men er som regel farvet blå). Prisen ligger på ca. en tusse hvis stationen skal kunne trække en 1920x1200 skærm... udvalget er en anelse tyndt, men der er gode modeller at få i DK: ASUS HZ3 er en type der stilles under laptoppen, så denne kommer op i en bedre vinkel. Foden kan justeres. ASUS har også...

tirsdag, 16. juni 2015, 20:13

Raspberry Pi 'ekspert(er)' søges!

Er selv ret grøn med Pi's men har fået det meste på plads med boot... Først og fremmest kan du kigge på ACT LED'en ved siden af USB og lyd porten. Blinker den? Eller er der kun lys i Power lampen? Hvis der kun er lys i Power LED'en, er det som regel fordi der er problemer med at læse fra SD kortet. Pi 2 B kræver ca 750 mA på USB, standarden er max. 500 mA på USB porte... Sørg også for at den får strøm via stikkontakt. USB porte (især på laptops) kan godt levere for lidt saft til din Pi, det samm...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.