Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 28. februar 2019, 10:55

Det er tid til at løfte sløret lidt for, hvad vi har arbejdet på de sidste måneder. Tweak vil i foråret åbne dørene til et helt nyt design, som kommer til at indebære en række tiltag. Hertil træder vi også ind i Tyskland og den engelsktalende verden med noget nær samme koncept - tests, nyheder, videoer med videre. Moderskibet er dog selvfølgelig stadig vores danske platform, som vil fortsætte på samme niveau.

Læs mere om Tweak.dk trækker i nye klæder og udvider

2

torsdag, 28. februar 2019, 11:54

Spændende tiltag, og I ønskes held og lykke! :)

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27/2560x1440@144 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G703

3

torsdag, 28. februar 2019, 12:06

Tak for de pæne ord. Er der noget som erfaren Tweak bruger du gerne så inddraget?

4

torsdag, 28. februar 2019, 12:06

Super flot side.

Men jeg tænker lidt, hvad med forum osv? Forsvinder det så helt?
Kunne umiddelbart ikke se det på hverken den engelske el. tyske side.

:rules:

5

torsdag, 28. februar 2019, 12:10

Super flot side.

Men jeg tænker lidt, hvad med forum osv? Forsvinder det så helt?
Kunne umiddelbart ikke se det på hverken den engelske el. tyske side.

FEDT, tak!
Det kommer. Vi har bare undladt det på DE og COM, da de som udgangspunkt ikke for et fora. Tweak.dk beholder den del, bare rolig :-)

Du er meget velkommen til at smide ideer, hvis du mener noget skal tænkes ind generelt. Selvom vi er hoppet på de sociale medier for at følge de moderne trends, som beholder vi stadig en finger i jorden, og kompenserer dem der ikke er gearet eller har lyst til Facebook med videre.

6

torsdag, 28. februar 2019, 12:31

Tak for de pæne ord. Er der noget som erfaren Tweak bruger du gerne så inddraget?

Hmm, har da et par forslag. Sig til hvis noget skal uddybes.

1. Bedre el. mere logisk præsentation af artikler på forsiden. P.t. er det nemt at overse de nyeste artikler da de først optræder længere nede. Jeg er en fan af dette layout: https://wccftech.com

2. Kompakt nyhedsfeed á la den eksisterende oversigt over seneste forum-indlæg. Dvs. en form for bullet-form nyhedsliste. Når man rammer forsiden vil man gerne have et hurtigt overblik, og det hjælper gevaldigt med et hurtigt overblik over de aller seneste artikler. Det kunne evt. kombineres med andre sorteringsformer, fx mest populære, mest kommenterede osv.

3. Indikation af antal anmeldelser på oversigt over kategorier.

4. Strømlining af thumbnails på forside. Der er en masse forskellige featured billeder fra artikler osv. Men der er mange forskellige størrelser i spil. Nogle thumbnails er større end andre, eller har andre dimensioner. Det giver en dårligere brugeroplevelse. Nogle billeder bliver også strukket lidt, hvilket også ser dårligt ud (video thumbnails).

5. PC Builder funktionalitet. Lidt inspireret af pcpartpicker. Ved ikke om der findes et API man kan koble sig på, men det er en funktion jeg savner. Kunne være fedt at man som bruger kan samle en PC, og dele konfigurationen med andre. Det er også et oplagt værktøj at forbinde med alle de mange spørgsmål til builds der kommer på forummet.

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27/2560x1440@144 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G703

7

torsdag, 28. februar 2019, 12:33

Der kommer skam også forum på alle siderne. :rules:

Edit: Eller ihvertfald den Danske i første omgang.

Cyberduck
| Lian Li PC-O11 | ASRock Taichi Z370 | Intel 8700K @5.2GHZ | 2x8GB Trident RGB @3200 Mhz | Zotac RTX2080 | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x500GB NVME, 2x500GB SSD | 2TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK, Alphacool og Enermax |

8

torsdag, 28. februar 2019, 12:35

Hmm, har da et par forslag. Sig til hvis noget skal uddybes.

1. Bedre el. mere logisk præsentation af artikler på forsiden. P.t. er det nemt at overse de nyeste artikler da de først optræder længere nede. Jeg er en fan af dette layout: https://wccftech.com

2. Kompakt nyhedsfeed á la den eksisterende oversigt over seneste forum-indlæg. Dvs. en form for bullet-form nyhedsliste. Når man rammer forsiden vil man gerne have et hurtigt overblik, og det hjælper gevaldigt med et hurtigt overblik over de aller seneste artikler. Det kunne evt. kombineres med andre sorteringsformer, fx mest populære, mest kommenterede osv.

3. Indikation af antal anmeldelser på oversigt over kategorier.

4. Strømlining af thumbnails på forside. Der er en masse forskellige featured billeder fra artikler osv. Men der er mange forskellige størrelser i spil. Nogle thumbnails er større end andre, eller har andre dimensioner. Det giver en dårligere brugeroplevelse. Nogle billeder bliver også strukket lidt, hvilket også ser dårligt ud (video thumbnails).

5. PC Builder funktionalitet. Lidt inspireret af pcpartpicker. Ved ikke om der findes et API man kan koble sig på, men det er en funktion jeg savner. Kunne være fedt at man som bruger kan samle en PC, og dele konfigurationen med andre. Det er også et oplagt værktøj at forbinde med alle de mange spørgsmål til builds der kommer på forummet.

Dine forslag er noteret, og sendes videre. Epic med feedback! :rules:

9

torsdag, 28. februar 2019, 12:39

Det er tid til at løfte sløret lidt for, hvad vi har arbejdet på de sidste måneder.

Rigtig flot ansigsløftning, det vil rigtig pynte... hvad med forum? bliver det også peppet op og lanceret på tysk og engelsk, evt. med egen afdeling?
Hvis det er tilfældet, så kunne jeg hurtigt se mig selv være meget mere aktiv herinde :D
Tyskland
Sieht auch nicht schlecht aus ;)

I har dog ret hård konkurrence på det marked, især fra deres computerblade, navnligt PC Games Hardware... Ikke desto mindre har jeg læst et par af artiklerne.... Sehr gut geschrieben ;)
Dog på et par artikler, har i lidt overforbrug af "sie" til at beskrive objektet... det er bedre at reservere "sie" til at henvende sig til brugeren... det er meget sjældent man bruger ordet til fx. at beskrive en køleblok...

Desuden, vær obs i fremtiden på trykfejl i grafer osv - fx. i Ryujin 360 testen stod der stadig "vand" i benchmark grafen :D

Übrigens, RAM heisst "Speicher" auf Deutsch, CPU ist "Prozessor"... ja, de unge brugere kan måske følge med, men snakker vi skaren over 30, kan det blive lidt et problem... især for tidligere østtyskere som ikke er så "nørdede" ^^
engelsktalende verden

Ser også super godt ud... jeg ser dog lidt "danglish", fordanskede udtryk og grammatiske fejl hist og her... men forventelig af folk der ikke nødvendigvis er "native". Hav evt. med, især hvis i vil henvende jer til amerikanere, også at skrive mål i "imperial" målestokke (farenheit, fod og tommer osv), evt. lav en lille applet/gadget til skribenterne i backenden der hjælper til med konvertering af mål... Det er også noget der er vigtigt ift. graferne.

Godt nok er der "kun" 3 lande der stadig bruger imperial, men I kender amerikanere gætter jeg på :D

En lille pet peeve fra min side mht. til forsiden på begge, er at kun billedet linker til artiklen... evt. lav hele firkanten med billede og tekst så det fungerer som et link... eller bare tag overskriften med som link, som i har det på .dk forsiden nu....
bare mine 2 cents, ellers flot arbejde :thumbsup:

CPU: Pentium III 500 MHz
RAM: 256 MB PC133 SD RAM
Bundkort: HP bundkort
GPU: Matrox MGA G200

10

torsdag, 28. februar 2019, 12:54

@ Foxx

Derfor skriver vi beta version, så meget vil rettes løbende. Vi vurderede det var bedre at benytte DE og COM til at teste alt af på inden vi går all in på DK.

Jeg kan ikke love de udenlandske får en fora, men man skal aldrig sige aldrig. Målet for os er ikke at konkurrerer med de store veletablerede, men holde fast i det vi er gode til, fede tests med videre. Løbende vurderer vi så nye tiltag, og så skal vi nok få slået vores brand fast i udlandet. DOG, er det DK vi elsker og kæmper for at optimere, da vores moderskib er og bliver Tweak.dk

Vi arbejder dagligt med rettelser af design/grafik, og vi har 30 siders design rettelser vi skal gennem inden DK flyttes over. Om vi kobler nuværende forum design på i en ekstern udgave, eller vi finder en pendant, er ikke fastslået pt.

Piist. Vi mangler hjælp til oversættelser, hvis du er fristet.

11

torsdag, 28. februar 2019, 12:59

Psst, mht. oversættelser, så tjek min mail. Et eller andet skal jeg jo bruge min bachelor på, lol.

12

torsdag, 28. februar 2019, 13:00

FEDT, tak!
Det kommer. Vi har bare undladt det på DE og COM, da de som udgangspunkt ikke for et fora. Tweak.dk beholder den del, bare rolig :-)

Du er meget velkommen til at smide ideer, hvis du mener noget skal tænkes ind generelt. Selvom vi er hoppet på de sociale medier for at følge de moderne trends, som beholder vi stadig en finger i jorden, og kompenserer dem der ikke er gearet eller har lyst til Facebook med videre.[/quote]

Jeg savner en Casemod-sektion, som I havde for en del år siden. Jojo, vi har forummet, men en dedikeret sektion kun til det, det savner jeg lidt, men det har jeg vist brokket mig over før. Ja, det kræver selvfølgelig at der er nogle udover Atomic og Berle, som gider smide noget op.

:rules:

13

torsdag, 28. februar 2019, 13:02

Citeret

Jeg savner en Casemod-sektion, som I havde for en del år siden. Jojo, vi har forummet, men en dedikeret sektion kun til det, det savner jeg lidt, men det har jeg vist brokket mig over før. Ja, det kræver selvfølgelig at der er nogle udover Atomic og Berle, som gider smide noget op.

Det er noteret, og er faktisk personligt enig med dig.

14

torsdag, 28. februar 2019, 13:02

Psst, mht. oversættelser, så tjek min mail. Et eller andet skal jeg jo bruge min bachelor på, lol.

Sender dig en mail.

15

torsdag, 28. februar 2019, 13:21

Piist. Vi mangler hjælp til oversættelser, hvis du er fristet.

Psst. Jeg er skam fristet :rules:, giv endelig besked, jeg kan alle 3 sprog ^^ ... godt nok ikke igennem en fin bachelor som Berle, men grundig erfaring som tidligere expatriat... :D

CPU: Pentium III 500 MHz
RAM: 256 MB PC133 SD RAM
Bundkort: HP bundkort
GPU: Matrox MGA G200

16

torsdag, 28. februar 2019, 14:33

Hatten af ! Yderst imponerende tiltag. Det er rigtig flot.

17

torsdag, 28. februar 2019, 15:04

Hatten af ! Yderst imponerende tiltag. Det er rigtig flot.

Tak, dejligt at høre arbejdet bærer frugt og tages godt imod.

18

fredag, 1. marts 2019, 10:27

Her er lidt mere feedback. Det er mere konkret, og består primært af UX/UI-overvejelser.

https://docs.google.com/document/d/1rZZW…dit?usp=sharing

19

fredag, 1. marts 2019, 12:05

Her er lidt mere feedback. Det er mere konkret, og består primært af UX/UI-overvejelser.

https://docs.google.com/document/d/1rZZW…dit?usp=sharing

Sendt videre internt. Tusind tak!

Rekx

If you can't make it good, at least make it look good

20

fredag, 1. marts 2019, 12:49

Lige nogle ekstra UX/UI ting. Der er sikkert flere som i allerede har set/overvejet :/

1. Det er en dårlig ide at have tekst mindre end 14px. Især tekst som er vigtigt for sidens indhold

2. På jeres card ville jeg mene at dato og test/news burde flyttes. For at gøre billederne mere tydelig.
Her er mit bud på et bedre card layout: https://gyazo.com/b88e26bd4ed3d5c252c18702879e36a3
Kommentar tæller burde være i bunden af jeres card. Det er ofte der hvor folk kigger efter det alligevel.

3. I burde også overveje at smide border-radius på de cards. Det gør det nemme for folk at skelne mellem dem.

4. Der er mange steder hvor mellemrum i samme sectioner ikke stemmer overens med hinanden. Hvilket føje til, at det kan se rodet ud

5. Som Berleburg nævner, så er der for mange tekst størrelse i brug hos jeres cards. Eventuelt kunne i bruge font-weight, eller en stærke sort farve, til at vise, at noget er en heading, i stedet for størrelse.

Intel I5 4690k Stock / Asus Maximus VII Hero Z97 / Asus GTX 780 DirectCU II / Noctua NH-U12P SE2 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / Patriot Viper 3 16GB

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.