Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 6. marts 2017, 22:41

Interaktiv beklædning hvor du får daglig feedback på helbred og aktivitet er blevet vildt populært. De fleste wearables har indtil nu været ure, men nu har teknologien sneget sig ned til fødderne - connected footware tager kampen op med håndledsbaserede aktivitetstrackere!

Læs mere her

2

mandag, 6. marts 2017, 23:03

tanken er god, nike gjorde der med deres nike+ ipod ting. men når jeg tænker på hvor hurtigt jeg kan slide et par sko op så tror jeg sgu jeg ville tage en håndleds baseret ting hver gang!

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go

3

mandag, 6. marts 2017, 23:28

tanken er god, nike gjorde der med deres nike+ ipod ting. men når jeg tænker på hvor hurtigt jeg kan slide et par sko op så tror jeg sgu jeg ville tage en håndleds baseret ting hver gang!
Det er helt sikkert en udfordring, og nok også derfor ure har haft den største succes indtil videre. Og mon ikke løsningen bliver aktivitetstrackende indlæg til ens sko, så man kan skifte mellem forskellige par uden at gå glip af trackingen :)

4

mandag, 6. marts 2017, 23:35

Det er helt sikkert en udfordring, og nok også derfor ure har haft den største succes indtil videre. Og mon ikke løsningen bliver aktivitetstrackende indlæg til ens sko, så man kan skifte mellem forskellige par uden at gå glip af trackingen :)
Men så kan de jo ikke være selv-bindende :pokey:

5

tirsdag, 7. marts 2017, 09:08

jeg tror faktisk at en tracker der sidder på snørebåndende som nemt kan sættes på en anden sko ville være vejen frem :-)
så er fabrikanterne også fri for at skulle implimentere et hul i deres sko som nike gjorde :-)

skynet + selvsnørende sko = ømme ømme fødder!
Just saying jeg vil gerne binde mine egne snøre bånd :$

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd

6

tirsdag, 7. marts 2017, 09:18

Hvor er det sjovt at være vidne til, at denne form for nyheder rent faktisk fanger Jeres opmærksomhed som nørder.

7

tirsdag, 7. marts 2017, 10:53

jeg tror faktisk at en tracker der sidder på snørebåndende som nemt kan sættes på en anden sko ville være vejen frem :-)
så er fabrikanterne også fri for at skulle implimentere et hul i deres sko som nike gjorde :-)
Ideen er bare prøvet, som du selv siger med Nike+, og det fede i at inkorporere teknologien i sålerne, er at der kan måles på trykforskelle så man faktisk kan få analyseret sin løbestil og eventuelle forskelle i tråd direkte fra skoene. En fod-pod er genial til korrekt måling af distance/kadence men biofeedback er super interessant og netop fordi der sidder så mange nerver og trykpunkter i fødderne, må såler være vejen frem imo :)

8

torsdag, 9. marts 2017, 17:58

helt enig, men det er så også et meget niche produkt :-)
så fede features er super fede at have og det er et fedt koncept produkt.

men så længe de ikke kan lave det som et masse produceret produkt så er det jo desværre en ren akademisk diskussion.
da de vil være så dyre at det kun er professionelle der ville kunne købe dem eller enthusiaster med alt for mange penge Xd

når man snakker om tryk telemetri og den slags så burde det kunne laves med en tynd sål i bunden af skoen med en flad ledning til et clip on modul ala nike + så man brude kunne få begge dele og så kan folk stadig bruge deres favorit sko :-)

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.