Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 3. december 2015, 12:47

I weekenden kunne vi fortælle, at AMD havde erkendt driverproblemer i Catalyst-efterfølgeren Crimson, der ramte forskellige grafikkorts blæsere.

Læs mere HER!

TWEAK.DK :rules:

2

lørdag, 5. december 2015, 11:57

Jeg er blevet ramt af denne fejl, og mit kort har ramt næsten 90 grader opdagede jeg. Jeg søgte efter opdateringer inde i Crimson, men den blev ved med at påstå jeg havde den nyeste version.

Hvordan i alverden kan det være, at man selv aktivt skal finde ud af at der er så vigtig en fejl, og derefter selv manuelt finde opdateringen?

Jeg havde virkelig håbet Crimson kunne være en værdig afløser for Catalyst manager, men det er da en dårlig start.

CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
GPU: GTX 1060 6GB
RAM: 16GB DDR4 HyperX
MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
SSD: Samsung 750 Evo 500GB
Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

3

lørdag, 5. december 2015, 13:29

Har du 15.11.1 versionen? Den skulle fikse det.
Har selv et HD7950, og hentede direkte Crimson 15.11.1 versionen som afløser for min CCC driver, og har ikke oplevet nogen problemer. Tværtimod faktisk, for jeg havde førhen problemer med at afspille livestreams som tv2play, yousee.tv og diverse andre, men de problemer er pist forsvundet nu :)

Håber ikke dit kort har taget direkte skade.

4

lørdag, 5. december 2015, 14:12

Jeg hentede Crimson den dag det udkom, og det var den version med fejlen :)

Nu hentede jeg så den nyeste version af Crimson, selvom den påstod jeg havde den nyeste - og nu er problemet væk.

Jeg tror ikke 88 grader er nok til at skade kortet, men jeg har ingen målinger på VRM temperaturen, den er jeg mere bange for, da jeg har set den komme over de 100, så den har nok været noget højere når blæseren kun har kørt på 20%.

Har du 15.11.1 versionen? Den skulle fikse det.
Har selv et HD7950, og hentede direkte Crimson 15.11.1 versionen som afløser for min CCC driver, og har ikke oplevet nogen problemer. Tværtimod faktisk, for jeg havde førhen problemer med at afspille livestreams som tv2play, yousee.tv og diverse andre, men de problemer er pist forsvundet nu :)

Håber ikke dit kort har taget direkte skade.

CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
GPU: GTX 1060 6GB
RAM: 16GB DDR4 HyperX
MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
SSD: Samsung 750 Evo 500GB
Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.