1

tirsdag, 29. september 2015, 08:31

Der er igen falske mails i omløb, der prøver at lokke kreditkortoplysninger ud af dig, eller installere mallware på din PC. Denne gang er det PostNord, der står for skud. Her bliver man lokket til at klikke på et link i mailen, til at få en ny adresseseddel. Det er selvfølgelig ikke en mail fra PostNord.

Og hvis man klikker på linket, så vil man se at det peger på en Russisk hjemmeside, og afsender mail adressen er ikke dansk. Mailen er desuden ikke skrevet på ret godt dansk.

Du skal ikke klikke på linkene men blot slette mailen med det samme.

2

tirsdag, 29. september 2015, 09:59

Min sted-mor åbnede faktisk den email og hendes PC blev inficieret med en ransomware, da hun var for nærrig til at betale for noget ordenligt anti-virus beskyttelse. Der smuttede lige 2300 billeder fra hendes OneDrive. Så kan man vel lære det... :wacko:

3

tirsdag, 29. september 2015, 12:48

Der er da heller ikke noget værre end en uførløst pakke. :D

4

tirsdag, 29. september 2015, 15:07

Min chef var så snu at han klikkede på linket i torsdags. Fabrikken holdt stille i 2 dage mens der blev scannet for virus og genetableret en god kvart million filer fra backuppen. Det gav travlhed og kvajekage. :)

5

tirsdag, 29. september 2015, 16:28

i min optik er folk godt nok for dumme hvis man hopper på den så dårligt formuleret mail og med så mange forkerte ting...

der er så mange ting i den som bare skriger på FAKE !!!

6

tirsdag, 29. september 2015, 21:59

Min chef var så snu at han klikkede på linket i torsdags. Fabrikken holdt stille i 2 dage mens der blev scannet for virus og genetableret en god kvart million filer fra backuppen. Det gav travlhed og kvajekage. :)

:roller: :$ :D

7

tirsdag, 29. september 2015, 22:41

7-9-13 ... det er postnord selv der har betalt for det angreb.. så der bare kommer 1 kunde i år! :D #tinfoilhat!

Kabinet: NanoXia Deep Silence 1
Mobo: ASrock Z77 Pro3
CPU: Intel I7-3770k
CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120
Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz
PSU: Corsair HX 850
GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

8

fredag, 18. november 2016, 09:02

Hej! 8o
I Tyskland en lignende situation med ransomware(( De mest farlige - Locky, og hans nye version af THOR. Bare vær forsigtig! Og glem ikke beskyttelse http://alkomat.dk/guide/thor-fil-virus/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "3pionnier3" (18.11.2016, 23:46)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.