Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 21. februar 2015, 13:05

Samsungs EVO 840 SSD'er har mødt meget modstand grundet sine meget aggressive NAND Flash problemer, og for nyligt kom det frem, at deres hotfix ikke havde haft den ønskede effekt. Så nu lader det vist til, at Samsung giver det et skud mere.

Læs mere her: http://www.tweak.dk/news/47795/Nyt-Samsu…peedfix-paa-vej

TWEAK.DK :rules:

2

lørdag, 21. februar 2015, 14:21

Argh.. Gider ikke mere bøvl med den 840 SSD...

3

lørdag, 21. februar 2015, 15:29

Jeg er sgu også træt af den jeg har og manglende service og forståelse fra både Proshop og Samsung !!!!!!!!!!!

SMLDK

4

søndag, 22. februar 2015, 10:43

Min 500 gb har ikke mistet hastighed af betydning, og køber gerne samsung igen :9xo

ASUS MAXIMUS VI HERO
Intel i7-4770K.
4x4GB G.Skill RipjawsX DDR3-1600.
MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB PhysX
840EVO 250GB SSD.
840EVO 500GB.
Be Quiet! Silent Base 800
ASUS VG278HE 27"
Logitech: G700 mus
Logitech: G710+ tastatur
SENNHEISER PC-363D GAMING HEADSET

5

søndag, 22. februar 2015, 10:57

Min Samsung Evo har heller ikke mistet performance endnu, men det er ikke betryggende at vide at der er mange der har det problem med deres 840 EVO SSD'er.

6

søndag, 22. februar 2015, 11:02

Det, som I skal vide er, at performancetabet kommer, når dataen ligger urørt over længere tid. Det kommer som følge af degraderingen af TLC NAND chips, der åbenbart er meget aggressiv på EVO 840. Så har I en EVO 840 som systemdisk, kommer I næppe til at opleve problemet. Vil I teste det, skal I ligge noget data på jeres SSD, som I ved, I ikke kommer til at røre i en måneds tid, hvorefter I skal prøve at kopiere det data over på en anden disk :)

TWEAK.DK :rules:

7

søndag, 22. februar 2015, 13:22

Det, som I skal vide er, at performancetabet kommer, når dataen ligger urørt over længere tid. Det kommer som følge af degraderingen af TLC NAND chips, der åbenbart er meget aggressiv på EVO 840. Så har I en EVO 840 som systemdisk, kommer I næppe til at opleve problemet. Vil I teste det, skal I ligge noget data på jeres SSD, som I ved, I ikke kommer til at røre i en måneds tid, hvorefter I skal prøve at kopiere det data over på en anden disk :)
Super, så kommer jeg ikke til at mærke det, jeg bruger den nemlig som en systemdisk. Alt andet ryger over på mine mekaniske harddiske som jeg bruger til lagring.
:rules:

Dette indlæg er blevet redigeret 6 gange, senest redigeret af "mapples" (02.03.2015, 18:22)

8

torsdag, 26. februar 2015, 13:11

Jeg bruger min til begge dele.
Og før fix var det tydeligt , har ikke testet endnu efter fix , men måske skulle jeg prøve det .

SMLDK

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.