1

søndag, 29. december 2013, 21:22

De unge dropper Facebook

Det har været fremme tidliger, men en ny undersøgelse viser igen, at de unge dropper det sociale medie Facebook i stor stil.

De unge begynder i stedet for at kommunikere via Twitter, Instagram, WhatsApp og Snapchat, hvor deres forældre heller ikke kan holde øje med dem på samme måde.

Problemet er, at de unge ikke kan hænge ud på Facebook. For her er deres forældre, søskende og resten af familien også. Og som standard kan de se alt. Hvis man er teenager, er det uncool.

Den eneste grund til at mange af de unge alligevel beholder deres Facebook profile er forældre og familie. Men de bruger ikke selv Facebook til at kommunikere med vennerne. Det er ikke cool når ens forældre læser med.

Undersøgelsen omfatter 16 til 18 årige i otte lande over en periode på 15 måneder. I den periode er deres Facebook forbrug, som undersgelsen selv konkluderer, styrtdykket.

De sociale medier som de unge i stedet for benytter, har langt fra samme funktionalitet, men det afskrækker ikke.

Og SnapChat har overhalet Facebook når det kommer til antal sendte beskeder. Ifølge SnapChat selv, sendes der dagligt mere end 350 millioner bekseder.

Hvad med dig, hvordan bruger du Facebook til at kommunikere? Og bruger du Facebook lige så meget nu som for et år siden?

Link: BT

2

mandag, 30. december 2013, 11:07

Benytter mest facebook til at holde kontakt til de tidligere kolleger, og at arrangere diverse arrangementer.
Der synes jeg facebook er en stor hjælp, når det kommer til arrangementer, men ellers bruger jeg ikke facebook så meget mere som jeg har gjort.

Mobo: ASUS Z87-A, Socket-1150 CPU: Intel Core i5-4670K 3.4GHz
RAM:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 GFX: Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"
OS SSD: Samsung 840 EVO 250GB SSD 2: Samsung 850 EVO 500GB
Lager: 3 TB WD Black
PSU: Corsair HX750W

3

mandag, 30. december 2013, 22:45

Jeg bruger også Facebook til at holde kontakt til gamle venner, deltage i begivenheder og ellers lade mig "opdatere" af hvad der sker i mine venners liv.

De gange jeg har været i praktik på forskellige folkeskoler, er det også mit indtryk, at de unge mest benytter SnapChat og Instagram.

CPU: i5-6600k @ 4.0GHz
GPU: GTX 1060 6GB
RAM: 16GB DDR4 HyperX
MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
SSD: Samsung 750 Evo 500GB
Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.