Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 10. november 2013, 21:07

Corsair er kommet med en ny CS serie af modulare strømforsyninger. Den nye Corsair CS serie omfatter en 450W, en 550W, en 650W og en 750W model.

Der er tale om 80 Plus Guld certificerede strømforsyninger, der har en ekstra god udnyttelses evne. CS serien er monteret med en 120 støjsvag blæser. Serien lever op til de seneste ATX standarder, og naturligvis også de nye strøm modes til Intels Haswell processorer.

Corsair CS er semi modular. Selve ATX strømstikkene er med sleevede kabler, mens alt andet med modulare tilslutninger.

Corsair CS serien af strømforsyninger er allerede på vej ud i butikkerne verden over.

Priserne på de nye modulare Corsair CS strømforsyninger går fra 90 US dollars til 120 US dollars.

Link: Corsair

2

søndag, 10. november 2013, 22:14

Lavet af Great Wall fra hovedlandet kina er ikke lavet af Corsair

3

søndag, 10. november 2013, 23:52

Jeg/Tweak er allerede igang med at give modellen på 550 watt et kig :)

Jan Blaszkevizc
/Tweak.dk Crew

4

mandag, 11. november 2013, 00:47

Jeg har sagt det før men jeg siger det igen

Jeg syndes i bør gør mere ud af og fortælle folk at den PSU i anmelder ikke er lavet af det brand der sælger den

OEM info er noget alle større og gode reviews sites oplyser så det burde i også gøre

Tar ingen tid og finde den info så det er en dårlig undskyldning ikke og gøre det

5

mandag, 11. november 2013, 06:49

Tweak forholder sig til de produkter der modtages af producenten. Tester man en Skod, så forholder man sig også til Skoda, og ikke VW. Hvad tror du Corsair vil mene om Tweak skriver et review af produkter fremsendt af corsair, men teksten om en anden.

Det laves der ikke om på.

6

mandag, 11. november 2013, 13:14

Så i vil heller gøre jeres læserer en bjørnetjeneste og ikke give info omkring OEM

Andre review sites gør det og har gjort det i mange år unden problemer

7

mandag, 11. november 2013, 13:44

Det gælder de fleste andre produkt kategorier så?

Hvor mange producenter af grafikkort tror du fx der reelt er?

8

mandag, 11. november 2013, 14:26

Det gælder de fleste andre produkt kategorier så?

Hvor mange producenter af grafikkort tror du fx der reelt er?

I det her tilfælde er det ikke det samme efter som alle ved Nvidia og AMD laver kort som de andre udgiver

Hvor mange ved at Cooler Master / Corsair / Thermatake og mere eller mindre alle andre ikke laver de strømforsyninger de sælger

Ved mere om hvem der laver hvad for hvem end langt de fleste gør

9

mandag, 11. november 2013, 15:08

Vi vejleder i de produkter vi modtager, og ikke hvem der laver PCB, print til harddisken, eller kondensatorer i en PSU.

Tweak modtager ikke en produkt f. eks Corsair, og så giver en X producent, som har leveret kondensatorer til PSUen.
Vi kan ikke tilfredsstille alle, og du er den eneste, der nogensinde har omtalt det.

Dermed ikke sagt, at det ikke er informationer vi allerede kender til. Det er bare ikke relevant, i vores verden, og langt hovedparten af brugere.

Men tak for indlægget.

I det her tilfælde er det ikke det samme efter som alle ved Nvidia og AMD laver kort som de andre udgiver

De laver ikke alt selv nej, så om igen :-)

10

mandag, 11. november 2013, 15:33

Beviser bare at 99% her i danmark er totalt ligeglade med at vide hvem der har lavet deres hardware og hvordan med hvad dele og hvor god eller dårlig det de har købt faktisk er

Så længe der står Corsair på kassen så vi alle købe dem efter som Corsair mere eller mindre har monopol i Danmark

11

mandag, 11. november 2013, 15:35

De har ikke monopol i Danmark, men vi kan ikke gå ned på komponentniveau med alle de produkter vi tester. F. eks laver bla. Samsung RAM til grafikkort osv. Så skal vi flueknepper alle komponenterne helt ned, hvor man kender producenten af lodde ten, så bliver det et stort arbejde.

Men godt du er entusiastisk

12

mandag, 11. november 2013, 15:47

Beviser bare at 99% her i danmark er totalt ligeglade med at vide hvem der har lavet deres hardware og hvordan med hvad dele og hvor god eller dårlig det de har købt faktisk er

Så længe der står Corsair på kassen så vi alle købe dem efter som Corsair mere eller mindre har monopol i Danmark

Folk er jo ikke totalt ligeglade med hvad de køber. Nu er jeg også klar over hvem der laver indmaden til Corsairs PSU'er, og det er jo en meget respekteret producent, hvorfor Corsairs strømforsyninger altid er i enormt god kvalitet (med få undtagelser - der var blandt andet en årrække hvor næsten alle Corsairs PSU led af kraftig coil whine. Men husker jeg ikke fejl, skiftede de også OEM producent derefter). Derfor er Corsairs strømforsyninger jo også så populære i dag - det du kalder monopol. Corsairs design er jo også noget man skal kigge på, og her er de virkelig foran (hvis du spørger mig). Så der er RIGTIGT mange aspekter i det.

Men hvad er det helt præcist du vil have ud af, at vi skal oplyse vores brugere om, hvem der reelt set producerer strømforsyningen? :-)

Anmelder og skærmtrold hos

www.tweak.dk

13

tirsdag, 12. november 2013, 09:11

Jeg kan egentlig godt se hvad shilka mener med det, og jeg er faktisk glad for at han lige nævnte det, da den her psu ku være et godt bud til et kommende mini itx build jeg skal lave..

Og hvorfor ikke nævne det i jeres reviews ?

Som shtennek også nævner: " der var blandt andet en årrække hvor næsten alle Corsairs PSU led af kraftig coil whine." Det var jo netop et godt eksempel på hvorfor at det ku være vigtigt at understrege i et review, hvem der var OEM'en, så man evt., som bruger, vidste hvad man så ikke skulle kigge efter. Desuden kan i jo godt have anmeldt en PSU der rent faktisk kom fra den OEM der, som ikke fejlede spor, hvorfor i så har endt med at give den en rigtig god karakter.

Jeg kan se det lidt fra begge steder, men jeg synes ikke der er nogen grund til ikke at nævne OEM'en i et review..

Men jeg må erkende at der her på sitet desværre, er ved at være en tendens til, at kommer brugerne med nogle forslag til forbedringer, så stejler i, og fortæller os om hvorfor det i gør er det eneste rigtige. Jeg har ihvertfald set det nogle gange før, hvilket i sidste ende er ført til at jeg (og sikkert også mange andre) ikke rigtigt er herinde mere. Og jeg synes sku det er en skam, for det har været et rigtig godt site en gang..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

14

tirsdag, 12. november 2013, 09:20

Vi er bestemt lydhøre, men der skal også være relevans, og idé i de tiltag der skal på.
At modtage et produkt fra X, og så skrive det på baggrund af, at en anden, har leveret kondensatorer, og så fremvise det til X, så kan du være sikker på X producent ikke længere er interesseret i vi tester deres sager.

Det svare til, som før omtalt, at vi tester et GFX kort, hvor producenten ikke selv laver RAM, og begyde at drage Samsung ind i testen.

Hertil vil vores reviews nå en længde på 50% mere end de er nu, og det er netop det, vi knokler for ikke at have. Vi har f. eks lige taget BIOS delen ud fra vores bundkort tests, da kun få i bund og grund gider læse om BIOS, eller se en nørd gennemgang af BIOS.

Så, vie r nødtil at vægte, hvilke ting/områder, der er relevante, eller irrelevant. At fluekneppe, undskyld sproget, en PSU ned på printniveau, er simpelthen spild af vores tid, selvom vi sagtens kunne.

Vi prøver at ramme en segment, hvor alle kan være med :-)

Men jeg har et forslag.
Brugeren med nok nørd viden til at skrive en artikel om f. eks PSU, vendors osv. må meget gerne kontakte Tweak. Så skal vi nok bringe artiklen, og på den måde se, om nogen finder det spændende

Buddet står åbent :-)
Rent faktisk har undertegnet ikke set et forslag til ændringer fra I brugere før, så kom endelig med dem.

15

tirsdag, 12. november 2013, 12:58

At modtage et produkt fra X, og så skrive det på baggrund af, at en anden, har leveret kondensatorer, og så fremvise det til X, så kan du være sikker på X producent ikke længere er interesseret i vi tester deres sager.
Producenten af et produkt må vel ku forvente at nogen af de folk de sender deres PSU'er ud til, for at lave reviews også går meget i dybden med det, så derfor ville nogen jo også nævne hvilke sager enheden består af. Og det er noget andre review sites gør, så kan ikke se hvorfor, at der lige præcis ved tweak.dk skulle være nogle problemer i at gøre det, i forhold til om i får lov at teste deres sager fremover.
Det svare til, som før omtalt, at vi tester et GFX kort, hvor producenten ikke selv laver RAM, og begyde at drage Samsung ind i testen.
Ja og hvad er det præcist der er problemet i at nævne at ramene på kortet er fra Samsung?
At fluekneppe, undskyld sproget, en PSU ned på printniveau, er simpelthen spild af vores tid, selvom vi sagtens kunne.
Jeg kan så for mit eget vedkommende jo bare desværre konstatere, at jeg nok bare ville finde en anden side at læse om et review af en sådan PSU så .. Går i mere i dybden, føler man også mere at den er testet ordentligt igennem. Det kan godt være at der så ikke er så mange "unørdede" bruger der vil læse det, men så skulle man måske vælge at dele den op i nogle flere kategorier istedet for helt at fjerne det.

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FonZi" (12.11.2013, 13:05)

16

tirsdag, 12. november 2013, 14:00

Vi er nød til at optimerer vores arbejde bedst muligt, og dybe reviews ned på printniveau kommer der ikke, Jeg synes vores reviews er meget fyldestgørende, og kan sagtens bruges i indkøbs øjemed. Hvis du vil vide, hvilke dioder osv, der er i en PSU, så må jeg beklagelig skuffe dig :-(

Vi er simpelthen nød til at vurderer, hvilke ting der skal med, og hvordan vi rammer bedst muligt. Laver vi en dybdegående test, hvor alt skal med, så står vi med et review på 20+ sider, som måske 0.05% læser til ende.

Vi kunne også vælge, at indkøbe en belaster, som de store udenlandske sites bruger, for at belaste bedst muligt. De koster så bare 20-30K+

Så vi håber de fleste får noget ud af vores arbejde, og at nørderne så henter det sidste relevans et andet sted.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "KeyzerSoze" (12.11.2013, 14:11)

17

tirsdag, 12. november 2013, 20:18

Til Keyzersoze's indlæg vil jeg også lige påpege at alle os anmelderer arbejder på frivillig basis, i modsætning til anmelderne på de store sites i udlandet. Så vi har alle jobs/uddannelse ved siden af, hvilket selvfølgelig også sætter sine begrænsninger.

Med dette sagt menes der selvfølgelig, at der er forskel på tiden der bruges på anmeldelserne. Ingen af os på tweak kan bruge 37 timer om ugen på at skrive reviews - det kan de helt store drenge i udlandet, hvilket selvfølgelig også ligger til grund for de mere dybdeborende anmeldelser :-) Vi gør vores bedste for at ramme den bredeste målgruppe - og den er altså desværre bare ikke på "print-plan" her i Danmark. Selv synes jeg også det er enormt spændende. Men omvendt er det også enormt tidskrævende. Og hvis du vidste hvor meget tid der allerede nu bliver brugt på at lave en anmeldelse (for mit vedkommende i hvert fald), er jeg ret sikker på, at du havde valgt som vi har gjort, hvis du så læsertallene for "print-nørderi" :-)

Håber dette bringer lidt forståelse frem :-)

Have a nice day :-)

Anmelder og skærmtrold hos

www.tweak.dk

18

onsdag, 13. november 2013, 10:43

Syntes personligt niveauet er helt fint - Det er igen de færreste der har behov for at vide hvor komponenterne kommer fra, og de plejer alligevel at kigge på de mere... nørdede sider efter den slags detaljer :9xo

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.