jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

1

onsdag, 14. august 2013, 17:44

Ved et interview med Leo Del Castillo, som er genral manager for konsol udvikling, afslører han at Xbox one vil have en mulig for at redde sig selv fra overophedning. Interviewet blev fortaget af Gizmodo, som ved et spørgsmål vedrørende Xbox one design , fik dette svar

“We can’t prevent misuse of the product," del Castillo says, "but we can certainly anticipate it." That's done by the Xbox being aware of the temperature it's running at, and having the capacity to cool itself down in a few ways. "The way we designed the box, we don’t actually intend it to ever have to go to maximum speed under normal environmental conditions. But there is overhead. So we’ll allow the fan to go all the way up to its maximum speed and if that solves the condition without the user having to do anything."

Den kan dog mere end bare at skrue op for sine blæser, den kan også gå i en "low power stage" som gør at der stort set ikke er air flow i Xbox one kabinet, derfor skulle man næsten ikke være i stand til at høre dens blæser, det er dog ikke klart om denne low power stage kun kan forkomme hvis du er dashboard, i en app eller om det også er muligt i spil.

Så hvad synes folk på tweak? er dette bare endnu en gimmick som gør lige meget, eller synes du faktisk at dette er brugbart, og kan sådan nogle features forsvare den høje pris på xbox one?

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jesper101996" (15.08.2013, 07:16)

2

onsdag, 14. august 2013, 18:57

Man kunne jo reelt sige at konsollen skulle være lavet så den reelt slet ikke vil blive for varm.

3

onsdag, 14. august 2013, 19:19

Features? Hvad..

Hvorfor er sådan noget ikke standard? Og hvad med den gamle Xbox?
Den gamle Xbox blev så varm at bundkortet kunne bøje hvilket fik loddeøer til at miste forbindelse.

De features der bliver talt om er jo helt standard i en PC, den underclocker hvis den ikke har noget at lave samt skruer blæserne ned, men underclocker også hvis den bliver for varm og skruer op for blæserne.

Jeg er ikke den store fan af konsoller (men ikke en hater), og en af de største grundende er de køleløsninger de vælger, de giver ingen mening.

4

onsdag, 14. august 2013, 19:20

Det er noget som Microsoft cheferne sikkert har insisteret på, baseret på erfaringerne med XBOX 360, for 1/3 af dem brændte af, hvor hovedårsagen rygtedes at være pga varme, og det har betydet, at M$ har tabt enorme summer pga af det, når de har skullet erstatte alle de XBOX'er der var dækket af garantien, så det må helt klart ha' været et 'focus point' i udviklingen af den næste XBOX :D

Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

5

torsdag, 15. august 2013, 07:28

Citeret

Features? Hvad..

De features der bliver talt om er jo helt standard i en PC, den underclocker hvis den ikke har noget at lave samt skruer blæserne ned, men underclocker også hvis den bliver for varm og skruer op for blæserne.

Det bliver faktisk også omtalt i artiklen :) er heller ikke nogen stor konsol fan, selvom jeg har ejet en, for mig handler det bare om at jeg ikke kan opgradere en konsol, harddisken er dog en undtagelse.

Det samme gælder når vi snakker styresystem fordi jeg kan lide at havde følelsen om at jeg ikke har opdaget alt der er at lave med Windows, hvorimod da jeg hade en Xbox 360 slim, fik jeg den følelse inde for 1-2 uger, hvilket bare ødelægger det hele for mig.

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.