1

torsdag, 15. november 2012, 13:04

World of Warcraft er allerede blevet overhalet af spillet League of Legends når det kommer til antal spillere, og nu er Minecraft ved at gøre det samme.

I oktober måned kom Minecraft op på 12 millioner spillere i det firkantede univers. Her af 4 millioner på Xbox 360 og 8 millioner via PC.

I samme måned, havde World of Warcraft også 12 millioner spillere. Og da det Minecraft har fremgang mens World of Warcraft har tilbagegang, forventes det, at Minecraft har flere brugere end World of Warcraft inden årets udgang.

Ingen af de to spil kan dog måle sig med League of Legends, der har mere end 35 millioner aktive spillere.

Link: Tweak.dk

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=3545…rld_of_Warcraft

2

lørdag, 17. november 2012, 02:34

Bemærk: Jeg ved ikke lige hvorfor jeg som nyoprettet bruger ikke kan kommentere på de to tidligere indlæg jeg kan se? Når jeg logger ind ser det ud som om der ikke er nogen...?

Nå men en skrev: "Begyndte de at kræve 100 kr om måneden for lol og minecraft, ville de bestemt ikke kunne hamle op med wow."

- så jeg kommenterer på det:

Næ, at skulle betale et månedligt fee for at spille Minecraft ville afgjort reducere spillerbasen væsentlig, men det er altså også en anden type spil end WoW, så at sammenligne de to spil syntes jeg ikke er retfærdigt.
Ud over de løbende – og relativ sjældne – opdateringer af selve Minecraft klienten (der for mig at se giver større ulemper end fordele) så er det udviklerne af de alternative servere der står for alle de spændende ting og det er interesserede brugere der i stor stil stiller servere til rådighed for almindelige spillere. Jeg har to unger der spiller Minecraft og de har på opfordring fået mig til at opsætte både en Bukkit og en Tekkit servere som de og deres venner kan spille privat på. Hvorfor skulle jeg betale ekstra for det?

WoW er en anden type spil med et stort firma i ryggen der garanterer for løbende udvikling og support via månedlige betalinger. Den slags betaler jeg gerne for så længe spillet er interessant for mig. Jeg har betalt for mit eget og mine 3 børns WoW konti i over 4 år, så for mig er det ikke pengene der er problemet. Al kvalitet koster penge og der er intet som ”a free meal”. Der er altid nogle der betaler, direkte eller indirekte – og hvis i sidder derude og tror, reklamer gør noget gratis, så er I godt nok ualmindelig naive. Nu er jeg dog selv stoppet med WoW, da det har udviklet sig i en retning jeg ikke længere syntes er sjovt. Ærgerligt, for det var engang et rigtigt godt spil.

Jeg har i stedet for kastet mig over Guild Wars 2, og helt ærligt, det er det sidste spil jeg køber som værende ”Free to Play” – for det er det ikke! Bevares, man ”kan” spille det, men der er alt for mange ting i spillet der kun fungerer optimalt hvis man smider ekstra penge efter det. Pt. har jeg f.eks. over 50 kister jeg kun kan åbne med en nøgle der kun yderst sjældent dropper, og ellers kun skal købes med ”diamanter”, som man godt nok kan få for spilpenge, men det er i hvert fald ikke en reel mulighed på det level jeg er nået til – her koster det Euro få fat i dem. Så ”Free to Play” hvis du vil havde high-end Tier-gear … bob-bob-bob… Jeg ville personligt foretrække at betale løbnede og så slippe for den slags lort.

Pt. er der ingen MMORPG’s derude som rigtigt tiltaler mig. Jeg håber det kommede Elder Scrolls Online kunne være en kandidat, men det ligner sgu bare endnu en fatasiløs WoW-klon - med en tvist.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.