1

fredag, 3. oktober 2014, 04:17

Hej alle.

Jeg ved tilfældigvis at der er en del af jer, som ved en masse om mobiltelefoner og derfor spørger jeg om hjælp!

Det er sådan, at min Nokia 6300 er født med en fejl, som gør at den
ikke vil lade ordentligt op samt så har den ødelagt batteriet. Dette er
en fejl, som generelt er på den model, hvad jeg kan læse mig frem til.

Jeg har ingen muligheder for at bytte den, da jeg har fået den af
min gamle lærer fordi han var træt af, at han aldrig kunne få fat på
mig.

Anyway, jeg er som sagt på udkig efter en ny mobil og med begrænset
midler, så kan det ikke blive til det vilde og jeg foretrækker at købe
en mobil uden abonnement, da jeg ikke gider skifte abonnement.

Af nye har jeg haft kigget på disse fire:
LG L7 P700
Sony Xperia E1
Samsung Galaxy Trend Plus
Huawei Ascend Y300

Af brugte har jeg haft kigget på:
Samsung Galaxy S2, 16GB
Samsung Galaxy S3 Mini, 8GB
HTC One S, 16 GB

..

De modeller jeg har fundet, de er måske ikke topmodeller, men det er
hvad jeg pt. har råd til. Jeg vil have en smartphone igen. :)

Om end så har jeg ikke de store krav, da jeg primært bruger den til
Facebook, MobilePay, Twitter, Instagram osv. samt enkelte spil.

Jeg ved bare ikke hvilke jeg skal vælge og givent fald, hvis jeg
skal købe en brugt, hvordan kan jeg så tjekke om den er stjålet eller
ej?

Håber nogle kan hjælpe mig

Mvh Kent

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

2

fredag, 3. oktober 2014, 08:38

Super fed telefon til pengene og med det nyeste android :-) Husk altid at finde den telefon med det nyeste android, på den måde er du sikker på at alle apps virker korrekt. Du skal aldrig købe en billig samsung telefon, da deres touchwiz køre af *** til.

Den Motorola jeg har linket til, er nok den bedste telefon nede i de priser. 720p skærm, 3g, quad core, android 4.4 og 8gb lager. Kan godt se at de telefoner du har linket til er billigere. Men hvis du bare hæver dit bugdet en lille smule, får du en meget bedre telefon :)

http://www.pricerunner.dk/pl/1-2936737/M…mmenlign-Priser (1300kr)

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

3

fredag, 3. oktober 2014, 12:24

De fabriksnye telefoner du har kig på er vist alle med 4GB lager. Det bliver du virkelig hurtig træt af.

Desværre ryger de billigste Android-telefoner med 8GB lager op over de tusind kroner. Der er kun Nokia Lumia-modeller der er billigere og med 8GB lager.

Så enten må du øge budgettet eller vælge Windows Phone i stedet for Android, eller også må du gå efter noget brugt.

4

fredag, 3. oktober 2014, 13:28

De fabriksnye telefoner du har kig på er vist alle med 4GB lager. Det bliver du virkelig hurtig træt af.

Desværre ryger de billigste Android-telefoner med 8GB lager op over de tusind kroner. Der er kun Nokia Lumia-modeller der er billigere og med 8GB lager.

Så enten må du øge budgettet eller vælge Windows Phone i stedet for Android, eller også må du gå efter noget brugt.
Jeg har jo selv et hukommelseskort på 8 GB og jeg har ikke brug for at have musik og film på min mobil.

Men hvilke af de brugte burde jeg så købe, hvis det skal være brugt?
Samsung Galaxy S2, 16GB

Samsung Galaxy S3 Mini, 8GB

HTC One S, 16 GB

5

fredag, 3. oktober 2014, 13:42

Problemet er at de fleste apps ikke kan flyttes til hukommelseskort, så du kan godt få problemer med pladsen selv om der er masser af ledig plads på hukommelseskortet.

6

fredag, 3. oktober 2014, 14:03

Så må jeg jo købe brugt :c
Jeg har ikke brug for vildt mange apps.

Men altså kan det betale sig at købe brugt og kan man nogle steder tjekke om en telefon er stjålet?
Jeg overvejer lidt S3 Mini eller HTC One S.

7

mandag, 6. oktober 2014, 01:30

Jeg var personligt vældig tilfreds med min Samsung Galaxy S2. Den købte jeg da den udkom og udskiftede den først i maj, dette år.
Udskiftede den med en Galaxy S5. Jeg var ikke fan af 3'eren. 4'eren er dog ok.
Men 2'eren var i mine øjne et hit. En pålidelig telefon, som i dag kan fås til en rimelig penge.

Hvis du vil forsikre dig om en telefon er hælervare, så mener jeg faktisk man skal ringe til politiet og forhøre sig via IMEI-nummeret på telefonen. Men ellers så hold dig til dem som kan forevise original kvittering og eventuelt også emballage og lader ved brugtsalg.

MSI H87i AC mITX
Intel Core i5-4570 3.2ghz
HyperX Fury Black 16gb 1600mhz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4gb OC
Samsung 850 EVO 250gb SSD
WD Desktop Blue 1TB SATA
Corsair CX600M

8

onsdag, 8. oktober 2014, 01:19

Mit budget er nu blevet lidt højere. Det hedder maks 1000 kr.
Lige nu hælder jeg mest på en S3 Mini (kan købe den til 999 kr hos Jysktelecom, kan man i øvrigt stole på dem?) eller en brugt S3 til 1000 kr med tilbehør og kvittering.

Hvis folk har andre forslag til en Android-telefon til maks 1000 kr, så må de godt komme med det.

9

lørdag, 11. oktober 2014, 01:09

SÅ TAG EN BRUGT S3 ! den er markant hurtigere!
mener s3 mini koste 777 hos elgiganten :-)

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go
| flickr photostream | Youtube VLOG | Youtube gaming kanal |

10

lørdag, 11. oktober 2014, 19:41

Det blev en S3'er. Åh, jeg er glad for den! :)
SKal dog vænne mig til, at den er en anelse større end min gamle smartphone. hhaah

11

mandag, 13. oktober 2014, 12:37

Tillykke med din nye smartphone :)

MSI H87i AC mITX
Intel Core i5-4570 3.2ghz
HyperX Fury Black 16gb 1600mhz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4gb OC
Samsung 850 EVO 250gb SSD
WD Desktop Blue 1TB SATA
Corsair CX600M

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.