Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 8. maj 2011, 01:39

Nogen der kan anbefale en robust smartphone?

Hvis der er noget jeg er dårlig til er det at behandle min mobil ordentligt. En mobiltelefon er for mig et redskab og den skal derfor kunne holde til at blive brugt. Med den kvalitet og levetid de fleste mobiler har i dag, har jeg svært ved at finde en mobil som kan holde til man taber den i ny og næ, eller at jeg konstant har den i min fnulrede lomme.

Jeg har kig på en Motorola Defy, men har endnu ingen erfaring med Motorola. Nogen der har prøvet denne model?

Ud over at være robust vil jeg gerne have en telefon med Android og Wifi, men har ellers ikke de store krav og forventninger til andre funktioner.

2

mandag, 9. maj 2011, 16:13

Hejsa Omnus.

Det mest sårbare/skrøblige på smartphones er skærmen, med en mobil med "gorilla glas" er man rimlig godt dækket ind.

Jeg har selv en Samsung Galaxy S der har netop den glas type. Selve telefonen er rimlig "plastik" agtig, men der har jeg smidt et silikone cover omkring. Og jeg har tabt min telefon en del gange i byen osv, og rejst mig op mens den har ligget i skødet på mig, hvor den så er røget en tur på gulvet, og der er ikke sket noget som helst. Der er ikke den mindste rids på.

Et par videoer der viser lidt om hva gorilla glas kan holde til.

http://www.youtube.com/watch?v=Cbob1eo-72c

http://www.youtube.com/watch?v=dLXaCR6_0U0

3

onsdag, 18. maj 2011, 20:45

Htc Desire :) Har den selv og har tabt den et utal af gange, den har ikke en ridse :)

Htc Desire - CustomRom
Acer Aspire 5739g
Acer Aspire T180-2e74

4

torsdag, 19. maj 2011, 08:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af KasperBang
Htc Desire :) Har den selv og har tabt den et utal af gange, den har ikke en ridse :)

yes enig, jeg har sat en film hen over skærmen så den ikke får ridser men det er også det hele...den har jeg også tabt og brugt arbejdsmæssigt i 1 år nu uden problemer

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
PS3
Wii

5

torsdag, 19. maj 2011, 08:40

Vi har en Defy her på arbejdet som jeg har rodet lidt med og afprøvet det software vi udvikler.
Den virker meget holdbar, så hvis du er hård med dem tror jeg at noget som den er det rette valg.
Det er dog vigtigt at det ikke er nogen top model mht. specifikationer og hastighed.

Den kommer snart (hvis den ikke allerede er her) med dansk sprog osv. :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

6

torsdag, 19. maj 2011, 12:10

Hej, mange tak for de fine svar.

Jeg har også overvejet en HTC mobil, men jeg tror alligevel jeg prøver en Defy så. Hastighed kan være meget rart, men når alt kommer til alt, vil jeg hellere have en telefon der måske ikke er den hurtigste, men til gengæld virker hver gang. Jeg går heller ikke så meget op i al mulig ekstra lir (der ofte bare er til gene alligevel), så det at Defy ikke har de mest imponerende specifikationer, lyder for mig som et godt valg.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.