1

tirsdag, 6. september 2011, 13:18

Efter at have koblet min PS3 til min PC skærm og med lyd via Hvid og Rød fra et scart kabel og konverteret det til minijack til min pc, så er lyd kvaliteten blevet ekstremt ringe.

Det skratter selvom jeg skruger helt ned for volume i windows. Nogen forslag på hvorfor? Lyden var fin da jeg havde min PS3 til TV med TV lyd, altså udenom min PC.

Kan det være drivers?

2

tirsdag, 6. september 2011, 14:39

Det så ud til at blive meget bedre når jeg skruer ned på "1" i "level" under options til "Line in" er det ikke lidt underligt at der skal skrues så langt ned?

3

tirsdag, 6. september 2011, 14:47

Er det ikke fordi Line-In er til uforstærket lyd?
Ved ikke om din PS3 måske sender forstærket lyd ud i kablerne...

4

tirsdag, 6. september 2011, 15:35

det har jeg læst lidt om, men har ikke meget forstand på det, og kan man gøre noget ved det?

5

tirsdag, 6. september 2011, 18:20

Kan man skrue ned for lyden på PS3'en?

Hvis man kan, kan du jo prøve det.
Ellers ved jeg sgu ikke rigtigt..

6

tirsdag, 6. september 2011, 22:31

man kan ikke skrue ned for lyden via xmb menuen, har ledt efter den indstilling en del, da jeg har min ps3 koblet direkte på mine pc højttalere.

Af samme grund kan jeg konkludere at lyden ikke er forstærket fra konsollen af

mit setup er næsten det samme som Hardstyler's, på nær at phonostikkene konverteres til minijack og sidder til højttaleren i stedet. Ingen problemer her.

Hvad jeg kan anbefale er simpelt hen at lege med PS3'ens lydindstillinger indtil et fornuftigt resultat er opnået, alternativt kan det være converteren der er bugged...

tjekker loge mine indstillinger og kommer tilbage...

7

tirsdag, 6. september 2011, 23:16

Hvad mener du med lydindstillingerne på PS3en? det eneste jeg umiddelbart kan vælge er hvilket kabel der er brugt, og der vælger jeg jo den der "Scart /multi"

Det jeg syntes er lidt specielt er, at hvis jeg i windows under "line in" har Volume skruet op, så viser den lille grønne bar i siden at der er FULD SKRALD på selvom der kommer lidt lyd. Det er som om den "kunstigt" skruer vildt højt op for lyden, selvom den lyd der kommer ud er lav.

Hvis jeg derimod ændre volume level til 1 og skruger højt op på mine højtalere, så er lyden væsentlig bedre. Selvom det er højt.

Håber det giver lidt forståelse og mulighed for problem løsning :)

8

tirsdag, 10. januar 2012, 14:34

har ledt efter den indstilling en del, da jeg har min ps3 koblet direkte på mine pc højttalere.

Antec ISK310-150 micro tower

Står du og skal til at bygge dig en lille kontorcomputer, eller måske skal der et nyt kabinet til computeren v
Læs Mere

Thermaltake Commander FT Fan Controller

Hvis man har installeret et vildt custom vandloop i sin computer, kan det være ganske nyttigt at være i stand
Læs Mere

Logitech MX Master

Vi skal i denne test tage et kig på Logitechs nye flagskib af en mus ved navn MX Master. Der er tale om en mus
Læs Mere

Gigabyte Z170X-Gaming 7

Vi har denne gang vendt næsen mod Gigabyte, når vi endnu engang kaster os ud i en test af endnu et Z170 bundko
Læs Mere

be quiet! Dark Power Pro 1000 W PSU

Så er Tweak.dk tilbage med endnu en anmeldelse. Denne gang skal vi kigge på et kraftværk af en strømforsyning
Læs Mere

NZXT S340 Special Edition

Denne test vil for de fleste trofaste Tweak læsere virke lidt som et deja-vu, da vi skal kigge på et kabinet,
Læs Mere

Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma

Razers Blackwidow tastatur har vi flere gange haft forbi vores testbænk, men det er første gang, vi skal have
Læs Mere

MSI GTX 950 Gaming 2G OC

Tiden er kommet til, at vi skal vende blikket mod et entry level grafikkort i den mere prisvenlige ende af ska
Læs Mere

Er dette det fedeste Fallout casemod nogensinde?

Måske er det ikke et kabinet, der kan kategoriseres som værende det flotteste, der nogensinde har set dagens l
Læs Mere

Sådan kan du forhindre Microsoft i at indsamle data

En af de største bekymringer for brugere af Microsofts nye styresystem Windows 10 har været, at der er skruet
Læs Mere

Rocket League rammer milepæl

Hvis du følger med på vores Team Tweak-kanal på Twitch, så ved du også, at spillet 'Rocket League' er et af de
Læs Mere

Raumfelds One M og Stereo L får nyt design

Her på Tweak.dk har vi allerede kigget på Raumfelds One M højttaler, der er en samlet løsning til de, der vil
Læs Mere

Internetsøgning førte til job hos Google

Om det er held eller skills, skal vi ikke kunne sige, men det er nok en blanding af begge, der har ført til, a
Læs Mere

Boeing udvikler laserkanoner til nedskydning af droner

Droner er og bliver et kæmpestort hit, men det er ikke kun lutter lagkage. Flere har hævdet, at de er blevet k
Læs Mere

Nye GTA V 'ENBSeries' 4K screenshots er vanvittigt flotte

Modderen Ryuken har leget en smule med Grand Theft Auto V til PC, og ud er kommet nogle af de flotteste 4K scr
Læs Mere

Få overblikket over Team Tweaks søndagsstream

Team Tweak holdte ikke fri i går, selvom det var en højhellig søndag, og i går blev vores anden nye streamer K
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.