Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 26. juni 2010, 00:48

Ville vide om der er en form for boks, som jeg kan tilslutte min konsol (ex xbox el. wii), min computer, og min skærm til.
Så jeg frit kan skifte mellem om skærmen skal være tilsluttet konsol eller pc, istedet for at skulle skifte stik ud hver gang.

Har en 22'' Samsung Syncmaster 2233bw

På forhånd tak for hjælpen :)

EDIT:

Fandt lige denne her , nogen ide om den virker? Eller om der findes noget lignende muligvis billigere.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Fupson" (26.06.2010, 01:21)

2

lørdag, 26. juni 2010, 11:19

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…p=all&pid=62191

:) Aner ikke hvor godt den virker... men der findes i stribevis af lignende produkter

/Steffen

IBM T60
Intel T7200@2.0 GHz
Intel X25-M - 160 GB
2 GB Ram

3

lørdag, 26. juni 2010, 11:26

Så længe at signalet du prøver at skifte imellem er analogt, så skulle der ikke være nogle problemer. Mén jeg syntes svagt jeg kan huske at visse HDMI skiftere ødelægger signalet og gør det umuligt at sætte udstyr sammen.

4

søndag, 27. juni 2010, 13:23

men f.eks. Wii kører ikke på HDMI, så den burde være mulig at få til at virke uden problem?

5

søndag, 27. juni 2010, 14:46

Jo klart. Det skulle bare funke :9xo

6

søndag, 27. juni 2010, 17:46

Sandberg switchen er ikke på lager. og vil gerne være sikker på at den switch jeg køber iorden og virker til formålet. Nogen forslag til hvilke er gode?

7

søndag, 27. juni 2010, 20:16

jeg gør i hvert fald det at min computer er sat til dvi stikket i skærmen, mens min xbox 360 er sat til vga (med vga kabel der kan købes til), så bruger jeg selve skærmen til at skifte...

det er dog kun holdbart hvis comp. højttalerne kan tage 2 inputs

Man kan i hvert fald få VGA switches og HDMI switches (de skal dog være godkendt til HDCP)

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

kasper1233

Gæst

8

tirsdag, 29. juni 2010, 12:57

Citeret

Som foxx lige nævner noget med højtalere, så vil du nok gerne have lyd med. Er der højtalere i din skærm? Ellers skal du købe et headset til konsollen eller nogle usb højtalere

9

torsdag, 1. juli 2010, 15:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af kasper1233

Citeret

Som foxx lige nævner noget med højtalere, så vil du nok gerne have lyd med. Er der højtalere i din skærm? Ellers skal du købe et headset til konsollen eller nogle usb højtalere

ellers kan man nuppe sådan en her: http://www.av-cables.dk/lydkabler/minija…hun_392_da.html

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

kasper1233

Gæst

10

torsdag, 1. juli 2010, 23:10

Citeret

Hvordan virker det? Kan ikke helt se hvordan det kan tilsluttes en ps3, men ville da være rart at vide

11

søndag, 4. juli 2010, 21:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af kasper1233

Citeret

Hvordan virker det? Kan ikke helt se hvordan det kan tilsluttes en ps3, men ville da være rart at vide

med xbox360'erens vga stik får man en 2x phono til minijack med, så der kan det sikkert bruges til alm højttalere.

mht. til en ps3 kan du smide en hdmi > dvi adapter på og bruge ps3 > phono/SCART kablet til lyd, du kan godt samle alle stikene til 1 højttalerindgang, det kan godt give ganske lidt loss mht til lydkvali og en smule mere støj afhængigt af dit setup

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

12

mandag, 5. juli 2010, 00:40

De to phono udgange som Xbox'en smider ud kan tilmed konverteres (in)direkte over til et par hovedtelefoner uden at de skal forbi et TV eller forstærker. Har jeg selv gjort da jeg ikke har en HDMI version :(

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.