Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 25. februar 2010, 09:48

Min (nye) brugte Xbox 360 har et problem med overophedning. Har kun haft den startet to gange, og begge gange har blæseren bare snurret hurtigere og hurtigere - og bare ved at sidde i dashet uden at lave noget specielt, hvilket jo tyder på et seriøst overophednings problem.

Den forrige ejer kunne fortælle at den gik RROD en enkelt gang og at han bare lod den stå i et par uger (og derfor fik jeg den).

Er halvvejs igennem at skille lortet af (garantien er udløbet), men kan ikke finde mit torx set. Så i mellemtiden ville jeg da lige spørge. Er denne opførsel noget I har erfaring med? Havde tænkt at den måske var støvet eller at kølepastaen trænger til udskiftning, men det finder jeg vel ud af snart.

2

torsdag, 25. februar 2010, 17:23

tjah hvis den snurrer hurtigt i dashboardet alene, så skal du nok til at have fat på dine torx skruer og støvkosten.

men du kan jo give den en fuld overhaul med rens og nyt kølepasta uanset :P

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

fredag, 26. februar 2010, 16:16

Har lidt det samme problem med min 3 år gamle xbox.

Den overheater på ca. 10 min. lige meget hvad jeg gør, og lige inden går blæseren helt amok. 8o

Jeg åbnede den så for at rense den for støv, for at finde ud af den var totalt clean indvendigt. :rolleyes:

Jeg prøvede så at stramme x-clampsne (eller hvad de nu hedder) lidt op, da det også kan skylde overheating.

Men nu står jeg så med en xbox i dag, som går direkte i RROD ved opstart ;(

4

fredag, 26. februar 2010, 16:39

Har spurgt lidt på Xboxscene, og de har foresloget at jeg skifter kølepastaen ud. Har så valgt at gå skridtet videre og købe et RROD repair set fra Xecutor og en Talismoon blæser som udskiftes med standard blæseren for at få lidt mere luft i maskinen.

Ved ikke lige om det er noget man kan skaffe herhjemme men jeg fandt dem på http://www.thegametrain.com/ - hvis der skulle være nogle der søgte. :cheers:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.