Oprindeligt indlæg af headlesschicken
Jeg tror Microsoft udgiver en Xbox 720 eller hvad den nu ellers kommer til at hedde mellem 2012 og 2014. De skal nemlig have blu-ray i den. Det er derfor der er mange der køber en Playstation 3 i stedet. Jeg købte dog en Xbox 360.
Playstation 4 bliver nok udgivet en del senere ved mindre den bare ikke kan yde mere.
Så vidt jeg ved kan Xbox yde mere. Den har en bedre processor og bedre grafikkort så vidt jeg ved. Xboxen har 3 kerner. Playstationen har vist 8 men 7 af dem er ikke rigtige. Er ikke sikker på hvad jeg snakker om så korrekt mig gerne hvis jeg snakker bulls***.
forkert, i teorien kan en ps3 faktisk yde en god sjat mere end 360'eren, det er bare sjældent at spillenes kode bliver optimeret til ps3'erens arkitektur.
faktisk undrer det mig en smule at ps3'eren ikke gik samme vej som Sega Saturn. Programmører droppede Saturn fordi dens arkitektur var alt for kompliceret i forhold til konkurrenternes og fordi det var svært at lave optimeringer.
faktisk har 360'eren skudt sig selv i foden én gang ved kun at have et almindeligt dvd drev i stedet for indbygget hd-dvd eller bluray... allerede nu kan vi se at det er en flaskehals... bare se Final Fantasy XIII til xboxen.... godt nok er gamle FF fanatikere som mig vant til at skifte mellem 3-4 cd'er, men siden PS3 udgaven ligger på en enkelt bluray skive, så er det nok her MS skal optimere næste generation...
Teifu: jeg er i gang på en ny uddannelse til spildatamatiker, skal selv til at kode XNA spil om ikke så længe efter vi lige har været i gang med GDI (som btw er noget begrænset lort at lave spil i

). Desuden forholder det sig ikke nødvendigvis sådan at konsoller går til næste generation når hardwaren er uddateret. Husk på at konsollers hardware der optimeret til grafik og spil, mens computere er lavet til at være allround maskiner, uanset hardware.
Sidst, men ikke mindst, er det største handicap ved konsoller faktisk at alle data skal loades direkte fra et optisk medie. Se fx. på det som et eksempel hvor man skal få olie ud af en tankbil eller et tankskib. En harddisk svarer til at suge olie ud af et tankskib med en kæmpe slange, bluray svarer til at suge olie ud af et tankskib med et sugerør, mens dvd formatet svarer til at suge olie ud af en tankbil med nålen fra en kanyle
Tankskibe kan rumme mere olie end en tankbil, mens det er smartere at bruge en slange til at tømme bilen/ skibet for olie da der kan gå mere igennem en slange end et sugerør. Nuværende konsoller er VED at råde bod på det, bl.a. ved at have harddiske, og evt. som xbox360, have mulighed for at lægge spil ned på maskinens harddisk. Det er ligeledes en af grundene til at man skal komprimere grafik til xbox360'eren.