Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 10. september 2008, 08:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Helmer
Hvilken opløsning smider du billedet ud i ?

Det er et godt spørgsmål.. via scart står den pr default(på ps3en) til 576p or so og TV'et køre til dagligt 768p signaler fra mit media center.

22

onsdag, 10. september 2008, 08:44

kan det være fordi at ps3'en prøver at kaste det op i 1080p eller (720p som jeg ved er en ugyldig opløsning for netop dette tv)

23

onsdag, 10. september 2008, 09:04

Ja det lyder meget rigtigt at den prøver en af de standarder, prøv evt og tage over til en ven som har et 720p tv og se om det virker hos ham.. ;)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

24

onsdag, 10. september 2008, 10:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af PsyCho
Ja det lyder meget rigtigt at den prøver en af de standarder, prøv evt og tage over til en ven som har et 720p tv og se om det virker hos ham.. ;)

ja det kan jeg prøve, hvis jeg finder en ven der har 32" / 720p og DVI indgang.

en nødløsning kunne også være at tilslutte ps3'en via component? men hvordan er kvaliteten på sådan et? og kan man adaptere det fra hdmi, eller skal jeg ha sådan et nyt playstation standard stik?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jeno" (10.09.2008, 10:16)

25

onsdag, 10. september 2008, 13:03

Ville faktisk ikke mene at du kan se den store forskel fra component til din hdmi-dvi løsning.

Men prøv det med din kammerat.

Christian.

26

onsdag, 10. september 2008, 13:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Inderhaten
Ville faktisk ikke mene at du kan se den store forskel fra component til din hdmi-dvi løsning.

Christian.

Er komponent ikke analog? I så fald kan man se meget forskel. Kunne vi ihvertfald med scart og HDMI.

Gigabyte GA-EX58-UD4P - i7 920
G.Skill 6GB DDR3-1600 - MSI R4850
Chill Inn. 520A4M - WD3000HLFS VelociRaptor
Dell U2311H - Logitech Z-2300

iPhone 5S 16GB - Onkyo TX-NR616 - B&W DM683 - Samsung UE55ES7005 - Playstation 4 - Mac Mini (XBMC)
Tweak.dk på Facebook

27

onsdag, 10. september 2008, 13:10

Citeret

Christian.

okay fordi jeg har hørt at der ikke skulle være nogen forringelse ved at bruge hdmi-til-dvi løsningen, andet end at der ikke længere er lyd med.

men du mener altså at jeg kan få et hdmi-til-component kabel?

28

onsdag, 10. september 2008, 13:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe

Citeret

Christian.

Er komponent ikke analog? I så fald kan man se meget forskel. Kunne vi ihvertfald med scart og HDMI.

det mener jeg nemlig også.. :/

29

onsdag, 10. september 2008, 13:56

Component kan du sagtens leve med indtil du køber nyt tv.
Det er en del bedre end scart, og det kan du nok også køre 720p på dit tv.

Det er nok den eneste løsning du har, Da jeg næsten er sikker på det er det handshake problem du har dig.

Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

30

onsdag, 10. september 2008, 14:22

jeg har endelig givet efter :)

netop bestilt dette:
http://www.av-cables.dk/diverse_kabler/s…_m_2311_da.html

forholdsvis ret billig løsning indtil jeg har skrabet sammen til et nyt tv.

tak for hjælpen gutter!

31

onsdag, 10. september 2008, 15:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af jeno

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe

Citeret

Christian.

det mener jeg nemlig også.. :/

BOYS BOYS BOYS!?! for ***ved da også. Scart og HDMI er der klart forskel på, da scartkablet slet ikke kan overfører de store mængder data. Scart kan ikke trække 720p.

Component er nærmest lige så godt som HDMI eftersom begge transportere 720p/1080i.
det drejer sig endnu engang blot om, at det ene er Analog og det andet digitalt, og den diskution har været her mange gange, og nogle mener de kan se forskel. andre ikke. så nej man kan ikke se forskel :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

32

onsdag, 10. september 2008, 16:52

så er jeg stadig glad for at jeg lige har bestilt et component kabel til ps3'en :)

endnu et tak skal I have

33

lørdag, 28. marts 2009, 16:27

hvis du har sat din ps3 op til at køre hdmi, så er det derfor du ikke kan få billede frem når du tilslutter den med enten scart eller component kabler....du skal holde power knappen inde i ca. 5sec på din ps 3 så finder den selv dit signal næste gang du starter den op....prøv det

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
PS3
Wii

34

lørdag, 28. marts 2009, 18:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dyas
hvis du har sat din ps3 op til at køre hdmi, så er det derfor du ikke kan få billede frem når du tilslutter den med enten scart eller component kabler....du skal holde power knappen inde i ca. 5sec på din ps 3 så finder den selv dit signal næste gang du starter den op....prøv det

Ja :) mon ikke han har fundet en løsning igennem de 6 måneder tråden har været aktiv ;)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Seneste tests og artikler

0

Razer Deathadder Chroma

For et stykke tid siden teased
Læs Mere

0

Thermaltake Versa H23

Når man hører navnet Thermalta
Læs Mere

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Seasonic gør klar til at lancerer en Snow Silent 1050W PSU

Der er ingen tvivl om kvalitet
Læs Mere

0

Flere informationer lækket om kommende AMD Carrizo og Carrizo-L

Ser du frem til AMDs kommende
Læs Mere

0

Bioware er på vej med det første patch til Dragon Age: Inquisition

Bioware arbejder allerede på d
Læs Mere

1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.