Nogen der har hørt om den anden version af I Am Legend?

  • Dette er taget fra Firstshowing.net


    Today I've got to break some rules. We normally never ever talk about anything related to DVD, but this time this is too amazing to pass up. And all in the same, I'm putting a theatrical spin on it, so let's just get to it. Last December when I Am Legend hit theaters, one of the biggest complains I heard was that the ending was completely changed from the book and in turn the entire "legend" concept that Richard Matheson originally wrote was never actually seen. The DVD is arriving in a few weeks and Francis Lawrence's original ending that was made is included on it. Thankfully we've grabbed the new version for you viewing pleasure below. And to say it simply - you NEED to watch this.


    You've been warned - everything from this point forward contains spoilers. Proceed at your own risk!


    I actually really loved I Am Legend quite a damn bit. I think I saw it around three times in theaters and loved it more each time. Up until the point where Alice Braga's character appeared, I was enjoying it so much that I was considering making a spot for it on my best of 2007 list. However, by the end, I wasn't as sure. The scene at the end where the vampire creatures break into Robert Neville's lab is intense and amazing, and I enjoyed it, but it wasn't how it should have played out. This ending below is what we should have seen.


    The I Am Legend DVD with this alternate ending included is now available to buy on Amazon.com: Two-Disc DVD or Blu-Ray!


    For those unaware, let me explain the concept of Richard Matheson's book to help clarify why this original ending was so amazing to finally see. Without spoiling too much (incase you want to read it), the entire purpose of the title I Am Legend is that in the book, Robert Neville actually is the last man on the planet. And he has switched places from our reality of what we perceive as legend, to actually being the legend. As in, vampires are "legendary" to us because they're a myth from fantasy. In the book, Robert Neville is "legendary" because he is that myth and goes out day after day hunting them. With the original theatrical ending, they never actually touched on that idea at all - but when you think about, that's a pretty damn cool concept.


    While an ending that direct wouldn't have worked at all in this interpretation of I Am Legend, the way this original ending plays out actually caters much more to that concept than the one we saw in theaters. I love the dynamic between Neville and the lead vampire, especially when he finally brushes up against next to him and comes in contact with him. He never got that close to any of them in movie and seeing that gave me a chill. It's rare that I'm this moved by something like an alternate ending, but this was truly breathtaking!


    This is the kind of situation where I want to break the rules because I want to show Warner Brothers that the actual audiences in America would have accepted this ending and preferred it over the one that made it into the final theatrical cut. Although I Am Legend performed amazingly well at the box office anyway, I think this is a much more profound and emotional ending. Unfortunately now WB is already thinking that the ending they chose was right because it made them money - so I hope you can prove them wrong and show your support of this new alternate ending. That is, if you prefer it.


    Special thanks to SlashFilm for first pointing this out - I'm truly grateful to have come across this.


    I wrote this specifically so I could hear everyone's feedback. What do you think of this new ending and would you have preferred it in the theaters?







    Nogen siger at den anderledes slutning er bedre men jeg ved ikke, for jeg har ikke set den endnu.
    Vis nogen køber den hvil jeg bare lige sige. God Fornøjelse! :)

  • Lod være med at læse slutningen/spoilers, men hvis der er en anden slutning så er det da for nice! skal helt sikkert have den på dvd/blu-ray så :D

  • Ja, og har faktisk set den.. Jeg syntes faktisk den var bedre, end den i biffen.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Ja, og har faktisk set den.. Jeg syntes faktisk den var bedre, end den i biffen.


    Samme her, men den helt store forskel synes jeg nu ikke den gør. Altså på det samlede indtryk.

  • SPOILER!!




    Jeg synes den anden alternative slutning er meget bedre, fordi han overlever. Det at han dør til sidst er noget af et turn off og man gider ikke se resten af filmen. Sådan havde jeg det ihvertfald.


    Chris

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • hehe jeg er også en af de heldige der har set den alternative slutning og jeg må sige jeg er ret vild med filmen og har altid været lidt skuffet over at han dør til sidst men da jeg så den alternative slutning blev jeg noget overrasket over at de ikke har brugt den som den org. slutning for den giver meget mere mening

    kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger


    system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt


  • Når han dør er der 5min tilbage af filmen? :crazyeyes:


    Anyways, så versionen hvor han dør i bio, og fandt den alternative på youtube....ka bedre li førstnævnte hvis jeg skal være ærlig. Da han døde tænkte jeg "yes endelig en film hvor de lader hovedpersonen dø" for dem er der ikke mange af. At de så vælger at lave endnu en slutning hvor han overlever er lidt fesent, men sådan er det.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK
    ja der findes en 10 min. lang alternativ slutning, men ændre ikke på det stadig er en superringe film, jeg tager heller 1½ time med pokamon kort :boxed:


    skal vi mødes snart og få spillet de pokemon kort så !

  • "En af de heldige"? Man kan gå ind på den første side på google (når man søger: "I am legend alternate ending") og se slutningen. Jeg synes næsten den gamle var bedre faktisk..

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Når han dør er der 5min tilbage af filmen? :crazyeyes:


    Anyways, så versionen hvor han dør i bio, og fandt den alternative på youtube....ka bedre li førstnævnte hvis jeg skal være ærlig. Da han døde tænkte jeg "yes endelig en film hvor de lader hovedpersonen dø" for dem er der ikke mange af. At de så vælger at lave endnu en slutning hvor han overlever er lidt fesent, men sådan er det.


    Jeg ser den ikke på YouTube, du!?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitmanden


    Jeg ser den ikke på YouTube, du!?


    Ikke sikkert den er at finde på siden mere, men den har været der.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Ikke sikkert den er at finde på siden mere, men den har været der.


    Jeg så den på YouTube så sent som igår, men tyder på den er blevet fjernet, for jeg kan ihvertfald ikke finde den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Jeg så den på YouTube så sent som igår, men tyder på den er blevet fjernet, for jeg kan ihvertfald ikke finde den.


    Første skud på google... http://www.firstshowing.net/20…l-ending-this-is-amazing/

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB