DRM beskyttet musik

  • Når man har TDC bredbånd, og henter en sang fra deres hjemmeside af, er den jo DRM beskyttet, og i wma format, som min W810i ikke kan afspille. Hvis man så brænder det ned på en cd/rw, og så ind på computeren igen, kan man jo få det i mp3 format.


    så mit spørgsmål er: Er det lovligt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af janze
    Når man har TDC bredbånd, og henter en sang fra deres hjemmeside af, er den jo DRM beskyttet, og i wma format, som min W810i ikke kan afspille. Hvis man så brænder det ned på en cd/rw, og så ind på computeren igen, kan man jo få det i mp3 format.


    så mit spørgsmål er: Er det lovligt?


    Så vidt jeg ved, så kan du hverken brænde musikken ned på en CD, eller noget andet. Du ejer ikke musikken, så rettigheder har du nada af. Du må høre musikken på din PC så længe du er TDC kunde og det er vist det.


    Men nej det er ikke lovligt at omgå en beskyttelse.

  • Nu kender jeg ikke til TDC's regler, men jeg ved da at man i f.eks. iTunes faktisk køber rettigheden til at brænde en CD med sin købte musik på, for det første som backup men også for at kunne høre den andre steder end lige ved computeren - man må bare ikke give CDer ud til alle og enhver eller spille den offentligt.


    Som sagt, aner ikke hvordan TDC har skruet deres DRM sammen men skulle ikke undre mig hvis de er stok-umulige at sammenarbejde med

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dB1
    Nu kender jeg ikke til TDC's regler, men jeg ved da at man i f.eks. iTunes faktisk køber rettigheden til at brænde en CD med sin købte musik på, for det første som backup men også for at kunne høre den andre steder end lige ved computeren - man må bare ikke give CDer ud til alle og enhver eller spille den offentligt.


    Som sagt, aner ikke hvordan TDC har skruet deres DRM sammen men skulle ikke undre mig hvis de er stok-umulige at sammenarbejde med


    Det musik du snakker om med iTunes køber man jo også. Der er jo forskel da det koster penge, imens TDC´s PLAY ikke gør. Derfor er ens rettigheder af gode grunde jo ikke de samme.


    TDC PLAY er en tjeneste som TDC gratis stiller til rådighed hvor kunderne har en million, eller noget i den dur, musiknumre til rådighed i den tid de er kunder hos TDC.


    Går ud fra at janze snakker om PLAY da han jo omtaler sin TDC bredsbåndsforbindelse som er en betingelse for at have adgang til PLAY.


    Ud over det, så når du køber musik på iTunes og lovligt brænder en CD, så må du stadig ikke rippe den CD til MP3 bagefter.