Fruity Loops - Nogen som er erfarne?

  • Hey!


    jeg søger noget hjælp af nogle erfarne mennesker! Jeg ku nemlig godt tænke mig at lære og bruge Fruity Loops så man ku lave noget der faktisk lød lidt godt.. :) Lidt ala det her..


    http://www.youtube.com/watch?v=Vhdz4kPWe5E


    Det jeg gerne vil lære er egentlig bare hvordan man f.eks. laver et godt beat deri og sådanne ting.. Når jeg selv prøver kommer det til at lyde så tamt og jeg aner ikke hvad jeg skal trykke på for at få lidt gang i det.. :P


    Hvis nogen har lidt erfaring og vil dele ud af det ku det bare være perfekt! :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jeg har arbejdet MEGET lidt med Fruity Loops da jeg arbejder med reason og logic 8, men vil sige at på FL hjemmeside er der nogle torturials at kigge på.


    Men hvis du anskaffer dig et midi keyboard ( fås til usb til under 1000kr) , så vil det hele være lidt nemmere.


    Men altså det handler om at være kreativ også lave et simpel beat på 4 takter som du så kan arbejde dig ud fra.



    Prøv kun at bruge stortromme , lilletromme , hi hat ,


    Så hvis du kan finde, så find en Equalizer og giv stortrommen lidt mere bass frekvens, de er LOW frekvensen, ændre den til hvad du synes er godt nok, ( den bliver dybere og får mere bund ) hvis du kan det. Så sæt noget reverb på lilletrommen så den klanger lidt. Og evt en filter effekt på hi hatten..


    Det er ikke noget specielt wow , men da en start.

  • Jeg har 2½ års erfaring med fl studio... og kan lave musik bedre end det der er i linket...
    Nå men hvis du skal lave et godt beat... så skal du have nogle gode kicks og nogle gode basses... what ever har du msn ?