Din Mening: The Killing Fields

  • Jow, her kommer jeg så igen. Med min lille soap eller hvad jeg end har gang i. Har nemlig indført et, 1 film om dagen holder lektierne væk.


    Denne gang, dvs i går, så jeg som topic siger, The Killing Fields.


    En 3-dobbelt Oscar vinder, som min far for ikke så lang tid siden valgte at købe på DVD. Normalt ser jeg ikke så mange krigsfilm eller lignende, da jeg får det halv-skidt af alle de brutale scener :) Men jeg må sige, at denne film virkelig er anderledes. Vanen tro vil jeg lige skrive hvad der står bag på:


    "Kambodia 1973. Journalisten Sydney Schanberg skriver om de Røde Khmerers magtovertagelse. En magtovertagelse, der kostede mere end en million mennesker livet. Schanbergs ven og tolk, Dith Pran, sættes i en umenneskelig blodig koncentrationslejr. Med et befinder han sig midt i en aktiv og livsfarlig krigszone. Filmen er instrueret af den flere gange prisbelønnede Roland Joffe. Han har bl.a. instrueret The Mission. I rollerne ser vi bl.a. John Malkowitch (wee) fra filmen "I Skudlinien" og Julian Sands (yeah) fra "Værelse med Udsigt"".


    Men alt i alt, synes jeg det er en rigtig flot og alvorlig film, som omhandler en anden side af vietnamkrigen end man tidligere har set og siden har set. Den er fantastisk rørende, og man er satme nervøs, når man følger "Dith Pran". Damn, jeg var sgu ret befippet :D


    Andre der har set denne klassisker, som jeg er så heldig at have på DVD?


    Ser frem til at høre fra jer.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • 1 film om dagen ? Hmm.... Fra kl 14/15 når jeg har fri til kl 6:30 hvor jeg tager afsted på arbejde ser jeg film hele tiden medmindre jeg sover...


    Utroligt mit TV stadig virker og ikke er løbet tør for farver... :rolleyes:

  • Hehe, well, har ikke rigtig tid (føler jeg) til at se mange flere. Hænder da jeg ser 2 film hvis det er en god dag. :D

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hehe, den film har jeg også.. Men jeg har aldrig fået set den færdig :O:O:D Kunne være man skulle se den, nu hvor du siger den er god :)

  • Quote

    Originally posted by Knoxville
    Hehe, den film har jeg også.. Men jeg har aldrig fået set den færdig :O:O:D Kunne være man skulle se den, nu hvor du siger den er god :)


    Skal du helt sikkert :D

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless