3:10 to Yuma

  • forstår ikke hvorfor de ikke læste "hele" manuskrifted inden de besluttede at lave filmen ??


    ej øm - sys bare ikke det giver nogle mening at ben wade (russel crow) bad ass gangster lader sig fange med "vilje" og transpoterer sig "selv" til toget 3:10 til yuma (prison)



    men 3:10 passser meget godt på den karakter jeg vil give den, men det mig en gåde hvordan 20.000 kan give den 8 og op efter.. http://www.imdb.com/title/tt0381849/




    :cheers:


    ***ADVARSEL: DER ER SPOILERS I DENNE TRÅD***

  • Syns nu den var meget go'..


    Det var jo heller ikke før til sidst, da han bliver helt sentimental han overgiver sig totalt.. Han bruger jo stort set hele filmen til at prøve på at komme væk / betale sig fra at blive sluppet løs.. Ud over der hvor han bliver tortureret, der vil han jo hellere tilbage til det fængsel han er flygtet fra 2 gange - end blive dræbt af nogle psycho's med en masse strøm og nogle 6-løbere..


    Kan ikke se hvad du mener med "hele manuskriptet" ? fordi det kommer fra en bog eller hva?

  • Well, jeg så frem til endelig at se en ny western film (synes der er for få af dem), men synes ikke den var specielt god...


    Lidt for forudsigelig.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Syns nu den var meget go'..


    Det var jo heller ikke før til sidst, da han bliver helt sentimental han overgiver sig totalt.. Han bruger jo stort set hele filmen til at prøve på at komme væk / betale sig fra at blive sluppet løs.. Ud over der hvor han bliver tortureret, der vil han jo hellere tilbage til det fængsel han er flygtet fra 2 gange - end blive dræbt af nogle psycho's med en masse strøm og nogle 6-løbere..


    Kan ikke se hvad du mener med "hele manuskriptet" ? fordi det kommer fra en bog eller hva?


    ?? filmen starter med at russel ruller en pengetransport og tager der efter ind til den by den kom fra ?? og advare shriffen som flyver ud af byen for at fange dem, de deler bytted i byen ?? og smutter undtagen Russel ?? som bliver og bliver snuppet ??


    hvad er iden med at tage ind til den by - advare dem og vente på de kommer tilbage ?


    under transporten til toget kunne han have smutted 4 gange og til sidst er det kun pga. af ham selv at han kommer med toget efter som alle vogterne er smutted undtagen en såret et benet mand (Bale) lol


    meningsløs manus, men Ben Foster og Christian Bale er i en liga for sig

  • ARRGHH lad nu vær med at skrive spoilers! Ødelægger det for folk der ikk har set den....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    ARRGHH lad nu vær med at skrive spoilers! Ødelægger det for folk der ikk har set den....


    Nu har jeg skrevet en advarsel til folk, de kunne åbenbart ikke selv finde ud af det... :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Nu har jeg skrevet en advarsel til folk, de kunne åbenbart ikke selv finde ud af det... :roller:


    Nææ, det bare lidt nitte for folk der kommer herind og kommer til at læse det :/


    Kan du ikk redigere de indlæg og lave farven samme farve som baggrund så man ska markere det for at læse? Eller noget i den stil...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    spoiler ?? tror i har missed min point med tråden


    Stadigvæk normal kutume lige at nævne det.


    Synes nu filmen var jævn, ikke overdrevet god. Kan dog ikke helt sætte mig ind i din problemstilling.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Stadigvæk normal kutume lige at nævne det.


    Synes nu filmen var jævn, ikke overdrevet god. Kan dog ikke helt sætte mig ind i din problemstilling.


    Har det på samme måde.. Det var da meget god underholdning, men en klassiker blir det næppe..

  • SPOILER!


    Jeg syntes 3:10 to Yuma var genial. Christian Bale og Russel Crowe spiller som forventet enormt godt.
    Den er iøvrigt baseret på en gammel western.
    Kickeren i historien er forholdet mellem Crowe og Bale, der løbende udvikler sig. Han lader sig fange til sidst netop fordi han har empati og kan sætte sig indi Bale's situation - og ligefrem misunder hvad han har; Sin familie og huset og jorden, som han har arbejdet så mange år på at få. Crowe har selv aldrig lavet en skid værdigt i sit liv, selvom han materielt set har så meget mere. Derudover ser Bale's søn op til Crowe af helt forkerte årsager - det vil Bale gerne lave om på, og det indser Crowe også.
    Derfor hjælper han Bale til sidst, og springer ligefrem på toget så Bale inden han dør kan se at det er lykkedes ham.
    Han kalder på sin hest kort efter toget er taget afsted, så det er let at regne ud at han bare stikker undervejs - men Bale dør jo i uvished, så hvad fanden. Men slutspillet hvor han overgiver sig er netop hele pointen og budskabet med filmen - måske har du ikke fulgt så godt med. Manuskriptet er langt fra meningsløst, tværtimod.


    Een af de bedre film jeg har set for nylig, helt sikkert. Og skuespillet er jo perfekt.


  • SPOILER!


    Ja, men tidligere i filmen siger Crowe også til Bale at han har været i Yuma 2 gange før og undslap begge gange, så jeg tror godt Bale vidste at han ville flygte. Bale's mission var bare at få Crowe på toget, så hans kone og søn kunne få de 1000$ samt at deres grund aldrig ville blive rørt og at vandet fortsat løb igennem til dem, hvilket alt sammen var blevet lovet af ham jernbane satanen som også holdt øje med om Crowe kom på toget til sidst.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Enig, kanon film.
    Selv hvis Wade ikke stikker af i toget, giver han jo udtryk for at det ikke er noget problem at stikke af i Yuma. Han havde jo været der et par gange før.
    Han gør jo det hele for Bale's skyld, så han kan få lov at være en helt.


    Og de der spoiler advarsler burde måske nok være i trådens navn. Når du kommer ned til den første spoiler advarsel har du jo allerede læst slutningen af filmen..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    SPOILER!


    Ja, men tidligere i filmen siger Crowe også til Bale at han har været i Yuma 2 gange før og undslap begge gange, så jeg tror godt Bale vidste at han ville flygte. Bale's mission var bare at få Crowe på toget, så hans kone og søn kunne få de 1000$ samt at deres grund aldrig ville blive rørt og at vandet fortsat løb igennem til dem, hvilket alt sammen var blevet lovet af ham jernbane satanen som også holdt øje med om Crowe kom på toget til sidst.


    Jamen vi er skam helt enige.


  • ja det klart - hvordan vil du så forklare at..


    ?? filmen starter med at russel ruller en pengetransport og tager der efter ind til den by den kom fra ?? og advare shriffen som flyver ud af byen for at fange dem, de deler bytted i byen ?? og smutter undtagen Russel ?? som bliver for at blive snuppet ??


    hvad er iden med at tage ind til den by - advare dem og vente på de kommer tilbage ?


  • De skulle jo have sheriffen ud af byen fordi Wade skulle ind til hende luderen. Jeg syntes da det var ret tydelig (igennem hele filmen) at Wade kun spekulerede på nuet og var (som regel) styret af følelser.