Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. januar 2008, 17:43

Hey jeg har alt mit musik på computeren?
og ved virkelig ikke hvordan jeg skal ligge det?
jeg bruger virtual dj til at afspille :)

skal jeg lægge det i genre?
altså pop, rock dansk osv?
eller bare i en klump så jeg kan søge efter det :)?

Kom gerne med forslag til hvordan jeg skal gøre

Mvh Mathias

Maskinmester studerende Svendborg
Macbook air medio 2012
Diving - Sailing - Photography

2

søndag, 6. januar 2008, 18:39

Ja jeg synes du skal downloade iTunes spille al din musik ind på hvor du derefter kan søge efter dem og dele dem op i genre. PÅ SAMME TID :dance:

3

søndag, 6. januar 2008, 18:46

Har altid brugt winamp, og så bare sorteret i alfabetisk rækkefølge, efter kunstner navn. Så er det altid nemt at finde hvad det er jeg gerne vil høre.

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

4

søndag, 6. januar 2008, 18:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af asgerbj
Har altid brugt winamp, og så bare sorteret i alfabetisk rækkefølge, efter kunstner navn. Så er det altid nemt at finde hvad det er jeg gerne vil høre.

Me too.

5

søndag, 6. januar 2008, 18:49

Bruger Window Media Player, og har delt det i afspilningslister.

6

søndag, 6. januar 2008, 18:51

nej jeg gider ikke Itunes
Det er til når jeg skal spille musik for andre ;)
I virtual dj :P

Maskinmester studerende Svendborg
Macbook air medio 2012
Diving - Sailing - Photography

7

søndag, 6. januar 2008, 18:52

Jeg har mit liggende i FLAC-formatet opdelt efter kunstner og album.

Fx:

\
+ Nobody Beats The Beats
--------+ Drops From Above 2004
--------+ The Second Coming 2004

+ Timbaland & Magoo
--------+ Under Construction Part II 2003

De enkelte numre er så navngivede udelukkende med skæringsnummer på CD'en og Titel.

Fx:
01 - Timbaland & Magoo - Intro - Straight Outta Virginia.flac
02 - Timbaland & Magoo - Cop That Sh--.flac
.
.
.

Jeg kunne aldrig drømme om at benytte Itunes... :P
Winamp opfylder til fulde mine behov, og derudover bruger jeg MediaMonkey, hvis der skal ændres på metatags eller tilføjes album-covers til sangene.

8

søndag, 6. januar 2008, 18:55

Hvis du har en iPod vil du måske bruge iTunes.

9

søndag, 6. januar 2008, 19:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af fredek
Hvis du har en iPod vil du måske bruge iTunes.

Jeg kunne heller aldrig finde på at købe noget hvor man er så bundet og underlagt producents forgodtbefindende...

10

søndag, 6. januar 2008, 19:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu
*ZIP*

Winamp opfylder til fulde mine behov, og derudover bruger jeg MediaMonkey, hvis der skal ændres på metatags eller tilføjes album-covers til sangene.

man kan da godt ændre metatags og tilføje albums covers i winamp...

11

søndag, 6. januar 2008, 19:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af norhart

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu
*ZIP*

man kan da godt ændre metatags og tilføje albums covers i winamp...

Jep, det gør jeg også hvis det er småting, men til større operationer er MediaMonkey at foretrække.

12

søndag, 6. januar 2008, 19:46

bruger itunes, synes det har en masse overflødigt pjat, men der er et eller andet overskueligt ved det.

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

www.kidsmythology.com

13

søndag, 6. januar 2008, 20:19

Bruger winamp og se sætter jeg bare spille lise op efter kunstner. Fungere fint

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

14

søndag, 6. januar 2008, 21:26

Bruger Winamp

i Media Library er det allerede sat op efter kunster, titel, album, længde, genre, osv.
Kræver dog at alle filerne har deres information iorden ;)

Once upon a dime

15

søndag, 6. januar 2008, 21:36

Bruger winamp, hvilket er det bedste :P

anyway, jeg har 2 folders... En som hedder "Mp3z various" og "Mp3z Albums and Singles"
og derinde har jeg alle mine sange...

Og har ingen speciel måde at stille det op.. elsker min "j" tast i winamp <3

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "AbeTis" (06.01.2008, 21:37)

16

søndag, 6. januar 2008, 22:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af AbeTis

Og har ingen speciel måde at stille det op.. elsker min "j" tast i winamp <3

Me2 <3

Har alt mit musik i en stor playlist (bare "Audio" i winamp, da jeg har alt mit lagt ind i winamps media library) og har altid shuffle mode på, så det ikke bliver for ensformigt. iTunes sutter, Winamp rules!

J tast + mulighed for at sætte i kø (Q tasten) er genialt hehe

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

17

søndag, 6. januar 2008, 22:55

Har prøvet lidt af hvert, men ITunes er imo det bedste, nemt, let at finde ud af, og fungerer til det det skal samt et lækkert design :D

18

søndag, 6. januar 2008, 23:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Prectar
Har prøvet lidt af hvert, men ITunes er imo det bedste, nemt, let at finde ud af, og fungerer til det det skal samt et lækkert design :D

Ditto. :D Kan dog ikke udtale mig om f.eks. winamp, siden jeg aldrig har prøvet det. Kunne aldrig finde på at anvende windows media player til afspilling af musik. Synes at designet er irreterende, og at opdelingen er uoverskuelig. :ph34r:

"The only thing that interferes with my learning is my education."
- Albert Einstein

19

søndag, 6. januar 2008, 23:11

WMP er til at lukke op og s**** i for at sige det mildt...det eneste jeg bruger det til er at brænde cd'er

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

20

mandag, 7. januar 2008, 07:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe
WMP er til at lukke op og s**** i for at sige det mildt...det eneste jeg bruger det til er at brænde cd'er

WMP er faktisk ikke meget anderledes i winamp angående basic funktionerne, winamps kan dog udvides gevaldigt, på grund af plugins.

Problemet med WMP er dog at det er meget tungt at køre i forhold til f.eks. Winamp eller iTunes..

Once upon a dime

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.