• Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Den får absolut bundkarakter af filmz.dk, så ved ikke helt om det er noget, som jeg gider at bruge tid på.


    Brugerne giver den dog noget mere.


    http://filmz.dk/reviews/view/1706/


    Tjaaa, at én person ikke kan lide filmen behøver vel ikke betyde at den er dårlig, bare fordi han har den "fornemme" titel som anmelder. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Tjaaa, at én person ikke kan lide filmen behøver vel ikke betyde at den er dårlig, bare fordi han har den "fornemme" titel som anmelder. :)


    Også derfor jeg skriver, at brugerne dog giver den mere ;)


    Men synes personligt tit, at de har hold i sagerne derinde frem for en eller anden anmelder fra EB eller BT mf.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Også derfor jeg skriver, at brugerne dog giver den mere ;)


    Men synes personligt tit, at de har hold i sagerne derinde frem for en eller anden anmelder fra EB eller BT mf.


    Yeah enig, men vil stadig mene at der er film som de ikke har kunne lide som jeg ikke har fortrudt at betale penge for at se...:D

  • Jeg er chokeret over den smøre som bliver lukket ud af Filmz-anmelderen. Normalt et udmærket site som dog ikke lige er min foretrukne kilde til film, men de plejer dog at give en nogenlunde fair vurdering af film derinde. Her må anmelderen dog have drukket rævepis - anden logisk forklaring er der vist ikke på hans konklusion.


    Jeg respekterer at folk har forskellig smag og kunne sådan se igennem fingre med hans 1/6 - hvis det bare var nogenlunde velbegrundet. Først og fremmest er det forkert at kalde det en gyser. Filmen er primært en psykologisk thriller, men det er vel en individuel vurdering - bare man husker at nøgleordet er psykologisk. Man får lidt fornemmelsen af, at anmelderen aldrig har været bekendt med dette ord, når han afviser som værende helt uden spænding.


    I øvrigt finder jeg det plat, at han afviser filmen på det grundlag at den er overdreven. Er det en dokumentar vi ser? Filmen er meget overdreven, men hvorfor skal det uden videre stilles op som en negativ? Det er een lang og syret rejse igennem det her værelse hvor det mest uforklarlige finder sted og hvor du aldrig aner, hvad der reelt er foregået i rummet og hvad der er foregået i hovedet på vores hovedperson imens rejsen står på.


    I øvrigt finder jeg det mildest talt ironisk, at han lister The Matrix som en af sine favoritfilm og samtidigt afviser denne blankt fordi den er overdreven. Logikken findes hvorhenne? :ph34r:


    Jeg indrømmer dog gerne, at 1408 nok ikke er en film for alle og enhver. Derfor er det dog stadig useriøst at han som anmelder giver den 1 - som derved lister den blandt de ringeste film overhovedet. Det er fint nok han ikke kunne lide den, men i mine øjne er en anmelders opgave også, at vurdere hvorvidt publikum vil kunne lide filmen. Der synes jeg han har fejlet.


    Det er nok en af de mindst straight-forward mainstream film i år, men når man som mig netop søger disse film, så er det ikke svært for mig, at smide 1408 ind på i hvert fald en Top 3 over årets bedste film indtil videre.


    Jeg kan kun anbefale at man hopper på den med det samme.


  • Jeg er sådan set ligeglad om en film er realistisk eller ej, for hvis der kun blev lavet realistiske film, ja, så havde vi sgu aldrig fået film som Starwars, Diehard, Ringenes Herre etc at se..
    Om en eller anden anmelder kan li' filmen eller ej, så har det ingen betydning for mig, for det er trods alt en selv som er bedst til at bedømme om filmen var noget værd for ens eget vedkommende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    den er ok



    går den i biffen ??


    Ja, det er godt nok noget tid siden den har fået international premiere efterhånden, men Danmark skal vel altid være en smule bagud. :crazyeyes: