Hvad er holdningen om dette?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af skumhest
    Hvad er Jeres holdning til dette, i disse antipirat dage. Er dette ikke måden at gøre det på? Helt klart efter min mening. Alle får mere ud af det.


    http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article352657.ece


    Problemet er flere ting.
    For det første er Radioheads primære publikum nok ikke konfirmanderne som lige har fået computer og opdaget et eller andet p2p-program, men lidt mere "modne" typer, som har en lidt mindre tilbøjelighed til at købe musik, selvom der er pirater over det hele.
    For det andet er det nyhedens interesse der har gjort en del for det.
    For det tredje er man allerede nødt til at være kendt for at kunne gøre det der trix. Er man ikke kendt er det et fedt, for folk opdager ikke en som sådan. Pladeselskaberne bruger jo en masse tid og indflydelse på at promovere kunstnerne.

  • jeg syntes da det er alt for genialt :D
    Hvis flere gjorde dette, så ville jeg kunne købe mere af det musik jeg gerne ville have :P
    For har sgu ikke råd til at gå ud og købe nye plader hist og her.. så¨er ved at være lidt træt af min musiksamling for tiden

  • God idé efter min mening, men vil give Slacker helt ret, den holder ikke hvis du er 'ny' inden for musikverdenen.


    Vil lige benytte lejligheden til at gøre reklame for Deezer (Der har været en tråd omkring det tidligere.) Det er et super dejligt program, lovligt, og så har de stort set alt musik, alt fra jazz til det ondeste death metal.

  • Syntes da det er op til musikerne om de vil følge eksemplet eller ej... Men tror ikke den holder specielt godt som i også nævner, et totalt ukendt band vil nok ikke få solgt ret meget af den grund.


    Men nu er jeg en lovlydig borger så jeg køber alt musik, endda på CD...

  • Enig med slacker, en ukent artist eller gruppe kan ikke gøre det..


    Men helt sikkert et godt initiativ fra radioheads side.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg tror ikke på det bliver fremtidens måde at gøre det på. Som Slacker nævner er det nyhedens opsigt der har skabt succes'en for deres album (salgsmæssigt).


    Men i det lange løb vil det ikke være måden at gøre det på, folk har (tror jeg) simpelthen ikke høj morale nok til at betale for noget de lovligt kan få gratis i samme kvalitet og fra samme sted.

  • En helt anden ting er at jeg ikke forstår hvorfor bands ikke har donationsmulighed på deres side. Så kunne folk da gøre det på den mde hvis de er til det. Men jeg tror faktisk ikke der er andre bands end radiohead der kunne gøre det på den her måde ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg tror ikke på det bliver fremtidens måde at gøre det på. Som Slacker nævner er det nyhedens opsigt der har skabt succes'en for deres album (salgsmæssigt).


    Men i det lange løb vil det ikke være måden at gøre det på, folk har (tror jeg) simpelthen ikke høj morale nok til at betale for noget de lovligt kan få gratis i samme kvalitet og fra samme sted.


    Kan kun give dig ret. I starten vil folk syntes at det er en super idé, og er villige til at betale for et album fra et band som de holder af, men der kommer uden tvivl andre boller på suppen når man allerede har betalt for noget der ellers er 'gratis' i en længere periode.


    Iøvrigt tror jeg sagtens at andre bands/sangere vil kunne benytte denne metode, det er bare Radiohead som har taget intiativ først.

  • Jeg forstår ikke hvordan de overhovedet har tjent én eneste krone på det? Folk nu om dage har sku da ingen form for moral eller samvittighed....troede jeg.


    Men det er da fint hvis de gør det på denne måde - så går man jo også uden om pladeselskab, PR-hoveder osv... Såe, er måske ikke så dårlig en idé - man skal bare være sikker på at folk ikke skider på ens arbejde!


    :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitmanden
    Jeg forstår ikke hvordan de overhovedet har tjent én eneste krone på det? Folk nu om dage har sku da ingen form for moral eller samvittighed....troede jeg.


    Det folk er trætte af er nok mest at høre på pladebranchen der piver uden grund. De er de eneste der ikke har forstået at 1 download ikke er det samme som en solgt sang mindre. I stedet for at se mulighederne så ser de kun begrænsningerne.


    Jeg tror der er en masse der gerne vil give penge for deres musik, men som ikke har lyst til at give 1xx kr. til et pladeselskab for at købe en cd hvor det måske reelt kun er 2-3 sange de vil have - det er trods alt meget begrænset hvad kunstnerne får ud af en solgt cd.


    Der er selvfølgelig også den mulighed at købe enkelte numre online, men de er så fulde af DRM, at det gør helt ondt, og man har dermed ikke mulighed for at bruge den købte musik som man vil - og her snakker jeg naturligvis ikke om at sende det til andre.


  • Dead on. Som jeg ser det er der ingen anden mulighed end at lytte til enkelte sange på radioblogclub eller myspace og så købe en cd. DRM er en gang lort for at sige det lige ud.
    Nu er ejg så så heldig at her i Irland er det noget bedre til at sætte priserne ned, så jeg har fået opdateret ret kraftigt på mit bagkatalog den sidste måneds tid.
    Men sandheden er at når man betaler for en cd går der en helvedes masse penge til et pladeselskab. De tager for mange penge for en service som kunstnerne ikke kan undvære, og det er dybt trist.
    Når de så frigiver musikken til kommerciel download inficerer de den med så meget DRM at man ikke bare kan lægge den på feks en musikafspiller og høre den som man gerne vil. DRM hænger mig langt ud af halsen gør det.

  • Jeg synes at det er en skide god idé ...


    Det moderne vidensamfund er jo også et videnDELINGSsamfund og Jeg ville personligt ofre flere penge på mere musik for at betale efter personlig bedømmelse og ikke efter hvor mange penge IFPI og pladeselskaberne skal have i lommen for at holde på aktionærerne

    MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
    512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
    LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT

  • Jeg klager ikke.


    Skide godt album, og så gratis! Det er da et røverkøb.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Rigtig fin idé, ingen tvivl om det.


    Køber cd'er i ny og næ, men også kun, når jeg synes hele albummet er godt. Dertil, så køber jeg ALDRIG cd'er herhjemme i dk. Bestiller dem altid hjem fra udlandet. Giver derfor sjældent mere end 90 kr. for et album.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Rigtig fin idé, ingen tvivl om det.


    Køber cd'er i ny og næ, men også kun, når jeg synes hele albummet er godt. Dertil, så køber jeg ALDRIG cd'er herhjemme i dk. Bestiller dem altid hjem fra udlandet. Giver derfor sjældent mere end 90 kr. for et album.


    har det på samme måde, dog bestiller jeg her hjemme fra (cdskiven.dk)...


    Men hvor køber du album's til 90 kr. stk. ?