Bedste film anno 2007

  • Hvad er den bedste fil du har set fra i år? Nu er året naturligvis langt fra slut og der er meget godt i vente til resten af 2007, men hvad er den bedste film du har set indtil nu?


    For mit vedkommende står Transformers ret meget ud som en unik film.


    Men synes der har været utrolig mange film der er helt vildt gode både i 2006 samt 2007.


    Bl.a.:
    Little Miss Sunshine
    Perfume
    Pan's Labyrinth
    The Fountain
    m.fl.


    Så på trods af Hollywoods symptomer med remakes og sequels/prequels - så synes jeg der er sluppet mange gode ting igennem.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Pan's Labyrinth har også overrasket mig meget!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula
    Pan's Labyrinth har også overrasket mig meget!


    di2


    Men også Sunshine var rigtig fed. Spider-Man 3 var heller ikke ligefrem dårlig - 100% smæk på hele tiden!


    Men Sunshine er klart min favorit indtil videre i år!

  • Ja, Sunshine er sgu også en fed film. På en måde minder den mig lidt om The Fountain. Altså rent filmisk.


    Kombinationen af storslåede scener med et genialt lydspor gør virkelig, at den film når et nyt niveau. :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Simpsons of Transformers deler min første plads for bedste film set indtil videre i år :D


    Samme her tror jeg :D


    Sunshine var sku lidt lam sys jeg....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg synes så derimod, at det har været et sølle filmår. Generelt er det ved at være sjældent, at nogle nyere film kan imponere mig synderligt. Der er begyndt at handle for meget om effekter end om den reele historie og det gode skuespil.


    Enkelte lyspunkter har der dog trods alt været.


    1408: Uden tvivl årets thriller i mine øjne. Interessant og makaber på samme tid. Formår at få overraskende meget ud af en ellers forholdsvis simpel handling.


    Zodiac: Spændende og gribende mordgåde baseret på en virkelig histoire. Fastholder interesseren trods sin længde.


    Hot Fuzz: Den skulle næsten nævnes - i hvert fald i mangel på bedre. En komedie som rent faktisk holder. Ikke noget direkte mesterværk, men en forfriskende film at se, i en tid hvor man føler, at god humor på film er en ekstrem mangelvare.


    Simpsons - The Movie: En film om den kære familien Simpsons kunne jo ikke fejle. Det gjorde den heller ikke. Latterkrampe gennem hele forløbet og man ærgrer sig over, at de kun fik den til at vare sølle 75 minutter.


    Kærlighed på Film: Det overrasker mig selv meget, at der rent faktisk skulle befinde sig en dansk film på min liste over årets film, for gode danske film kan da snart tælles på to hænder. Denne tilføjede dog en til samlingen. Ole Bornedal har skabt en bizar, underlig og mærkværdig fortælling som kommer ekstremt langt ud, men alligevel er utroligt charmerende og først og fremmest interessant at følge. Herlig ny film af den absolut eneste dansker med en succesfuld gyserfilm bag sig. :D


    Fem gode film på snart et helt år. Det ser ret sort ud. Jeg mangler dog stadig at se enkelte film som kunne se ud til at have potentiale. Breach, Sunshine, Sicko m.fl., men det er nu alligevel lidt tamt.


    Skal der smides en konkret liste som den ser ud indtil videre så ender vi sådan her:


    1) 1408
    2) The Simpsons - The Movie
    3) Kærlighed på Film


    Forhåbentlig kan vi nå at få et par gode film mere inden året løber ud.

  • Transformers er nok den bedste film for mit vedkommende, men 300 har også en essentiel plads i mit hjerte. Dette skyldes mest den stemning filmen har, scenarierne osv.


    Men synes nu der er så mange film jeg slet ikke har fået set endnu. Eksempelvis Planet Terror mf.

    • Transformers
    • 300
    • Simpsons
    • Blood Diamond

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Glemte da helt 300 :oops:
    300 deler også min førsteplads med transformers og simpsons :D
    Den film er bare genial, en stor slåskamp med spartanere hele vejen igennem, så kan det ikke blive bedre :))

  • The Bourne Ultimatum
    Blood Diamond
    Transformers
    300
    Apocalypto


    Årets stinker for mit vedkommende må klart være Sunshine, sjældent har jeg været så skuffet.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Årets stinker for mit vedkommende må klart være Sunshine, sjældent har jeg været så skuffet.


    Enig, den film var jeg godt nok heller ikke imponeret over.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Enig, den film var jeg godt nok heller ikke imponeret over.


    At man så bliver helt kåd over en film hvor der ikke er meget andet end svulmende muskler og græker-blod, siger så heller ikke så lidt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Ja, Sunshine er sgu også en fed film. På en måde minder den mig lidt om The Fountain. Altså rent filmisk.


    Kombinationen af storslåede scener med et genialt lydspor gør virkelig, at den film når et nyt niveau. :)


    Der kunne jeg ikke være mere enig.


    Der er virkelig indhold i.. Ikke som The Core, hvor man lige skal have alt muligt for-historie med.. Det er nemt at gennemskue hvad det handler om, den er ikke forvirrende rodet i handlingen.


    Alligevel er der et par ting jeg godt vil pege fingre af, men ikke noget som jeg synes ødelægger filmen, for mig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spyro


    At man så bliver helt kåd over en film hvor der ikke er meget andet end svulmende muskler og græker-blod, siger så heller ikke så lidt.


    Hvad siger det så? og hvem har sagt han bliver kåd? styr dig nu lidt..


    Jeg må gi macimuz og ayu ret, syns ikke sunshine var specielt god.. Ikke en film der kommer i samlingen..


    1. Bourne Ultimatum
    2. 300
    Delt 3. plads til transformers og Simpsons

  • Min liste er:


    Live Free or Die Hard
    Letters from Iwo Jima
    The Simpsons
    Transformers


    Sunshine synes jeg ikke er ret god. Den er flot lavet, lydsporet er fint, men det med ham den solbrændte, sindsyge kaptajn, det var altså malplaceret. Synes på en eller anden måde, at Sunshine taber flaget på halvvejen. Den ender med at blive sådan en smule.. ligegyldig.. :rolleyes:


    Og så mangler jeg at se The Bourne Ultimatum, Apocolypto og Flags of our Fathers.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().