Mc's Fight Night

  • Her er der i hvert fald lidt fra DR's hjemmeside:


    MC Fight Night - 1 (optagelser fra 2003 og 2004)


    MC Fight Night - 2 (optagelse fra 2003 - 2005)


    Og så er der lige link til MC Fight Night 2006 finalen:


    mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR2/2006/10/b95ae8e8-51f4-4819-96d8-a005e17a18bd/DR2%20Tema20061014.wmv?WMContentBitrate=1024000


    (Har linket fra en anden hjemmeside, og personen der skriver linket skriver også, at man skal "bare copy paste det ind i din media player.")


    Nogen af de videoer er også til at finde inde på YouTube:


    Mc Fight Night 2003 Finale - Strøm vs. Mikl


    MC's fight night - finalen 2004 - Kejser A vs Mikl


    Mc's fight night - knartfinale 2004 - kejser A vs Pede B


    mc's fight night - 2003 - Ufo vs Micheal Jizzel/Jøden


    Og lidt mere fra YouTube:


    Jøden vs ROAR


    Jøden vs Kim Jensen


    Jøden vs Henrik Hass


    Jøden vs Djohan

  • Quote

    Originally posted by Poco
    Og så er der lige link til MC Fight Night 2006 finalen:


    mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR2/2006/10/b95ae8e8-51f4-4819-96d8-a005e17a18bd/DR2%20Tema20061014.wmv?WMContentBitrate=1024000


    (Har linket fra en anden hjemmeside, og personen der skriver linket skriver også, at man skal "bare copy paste det ind i din media player.")


    Du skulle nok lige have tjekket det inden mester..


    Linket døde for længe siden.. Det er inde fra Computer Geil :)

  • Fed7haS --> well, nu ved jeg ikke rigtig hvad "ordentlig hiphop" er for dig, men det lyder "ordentligt" nok i mine ører og for mange andre ;)... og iøvrigt: flere af deltagerne i MC's Fight Night er nogen af Danmarks dygtigste rappere, så "wanabee albertslund idioter" er efter min mening lige lidt generaliserende...


    Bonghat --> linket havde jeg ikke lige tjekket og nej, linket er ikke fra Computer Geil ;)

  • Quote

    Originally posted by Poco
    Fed7haS --> well, nu ved jeg ikke rigtig hvad "ordentlig hiphop" er for dig, men det lyder "ordentligt" nok i mine ører og for mange andre ;)... og iøvrigt: flere af deltagerne i MC's Fight Night er nogen af Danmarks dygtigste rappere, så "wanabee albertslund idioter" er efter min mening lige lidt generaliserende...


    Bonghat --> linket havde jeg ikke lige tjekket og nej, linket er ikke fra Computer Geil ;)



    Bevares :P


    Men de var det første til at offentliggøre det :D


    Men umiddelbar lader det ikke til at man kan se 2006 igen.. Fandme godt man fik det optaget..


    Andre end mig der var inde i hallen i 05/06 og som kommer her til oktober? :P

  • har desværre ikke været der endnu (alle gange har jeg enten været liggende syg eller noget andet nederen)... men i år regner jeg med at tage ind og se showet :D

  • Quote

    Originally posted by Poco
    har desværre ikke været der endnu (alle gange har jeg enten været liggende syg eller noget andet nederen)... men i år regner jeg med at tage ind og se showet :D


    Stemningen er fed der inde ihvertfald.. ;)


    Men ja.. Jeg var der de sidste 2 år, og skal igen i år :P

  • Quote

    Originally posted by Poco
    og iøvrigt: flere af deltagerne i MC's Fight Night er nogen af Danmarks dygtigste rappere,


    Ja det siger jo en del om standarden i danmark naar det er det bedste vi har at byde paa hehe.. :clap:


    For mig er hiphop mere end bare at fyre mest lort af paa kortest tid svagt rimende efter en beatbox.. men jeg er jo ogsa en gammel idiot der voksede op med old school hiphop..


    Fed7haS


  • Well, det er jo i bund og grund kun en smagssag..


    Nogen hører techno, nogen metal, nogen rap osv.. :)



    En lille indskudt sætning må være:



    Der findes ikke noget musik der hedder hip hop - Hip Hop er en tøjstil og en dansekategori, og har intet med musik at gøre..


    Rap er navnet.. ;) Det er en del år siden efterhånden at Hip Hop blev "omdøbt" til rap, netop pga det store tøj blev rigtig populært inde for miljøet, og der valgte man så at kanlde musikken for rap, og stilen / dans for hip hop.. :)


  • http://en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop_music


    http://en.wikipedia.org/wiki/Streetwear


    Det burde saa gore den sag klar ikke..


    Fed7haS


  • Jamen jeg kender da mange "gamle idioter" der er vokset op med old school, men de er skam åbne for nye rappere, inkl danske. Det lyder rimelig meget sådan, at du efter at have hørt en enkel battle eller et track med Niarn (eller hvem det ellers skulle være) på Boogi har sat hele DK under samme fane.
    På den anden side er der tale om smag. Hvis man dedikeret ikke kan fordrage dansk rap og synes at det er det værste lort, så er der ikke meget at sige der.
    Personligt er jeg rigtig vild med flere old school rappere, men det forhindrer mig ikke i at være åben for nye ting inden for rap-musik, og synes selv, at der er flere meget dygtige rappere her i landet.

  • Rap er navnet.. ;) Det er en del år siden efterhånden at Hip Hop blev "omdøbt" til rap, netop pga det store tøj blev rigtig populært inde for miljøet, og der valgte man så at kanlde musikken for rap, og stilen / dans for hip hop.. :)[/quote]




    Hvad kalder man så det DJ´s laver ?.... det har da intet med rap at gøre og det er jo netop dem som laver musikken.... acapella rap er ingenting uden et fedt track.... samt noget lækker beat juggling.... de er den fedeste del af kulturen IMO.