41

onsdag, 11. juli 2007, 21:24

Var lige inde og se den for anden gang idag.. og hold kæft den er ligeså fed som første gang!

Elsker seriøst ham Prime! han er mit idol!

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

42

søndag, 22. juli 2007, 01:45

Var inde og se filmen har til aften og må sige jeg er positivt overrasket. Sad godt nok på et tidspunkt og syntes der ikke var alt for meget action, men kom der helt bestemt.
En film som levede op til mine forventninger og så var effekter IMO utroligt godt lavet.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

43

tirsdag, 31. juli 2007, 19:32

Citeret

Originally posted by Carlsen
Var inde og se den igår.

Den er afsindigt flot lavet. Det må have været nogle vanvittigt komplicerede modeller CGI folkene har arbejdet med. Den er ligeledes meget flot og imponerende filmet. Megan Fox gør også sit, christ hun er lækker.

Manus er ærketypisk, det er vel både godt og skidt. Mest skidt efter min mening.
Den har sine sjove øjeblikke. Komiken omkring Bumblebee kunne jeg godt lide. Især "piece of crap Camaro" scenen.

Til gengæld var jeg lige ved at kaste op hvert 5. minut cirka. Transformers er nærmest en opsamling af de ringeste, mest tacky punchlines fra diverse film gennem de sidste 20 år. Christ hvor var jeg ved at bide læben af mig selv ind i mellem. Og så den patriotiske baggrundsmusik der kører ind i mellem, den er også lige til at brække sig over.

Kort sagt er Transformers ligesom Independance Day. På crack.
Double up på de effekter der imponerede da ID kom ud i sin tid, og ligeså bræk-fremkaldende patriotisk.

Det er fint nok at de laver en film der skaber den der dejlige folkelige rumlen i amerikanernes maver. Men jeg begriber seriøst ikke hvordan de kan undgå at se hvor utrolig smagsløst det egentlig er når det køres ud på det plan.

--

Men ihvertfald, tag ind og se den. Jeg synes det var et fedt gensyn med alle de gamle Transformers karakterer. Jeg legede sku meget med transformers som knægt, og det var sjovt at genkende dem fra de gamle tegnefilm som man ellers havde glemt alt om. Men husk brækpose.

Den er intet som ID4. Der er ingen amerikansk heroisme eller den gang plat man ofte ser i amerikanske action film (i den forstand at det er "americans save the world"). Den eneste heriosme er fokuseret på Autobotterne + Sam hvilket er nøjagtig det samme som i 1984, bortset fra i 84 hed Sam Spike (mens i tegneserie hæfterne hed han Buster, men tegnefilm og tegneserie hæfter havde ikke den samme historie)
Desuden kan filmen næppe være en opsamling af div. film gennem de sidste 20år, det ville du også indse hvis du kendte lidt til konceptet der havde sin start i 1984. Der er utrolig mange referencer til TransFormers Generation 1 (G.1,1984 til og med 1992) og især TransFormers The Movie (TFTM) fra 1986.
Hvis manus er ærketypisk så har du misset pointen at det er en revideret udgave af Generation 1 hvor det hele startede i året 1984 - dvs et skript der ikke har været i brug i over 20år, så hvordan bliver det lige ærketypisk ?!.

Jeg var selv ekstrem skeptisk over filmen og hvorledes Michael Bay ville lave den. Det nye design på robotterne er radikalt ændret fra Generation 1 tegnefilmene men også mht Beast Wars og Car Robots (el. RiD Robots In Disguise). Men jeg er meget positivt overrasket over filmen hvorledes historien bliver fortalt fra en ny vinkel for at nye "seere/fans" kan være med, men samtidig er den yderst tro overfor de gamle 80'er fans, med mange G.1 referencer - især til TFTM.

Det er Michael Bay der har lavet/instrueret TransFormers og Steven Spielberg er med-producent.

TransFormers har et yderst komplekst univers, men hvis man lagde alt det frem i den første "spille-fim" ville mange sikkert helt stå af, så derfor introduceres det i bidder. TransFormers Universet er EKSTREMT stort og mangfoldigt - faktisk noget mere omfattende en Star Wars hvis man skal finde en sammenligning af samme kaliber.

Mht hvem der skabte TransFormers så var det HASBRO - MEN ! det gælder KUN tegnefilmserien (produceret af Sunbow productions).
Selve legetøjsfigurerne stammer fra en japansk legetøjs serie der hed DIACLONE fra slutningen af 70erne starten af 80erne. HASBRO købte rettigheder + licenser til at bruge disse figurer under deres TransFormers koncept og merchandise. Dvs mange a de figurer der var i 84 var faktisk fra DIACLONE serien. Producenten af DIACLONE serien var japanske TAKARA, disse kom nu i samarbejde med HASBRO hvorved flere nye figurer kom i de efterfølgende år og årtier, og største delen af figurerne er lavet og produceret af TAKARA. Det var bare den ultra korte version.
Men fakta er at Takara i dag er med i TransFormers og derfor man kan få japanske exclusives af div. figurer som ofte er mere prangende end Hasbro's egne versioner.

TransFormers som tegneserie-hæfter mv. var skabt af Marvel med tilladelse fra Hasbro. Men som før nævnt var historien i hæfterne ikke den samme som den i tegnefilmene - eneste fællesnævner er året 1984 samt Autobotterne + Decepticon'sne og deres navne mv.

Sidst men ikke mindst TransFormers Generation 1 figurerne er nogle af de dyreste samleobjekter der i dag sælges. En original Optimus Prime fra 84 komplet i god stand sælger for USD$120. Har man æske og instruktioner og indlæg så er prisen omkring USD$200. Er den derimod i ubrudt æske og i rigtig god stand således den er AFA-grade værdig (en international anerkendt målestok og firma der bedømmer "vintage" figurer. Lige fra bliklegetøj til barbie mv) så er prisen nok nær de USD$500. Bare tjek priserne på www.ebay.com og søg efter TransFormers Generation 1.
Så man kan hurtigt lave nogle penge hvis man har sans for det.

Hvis i vide mere så drop wikipedia og opsøg stederne der ved hvad det er !.
www.ntfa.net (skandinavisk)
www.tfw2005.com
www.tfu.info
blot for at nævne nogle få.

Allersidst kan jeg sige, at TransFormers er den første sci-fi action film der nu har slået den højeste million $ indtjening af en sci-fi action film, nemlig Terminator 2 Judgement Day på et verdensomspændende salg på $204,843,345 - TransFormers har allerede nået $535,680,071 og filmen har først premiere i Storbritannien og Japan i morgen, så det der slet ikke det endelige tal !
TransFormers II er allerede på skrivebordet. Planen er at lave 5 film ialt.

Dette indlæg er blevet redigeret 6 gange, senest redigeret af "Gripen90" (31.07.2007, 20:04)

44

tirsdag, 31. juli 2007, 22:08

Gripen90

Hatten af for at du har komponeret den smørre der. Det viser da ihvertfald at du er die-hard transformers fan. Jeg kastede bare rundt med dem da jeg var knægt og har nydt godt af gensynet.

Mit indlæg var ikke et angreb på filmens loyalitet mod de gamle tegnefilm eller serier. Det var et udtryk for min utilfredshed med Michael Bay's måde at lave film på. Den er plaget af dårlige punchlines hele vejen igennem. Jeg selv og ham jeg så den med, sad og krummede tæer hvert 5. minut fordi der løbende kom de lamme replikker som "The humans deserve to die" - "No, they have a right to choose", eller hvad det nu end var. Det er den slags freedom-relaterede bras der gør filmen svær at tygge. For mig, ihvertfald. Men smag og behag.

Og jo, manus er ærketypisk. Man kender det jo nærmest fra start til slut. Der er ingen overraskelsesmomenter. Den afviger bestemt ikke fra de masseproducerede actionfilm der kører i biffen idag. Her tænker jeg ikke på selve handlingen scene for scene, men at den simpelthen bare er tynd.

Allermest er jeg skuffet over at filmen ikke er så mørk og ondsindet som traileren lagde op til.

--

Men godt med indsigt i hvordan det hang sammen med Hasbro og Marvel, så er man da det klogere.

45

tirsdag, 31. juli 2007, 23:18

Hold da kæft Gripen90, du kan fandme dit kram.. Hatten af for dig :D

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

46

onsdag, 1. august 2007, 17:48

super fed film. :boxing: Den vækkede sku mange minder :9xo :9xo :9xo :9xo

Intel I7 3930K Cooled by Phanteks PH-TC14PE
MSI X79 Big Bang Xpower II
16GB Samsung Green DDR3 PC3-12800 1600MHz
1x120GB Corsair Force Series 3 +1x250GB Samsung EVO 840 + 1x640GB Samsung SpinPoint F1
MSI GTX980ti 6G - Asus ROG SWIFT PG278Q
Asus Xonar Phoebus - Logitech Z4 - Sennheiser PC 360
NZXT Switch 810 - Corsair HX 1050W
L-S-P on Deviantart

47

fredag, 3. august 2007, 23:05

Carlsen: Selvfølgelig har man sine egne erfaringer og oplevelser med film så de er sjældent ens. Mht det citat du nævner (hvilket i øverigt kun bliver brugt to gange i filmen men i forskellig formulering) er faktisk essensen i Autobot konceptet og især med Optimus Prime. Hans næsten overdrevne medfølelse og preservation for liv kan komplicere tingene, og ville måske være mere enkelt hvis han var lidt mere hensynsløs - men så var han heller ikke Optimus Prime (hvilket betyder Den Største & Den Bedste) - det er heller ikke uden grund at hans motto, hvilket man finder helt tilbage på æsken fra 1984, er: "Freedom is the right of all sentient beings" http://www.botchthecrab.com/archive/tech…timus_prime.jpg
Det er den klassiske "good vs evil" - Megatrons motto er bare "Alt er kanonføde/Everything is cannon fodder".

Personligt synes jeg filmen afviger fra de action film der er blevet vist i år især Spiderman III, hvilken jeg synes var en værre omgang whining. Fantastic 4 Rise of the silver surfer var lidt bedre, men den var jo som at "læse kørende tegneserie hæfte" - ikke noget overraskende. Mht Transformers kunne jeg ikke forudsige hvad scenerne ville vise ej hellere hvordan den ville ende som sådan - selvfølgelig skulle den nok ende godt men vejen dertil var ukendt.
Men bare rolig - der skal nok komme drastiske omvæltninger i 2ern og de senere hvor vi garanteret ser Megatron omdannet til den nær psykopat agtige Galvatron.! Og historien skal nok udfolde sig mere - og hvem ved måske er Unicron med inde i billedet på et tidspunkt ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gripen90" (03.08.2007, 23:07)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.