Det ultimative festmusik

  • Da jeg snart runder et halvskarpt hjørne og i den anledning har valgt at indbyde de få rå til at fejre dagen sammen med mig, skal der naturligvis en masse musik til. Jeg har selv en del cd'er m.v. men jeg mangler sikkert et eller andet, og det er her I kommer ind i billedet.


    Hvad er for jer det ultimative festmusik? Dem der skal høre på det er mellem 21 og 64 år, og de har vist alle en meget almindelig smag når det kommer til musik.


    Jeg er godt klar over, at der allerede eksisterer et par tråde med samme emne, men I har sikkert nogle nye ideer ;)

  • Danske must-have kunstnere:
    Kim larsen
    Lars Lilholt
    TV2


    IMO ihvertfald :crazyeyes:


    EDIT: Går forresten udfra at "de få rå" er lig med alle os aktive tweakere :cheers:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Formoder det ikke skal være Trance, dance, hardstyle, techno etc. :P ?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Hehe. Er det druk eller bare sådan noget hygge / danse-noget?
    Det jeg helst ville høre til en fest lige for tiden ville være noget som The Fratellis, Kaiser Chiefs eller Kasabian. men det er nok ikke det som lige er det hvis det er meningen man skal sidde og snakke lige så stille. Men hey, jeg ville blive glad :))
    Især The Fratellis - Chelsea Dagger emmer simpelthen af druksang. Helt kanon.

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    EDIT: Går forresten udfra at "de få rå" er lig med alle os aktive tweakere :cheers:


    Kun dem der har fået en indbydelse :crazyeyes:


    Slacker: Det er til spisning med 3 retters menu, og så går der nok væsentlig mere druk i den bagefter. Om folk vil danse er helt op til dem, bare jeg kan blive fri - det skal naturligvis også være muligt at snakke sammen.


    Celfa: Lidt dance kan nok godt gå, men det skal ikke være noget det er umuligt for den lidt ældre generation at holde ud. Kandis er de dog heller ikke rigtig til :))


    80'er musik er ik helt skidt, hverken fra dengang, eller de nyere versioner der er kommet efterfølgende. Nu er jeg jo selv et produkt af 80'erne :D


  • Jowjow. Jamen jeg ved det ikke. Det kommer jo an på folks smag. At kende sine gæster - og måske mest sig selv. Jeg ville nok sætte den slags på, men det er mest fordi det er noget af det jeg hører, og det som der så er mere gang i af det. Ergo, ikke så brugbart til maden ihvertfald :))

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Havde ellers lige regnet med, at der skulle lidt dansktop til for at få dig til at synge med :crazyeyes:
    Men du skal nok slippe for begge dele ;)


    Måske en halv kasse bajere ville hjælpe :razz:

  • Fede Finn og Funnyboys er da en begyndelse.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Lemon
    Slipknot...


    Quote

    Originally posted by gonlaa
    ja jeg kan andbefale disse


    dj zany
    dj luna
    qlimax


    Ja, og det passer jo glimrende til den nævnte alderes gruppe :crazyeyes:

  • TV 2
    Shu bi dua
    Dodo and the dodos
    Thomas Helmig
    John Mayer
    Phil Collins
    ...


    Jeg ved ikke om man kan kalde det "den ultimative festmusik", men det er da nogle kunstnere der passer godt til arrangementet og gæsterne, foruden dem der er nævnt i tråden allerede. :)

  • hvis vi snakker ældre musik, så ville jeg diske op med følgende:
    kim larsen, Lars Lilholt og TV2. (som allerede er nævnt.) derudover:


    Bamses venner
    Tøsedrengene
    Nephew
    Beatles
    Bruce Springsteen
    Bryan Adams
    Diskofil
    Juncker
    På Slaget 12
    Rednex - Cotton Eye Joe
    REM
    Robbie Williams
    Sort Sol
    Tom Jones
    Inside the whale.


    nyere musik må du selv finde på, da der er så mange forskellige genrer at vælge imellem. Og da jeg ikke kender publikum, er det lettere du selv finder noget.


    håber det kan bruges, og høres...
    også uden at Maczimus brokker sig for meget :))

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Jeg undrer mig også lidt. Hvis folk ikke mener de har noget at bidrage med, bedes de venligst lade være med at skrive i tråden, det er ikke for sjov skyld jeg har skrevet lidt om hvem der kommer ;)


    Og ½ kasse øl kan du skam nemt få :))


    Godt, så behøver jeg ikke at medbringe drikkelse :razz:


    Fik da også lige et par ideer efter at have set Mikkels forslag.


    Danser med Drenge
    På slaget 12


    Ellers gerne en masse med Tv2 og Kim Larsen.


    Bare vi kan undgå at høre den version af De Første Kærester på Månen, som ham den lille gut i Scenen er Din sang. Huha, den faldt lige til gulvet :boxed: