Musik på IPod?

  • Jeg har problemer med musikken til min IPod, jeg har købt lidt musik ved TDC, men kan ikke få det lagt ind på min IPod, for når jeg finder et album købt ved TDC, prøver at tilføje det i ITunes, vil den konvatere til at andet format, og det kan man ikke jo ikke, så den skriver at det ikke kunne lade sige gøre.
    Er der nogen der ved om det er muligt at få musik købt ved TDC ind på en IPod,
    hvis ja, vil jeg er meget gerne høre hvordan?

  • Har selv bøvlet med et nummer som jeg absolut ville have på IPod'en. Nummeret var selvfølgelig DRM-beskyttet, da jeg havde købt nummeret online, så det kunne ikke konventeres fra .wma til MP3.


    Nogle siger at det er muligt at bruge et andet program til at uploade musik til nano'en på. Et af disse programmer tillader wma, om det passer skal jeg dog ikke kunne sige.
    Ellers er den eneste løsning at brænde en lyd-CD med nummeret, hvorefter du ripper din brændte CD. Det koster dog en CD, men lyden bliver dog bevaret og er nu kodefri. Ved dette nummer ryger al' information om CD'en (Kunstner, nummer, album, produceret osv.)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Er det ikke muligt at lave en digital kopi af nummeret ?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Det kan heller ikke lade sig gøre, når jeg prøver siger den: at den ikke kan åbne filen i et redigerings program, da den er beskyttet og derfor ikke kan åbnes.

  • Quote

    Originally posted by BronZ
    jeg kan da også ripe den, og gemme i MP 3, men så bliver hele nummeret et langt skrat.


    hvilken kvali ripper du den i? rip den i 320 kps så skratter det i hverfald ikke.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg plejer at bruge "Cool Edit" hvis jeg skal ændre på noget, eller lave fil formatet om i en lyd fil. Jeg vil da MEGET gerne høre hvad for et program du bruger, hvor det kan lade sig gøre at rippe i 320?

  • Var det ikke en mulighed, at du sendte mig en ”Uofficiel ” eller privat mail med de oplysninger?
    For hvis jeg få en privat mail, så ville du jo ikke være et lovbrud, det ville jo bare være en del af vores undringsfrihed, samt det heller ikke ville være noget du oplyser på en offentlig tilgængelig hjemmeside?


    Christian_b_m@hotmail.com

  • ja det er ikke underligt der er så mange som henter ulovligt musik og film ned, nu når de sætter alle de restriktioner, hva man må og ikke må, musik/filmbranchen gør alt for at holde liv i hack/crack'erne

  • man kan intet med det musik man henter fra TDC musik..


    køb det hellere hos Itunes music store, det re meget bedre og der er der ikk alt det bedrænsninger og alt muligt! :D

  • Købte første gang for nogen dagen side, så det havde jeg eneligt fundet ud af, så from over bliver alt musik køb gjord igennem Itunes.
    Men siger da tak for rådet.

  • Quote

    Originally posted by BronZ
    Købte første gang for nogen dagen side, så det havde jeg eneligt fundet ud af, så from over bliver alt musik køb gjord igennem Itunes.
    Men siger da tak for rådet.


    Ja, Apple har godt nok skudt papegøjen der...


    Først lokkes du til at købe et af deres produkter til overpris (men status koster jo... :roller: ), og bagefter tvinges du til kun at kunne købe musik gennem deres egen butik...


    Ikke underligt at der kører retsager i mod Apple omkring dette problem.


  • Man kan altså godt ligge musik på sin iPod uden det er fra iTunes music store, bare ikk fra tdc. største delen af mit musik er ikke fra iTunes

  • Quote

    Originally posted by m.d


    Man kan altså godt ligge musik på sin iPod uden det er fra iTunes music store, bare ikk fra tdc. største delen af mit musik er ikke fra iTunes


    Jeg er klar over at man godt kan lægge sin egen rippede musik ned på en IPod, det fremgik måske ikke helt tydeligt, men stadig...


    Men jeg kan vel også være ligeglad ;), jeg har hverken en IPod eller køber download-musik...

  • Quote

    Originally posted by BronZ
    Jeg har problemer med musikken til min IPod, jeg har købt lidt musik ved TDC, men kan ikke få det lagt ind på min IPod, for når jeg finder et album købt ved TDC, prøver at tilføje det i ITunes, vil den konvatere til at andet format, og det kan man ikke jo ikke, så den skriver at det ikke kunne lade sige gøre.
    Er der nogen der ved om det er muligt at få musik købt ved TDC ind på en IPod,
    hvis ja, vil jeg er meget gerne høre hvordan?


    iPod understøtter ikke DRM....

  • Jeg har efterhånden den mening, at det må være lovligt at hente en "ulovlig kopi" fra nettet, hvis det ikke er muligt høre sin egen lovlige på sin iPod!


    Der er sq så meget bøvl med det - at det billigste (læs: gratis) også er det letteste!

    [SIZE=7]MSI MS-6340M Micro-ATX Mainborad Rev. 5.0[/SIZE]
    [SIZE=7]AOpen Geforce2 MX400-V 64MB[/SIZE]
    [SIZE=7]2*128 MB Kingston PC-133 SDRAM[/SIZE]
    [SIZE=7]AMD Duron Morgan 1000Mhz @ 1120MHz, Thermaltake SonicTower[/SIZE]
    [SIZE=7]Razer Copperhead First Edition, Steelpad 4D, Cycon KB-1307[/SIZE]
    [SIZE=7]Sandberg LS-28 2*1W, Trust Silverline Microphone MC220G[/SIZE]
    [SIZE=7]Antec Performance One P180-EU, RaidSonic ICY BOX[/SIZE]
    [SIZE=7]Maxtor 4D040HD2 40GB & Maxtor 6B200PO 200GB[/SIZE]
    [SIZE=7]Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC#2[/SIZE]
    [SIZE=7]Orion 17" Digital Color Monitor TCO 99 Certified[/SIZE]
    [SIZE=7]Codegen 200X1 300W Powersupply[/SIZE]

  • Jeg vil da ikke sige jeg ikke har hentet, men er holdt op, er kommet til pengene efter jeg blev kørt ned.
    Købte først ved TDC, men har fundet ud af, at hvis man køber over ITunes er det lettere, det er så ikke nødvendigt at lave formatet om, så spare man også lidt tid, og synes at der er en risiko for små fejl når man skal konvatere mussiken.