Anbefale mig et godt album? Alle genre

  • Synes det på tide at opdatere min musik samling, og er ikke lige så meget inde i hva der er nyt/godt osv mere, så vil da høre jer herinde hvilke albums eller evt. bare singler i fornylig har købt?


    Eller også bare dem i bare ka bli ved at høre som aldrig bliver trættende...klassikere eller hva man vil kalde det :)


    Har for nylig selv købt Justin Timberlakes ny album og der er da nogle ret gode sange imellem :9xo :
    Sexyback, Loosing my way, My love og Lovestoned - I think she knows



    Synes selv jeg er meget åben over for forskellige genre, dog vil jeg sige at meget heavey metal agtigt satanist musik er lidt for neder :$


    Men kom med jeres forslag og en begrundelse for hvorfor i kan lide det album eller en bestemt sang :D

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Er du til italodance er der 2 albums og 3 compilations jeg er fuldstændig forelsket i.


    Gabry ponte: Gabry ponte


    Gabry ponte: Dottor Jekyll & Mister DJ


    Extravadance: volume 1


    Extravadance: volume 2


    Plaze techno night volume 1.


    5 bedste CD'er jeg nogensinde har investeret penge i :P

  • Det er ved at være noget tid siden, at de følgende 3 skiver blev købt, men det er ikke nogen jeg er blevet trætte af.


    Above & Beyond - Tri-State
    Fantastisk album, selv for folk, der ikke har den store interesse i elektronisk musik. Der er mange smukke numre, lige fra chill til de lidt hårdere.


    Armin van Buuren - Shivers
    Det navn har du sikkert hørt nævnt utallige gange, men hans andet album er squ alle pengende værd. Det kræver måske nok, at man er lidt mere til elektronisk musik. Om end, så er der mange smukke numre iblandt. Faktisk et ganske fint blandet album.


    Gabriel & Dresden - Gabriel & Dresden
    Ja titlen siger måske ikke meget, men det er også et spændende album, såfremt man vil over i det elektroniske. Dette album udskiller sig væsentlig mere fra de 2 førnævnte. Stilarten er anderledes om måske mere teknisk. Man kan sige disse 2 gutter er meget innovative ;)


    Ellers håber jeg på snart at kunne købe:


    Markus Schulz - Without You Near
    Dette album er mere ensformigt end de andre, men Markus har en dejlige afslappet stil. Han har lavet mange gode tracks igennem tiden. Et af disse er Without You Near, hvilket er utrolig smuk.


    Armin van Buuren - 10 Years
    Her får man 2 skiver med en masse af populære tracks fra AvB. Der er mange gode imellem, som for mit vedkommende er klassikere. Eksempelvis, Burned With Desire og Yet Another Day. Skiverne har også nogle af de nyere hits i anden version end original mixet.


    Motorcycle
    Bag navnet gemmer Gabriel & Dresden sig. Hvornår end albummet under dette alias udkommer, ved jeg ikke. Dog, så har de et par solide hits under dette alias. As the Rush Comes, Around You og Deep Breath Love.

  • et album der bare bliver ved med at husere i mit anlæg er


    Maxwell :maxwells urban hangsuite.


    det er lækkert funky. jeg bliver aldrig træt af det album selvom det er en 5-6 år siden jeg købte det. :cheers:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Lo-Fi:
    Zero 7 - The Garden (ft. Jose Gonzales & Sia Furler)


    Bonobo - Days To Come

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Sidder faktisk og høre snoops ny album det ret fed :D


    Fik købt det idag, efter råd fra en m8 og jeg er ikke skuffet må jeg sige.


    Justins har jeg somsagt og thriller har jeg os et sted i skabet :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hardcore:
    Lok - Naken, Blästrad och skitsur - en knokkelfedt album som stadig indtager mit anlæg, selv om jeg ikke hører særligt meget hård musik mere. Absolut et af mine bedste albums i samlingen på lige knapt 300 skiver- godt nok et lidt gammelt album, men stadig konge.


    Alternative:
    Beck - tjek hans to sidste albums, Guero (2005) og The Information (2006) - han er stadig på toppen.


    The Sounds - Dying To Say This To You (2005) endnu et svensk band, der også er ret fedt, et af de albums man smider på, og kan høre igen og igen.


    Lo-fi:
    Når du alligevel kigger efter Zero 7, så tag også lige at tjekke When it falls (2004) - der er også nogle rigtig fede skæringer.


    Ambient:
    Et gammelt compilation album: Ninja Cuts - Funkjazztical Tricknology (1995) - super til at chille, også en af mine personlige favoritter.


    Pop:
    Phoenix - It's Never Been Like That (2006) - letfordøjelig pop, med en del ørehængere.


    Electroclash:
    Les Rythmes Digitales - Darkdancer (1999) - også en klassiker i mine øjne - rigtig fedt fransk elektronisk musik, der dannede grundstenen for electroclash bølgen.


    Umiddelbart kan jeg ikke lige komme på noget fedt musik der er udkommet på det seneste, på nær Beck, men jeg har også en tendens til at falde over det jeg synes er fedt ca. 1 år efter udgivelsen. :boxed:
    Men kan kun give dig ret i JT's album - I dig it! :D

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300