Kan i lide "techno"? - Dette er techno

  • Ja, det der er techno (men ikk det vilde techno) og kan blive så irriteret over dem der siger at dance er techno :finger:
    Bar fordi det ikk er det normale popfis de går rundt og hører og der er en anelse mere bas, så er det techno i deres ører :P
    Har sågar hørt en der sagde at Boten Anna var techno :ph34r:


    Og ja jeg kan godt li techno, at der så er andre der forbander det langt ind i helved er en anden sag ;)


    Men kan ikk se nogen grund til du skulle skære dine ører af dig selv? :crazyeyes:

  • Citat fra wikipedia






    Techno er LORT

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)


  • Hardcore, hmm, der findes noget godt af det, men det meste er lort.. Men f.eks "Spykore & Hexadrome - Suck my dick" er syg..
    - Iøvrigt er hardcore uhyggelig populær blandt DJ's her i 2006..


    - og er mange flere genre som er under techno fløjen, mange mange flere..


  • begrundelse for det ?


    PS Fodbold er lort idiotisk 24 mend løber rundt med deres iq skrevet på ryggen og prøver at få fat i en bold for så at skyde den væk igen DOH

  • Quote

    Originally posted by Fino
    Så hvis det jeg har linket ikke er techno, hvad er så techno?


    Det du gør er at prøve at sætte det i bås, hvilket du ikke kan..


    Lidt mindre begreb, men ikke mere end halvvering.. - Skriv "Kan li' musik" og så spille polsk folkemusik eller hva' du nu finder på.. - Techno er meget omfattende, og du kan slet slet SLET ikke stille det op på den måde...
    Kan nævne de første 10 technogenre på stående fod hvis jeg bliver spurgt, og jeg kan kun en brøkdel af dem som findes..

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Det du gør er at prøve at sætte det i bås, hvilket du ikke kan..


    Lidt mindre begreb, men ikke mere end halvvering.. - Skriv "Kan li' musik" og så spille polsk folkemusik eller hva' du nu finder på.. - Techno er meget omfattende, og du kan slet slet SLET ikke stille det op på den måde...
    Kan nævne de første 10 technogenre på stående fod hvis jeg bliver spurgt, og jeg kan kun en brøkdel af dem som findes..


    Nå ja, men der findes jo også regulær trance og regulær dance. Hvorfor så ikke regulær techno? Så det du siger er at techno er et så stort et begreb at det ikke kan isoleres? ligesom dance og trance kan ?

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Det var da godt nok tam og elendig "techno"..
    Vil ikke kalde det techno, nærmere bare crap :$


    Rigtig hardcore techno er noget som ThunderDome.


    Enig, Thunderdome er godt nok hårdt. 8o


    Quote

    Originally posted by M.Beier
    ja, mere eller mindre, vil dog ikke mene man kan med trance mere...


    Nemlig, tingene har udviklet sig over årene med eksempelvis inspiration fra andre genre, med instrumenter fra andre genre. Det er sådan tingene udvikler sig, om end har udviklet sig.


    Tror godt du kan finde noget musik, som kan kaldes Techno, men det kræver nok, man går tilbage til rødderne et sted der i starten af 90erne (ifølge Wiki).


    Ligesom med Trance, skal du faktisk også tilbage i den sidste halvdel/slutningen af 90erne for at finde det du (efter min mening) kan kalde regulær Trance. Trance har eksempelvis idag så mange flere lyde end for nogle år siden. Det er eksempelvis 10 gange nemmere at mixe Trance fra 1999-2000 sammen end noget af det nyeste. Men sådan er der jo så meget. Tingene har en udvikling som så meget andet.

  • oh, I C.. Det er jo et ret god teoretisk besvarelse på hele techno genren :D.


    Men om ikke alt sys jeg stadig det er åndsvagt at poptøser betegner elektronisk musik som techno.. suk.. Det kan gøre mig vred :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by Fino
    oh, I C.. Det er jo et ret god teoretisk besvarelse på hele techno genren :D.


    Men om ikke alt sys jeg stadig det er åndsvagt at poptøser betegner elektronisk musik som techno.. suk.. Det kan gøre mig vred :crazyeyes:


    Hehe, har haft den snak så mange gange, at det ikke kan tælles på hverken hænder eller føder til sammen. Folk tror simpelthen bare der bliver trykket på en knap på computeren og vupti. Sådan kan det måske også være med en del af musikken i den genre, men ikke alt er bare genereret via computeren.


    Har sågar haft en kollega eller to, som troede Safri Duo bare havde lavet det hele på computeren :ph34r:

  • hehe, ja..har os selv prøvet at sætte mig til at lave musik på pc'eren.. det går simpelthen ikk :P.. det gav jeg hurtig op på.. gider aldrig at sætte mig ind i noget allgievel..