Svensk dødsmetal?

  • Har vist været oppe før, men nogen der lige kan nævne noget svensk dødsmetal og/eller garage rock?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • god gammeldags black metal. Ancient rites og ancient. De bands er for seje.


    Forresten hvis du står og mangler noget dødsmetal så sælger jeg mine dødsmetal/blackmetal CD'er for 10kr stykket. Så send mig en PM hvis det er:-)

  • Hva er der da med lige netop svensk dødsmetal? :) de er måske bare gode til det...?


    Btw Sensation... ved godt din avatar formentlig ska ligne et headset over et hovede... men det ligner altså mest en person der har fået en lidt for lys ide :))

  • Svensk dødsmetal holder! De er geniale til det!


    Hvis du kender , Mikael Äkerfelt. Forsanger fra Opeth, og ex Bloodbath.



    Men:


    Bloodbath! Er rigtig fed svensk dødsmetal, meget meget brutalt!
    deres nyeste skive : "Nightmares Made Flesh" . Er ikke deres bedste, men rigtig fed! nummeret , Eaten, er virkelig ondt!! Og meget velspillet! Cdén kan anbefales! Er med forsangeren Peter Tägtgren , han er så gået ud igen.


    Så er der : "Resurrection Through Carnage". Som er med Mikael Äkerfelt, nok deres fedeste skive. Kan VARMT anbefales!


    Deres første skive "Breeding Death", er også fed. Ret sjov historie hvordan det hele startede med den og bandet.
    Det var noget med at Mikael Äkerfelt, var til en fest med alle de andre metallere (: .. og nogle gutter fra Katatonia. De havde så snakket om at lave et side projekt. Og det gjorde de, dagen efter havde de lavet nogle riffs, og gik igang. Da mikael så skulle til at ligge vokal på, skulle han lige ud og knække sig 7 gange, så var han klar. og det var sådan ca at Bloodbath startede.


    ________



    Så er der Opeth, gider ikke at sige så meget om dem. Det er bare genialt.
    Det er Mikael Äkerfelt´s eget band. Så dem på roskilde, de rockede virkelig igennem. De har en stil for sig selv. Med at blande meget melodiske og stille elementer ind i deres dødsbal!


    Det er virkelig godt.
    Og har endnu ikke oplevet et album fra dem der var dårligt.


    Albums:


    Ghost reveries - OPETH 2005 -- Nyskabende, og brutalt!!


    Damnation - Deres hidtil eneste totalt melodiske album, uden brutal death growl, men meget meget smukt musik og sang!!



    Deliverance - er nok min favorit! hør Master's apprentices, så ryger du op af stolen!!


    Blackwater Park - Fantastisk smukt ..


    Og nu gider jeg ikke at nævne flere .. hør det !!



    Det var lige hvad jeg synes er noget af det bedste svenske dødsmetal.


    ellers er der:


    Entombed - death!


    Kataktonia - death, lidt alá Opeth, men ikke helt.


    Bloodbath - Brutalt


    Opeth - Smukt og brutalt.


    _________



    Så er der jo også det norske black metal.


    så som.



    Burzum ( ham som dræbte guitaristen i Mayhem ) det er et en-mands-band


    Mayhem ( den nye skive er fed ) det er meeeget black!!


    Satyricon ( Rigtig fedt ! nok det fedeste black fra norge .. )


    Darkthrone ( den nye skive er rigtig fed, det er også meget black!! )


    og der er maaaaange flere ..




    men her er lidt, håber du kan bruge det ...