World Trade Center

  • Hørt om filmen "World Trade Center " ?



    Fakta


    Instruktion: Oliver Stone


    Medvirkende: Nicolas Cage
    Michael Pena
    Jay Hernandez
    Armando Riesco


    Genre: Drama


    Undergenre: Dokudrama


    Katastrofefilm


    Land: USA


    Biopremiere: 22.09.2006


    Politimændene John McLoughlin og William Jimeno er på arbejde en stille dag i New York i september, da terrorister flyver to fly ind i Word Trade Center. Sammen med andre redningsfolk kommer betjentene de indespærrede til undsætning, men ender med selv at blive fanget under murbrokkerne. Chancerne for at overleve er ikke store, men John og William nægter at give
    op.



    Kæresten og jeg skal ind og se den i biografen på lørdag.. Glæder vi os MEGET til :D

  • Tror også den er god, vil gerne se den. Har også set "United 93" og kan kun anbefale den. Den var utrolig fængende, og levede mig virkelig helt ind i den forfærdelige episode. Så meget, at tilsidst, nu vil jeg selvfølgelig ikke røbe noget, men det allersidste i filmen, ja der følte jeg ligesom at jeg var ombord og så da de kigger ud af cockpitvinduet og så .. Wow, huha det var forfærdeligt at tænkte på nogen havde oplevet det.

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Tror også den er god, vil gerne se den. Har også set "United 93" og kan kun anbefale den. Den var utrolig fængende, og levede mig virkelig helt ind i den forfærdelige episode. Så meget, at tilsidst, nu vil jeg selvfølgelig ikke røbe noget, men det allersidste i filmen, ja der følte jeg ligesom at jeg var ombord og så da de kigger ud af cockpitvinduet og så .. Wow, huha det var forfærdeligt at tænkte på nogen havde oplevet det.


    Okay.. Jeg tror aldrig at jeg har set den! Men jeg elsker at se film generalt så hvis man virkelig lever sig ind i den som du siger.. Så kunne det godt være at den skal ses også :hb: Jeg glæder mig bare SÅ meget til at se "World Trade Center". Jeg har virkelig ikke glædet mig til at se en film som den i laaang tid! Så er virkelig spændt! :T

  • Quote

    Originally posted by Angel-Lover


    Okay.. Jeg tror aldrig at jeg har set den! Men jeg elsker at se film generalt så hvis man virkelig lever sig ind i den som du siger.. Så kunne det godt være at den skal ses også :hb: Jeg glæder mig bare SÅ meget til at se "World Trade Center". Jeg har virkelig ikke glædet mig til at se en film som den i laaang tid! Så er virkelig spændt! :T


    Plejer nu heller ikke, at leve mig så meget ind i det. Men lige netop den der, ved ikke helt hvorfor. Måske fordi de fleste af os kan huske hvad man lavede den forfærdelige dag, og så sidde og se den film og tænke på, at mens man nu lavede et eller andet, så var der passager ombord på et fly, der kæmpede for deres liv og for at terrrorister ikke skulle fuldføre deres mål. Hvilket de ofrede deres liv for. Der findes ikke ret mange ting der er mere modigt gjort end det de gjorde.

  • Quote

    Originally posted by Marquis



    Plejer nu heller ikke, at leve mig så meget ind i det. Men lige netop den der, ved ikke helt hvorfor. Måske fordi de fleste af os kan huske hvad man lavede den forfærdelige dag, og så sidde og se den film og tænke på, at mens man nu lavede et eller andet, så var der passager ombord på et fly, der kæmpede for deres liv og for at terrrorister ikke skulle fuldføre deres mål. Hvilket de ofrede deres liv for. Der findes ikke ret mange ting der er mere modigt gjort end det de gjorde.


    Jah lige præcis.. Det er SÅ forfærdeligt at tænke på sådan noget.. Så jah.. sådan en film kan man kun glæde sig til at se! Er ihvertfald meget spændt!

  • Puha den har fået de dårligste anmeldelser jeg nogensinde har set i M!.
    United 93 skulle være noget bedre.


    Men det sker jo at anmeldelere ikke har helt samme smag som en selv, så håber da at i vil syntes bare lidt bedre om den, som M! gjorde.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Puha den har fået de dårligste anmeldelser jeg nogensinde har set i M!.
    United 93 skulle være noget bedre.


    Men det sker jo at anmeldelere ikke har helt samme smag som en selv, så håber da at i vil syntes bare lidt bedre om den, som M! gjorde.


    Åh håber da ikke at den er dårlig! :( Håber bare at det er M der har en dårlig smag ;P ..

  • Kender nogle stykker, som også gerne vil se denne film (inkl. min kæreste). Selv er jeg lidt skeptisk, så skal derfor ikke se den foreløbigt. Mit budget holder desværre heller ikke til at komme i biografen nu eller i næste måned.


    Jeg synes det er lidt "unfair", at kun 10% af overskuddet på denne film går til ofrene. Men det kan vi altid diskutere (i en anden tråd).

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Kender nogle stykker, som også gerne vil se denne film (inkl. min kæreste). Selv er jeg lidt skeptisk, så skal derfor ikke se den foreløbigt. Mit budget holder desværre heller ikke til at komme i biografen nu eller i næste måned.


    Jeg synes det er lidt "unfair", at kun 10% af overskuddet på denne film går til ofrene. Men det kan vi altid diskutere (i en anden tråd).


    Okay.. vidste jeg ikke :O


    jah.. jeg er bare glad for at jeg får løn i morgen så jeg kan komme ind og se den :)

  • i ka prøve at checke IMDB. de plejer normalt at give en god visuel anmeldelse af filmen da det er normale mennesker.


    World Trade Center


    United 93


    Tjaeh. united 93 ser ud til at tage føringen men ska lige siges at 6-7 er normal ok film.. 7-8 er over middel og rimelig god.. 8-9 er fremragende historieskrivende film. alt under 6 er vist under middel.

  • Quote

    Originally posted by Angel-Lover


    Okay.. vidste jeg ikke :O


    jah.. jeg er bare glad for at jeg får løn i morgen så jeg kan komme ind og se den :)


    Læste det inde på filmz.dk for nogen tid siden.
    http://filmz.dk/forum/item/20988/#


    Oliver Stone kunne iøvrigt godt tænke sig at lave 1 mere film om emnet.
    http://filmz.dk/forum/item/21685/#


    Anyways, det er også ved at være halv pebret at gå i biffen nu om dage. Skal man have sodavand og popcorn (hvilket er et must), så bruger man nemt over 100 kr. pr. person). Det er ligefør man nogle gange må bruge 100 kr. bare på filmen alene.


  • Jah så burde den jo være okay.. Håber ihvertfald bare at den er god nu hvor jeg glæder mig så meget 8o

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Jeg har så hørt det omvendte.


    Altså en veninde har fortalt, at United 93 ikke er specielt god, og min søster var ret vild med WTC da hun var inde og se den i fredags.


    Okay.. det lyder dejligt :) Jeg tror ihvertfald at de har gjort meget ud af filmen nu hvor det er "World Trade Center".. Så tror IKKE på at den er dårlig lige meget hvor det står.. men nu må vi jo se ;)

  • Tror jeg ska ind og se begge... de virker begge udemærkede, men jeg plejer som regel aldrig at lytte til anmeldere... kun folk jeg kender og ved har samme smag som mig.. for ellers ka man slet ikke regne med vurderingen :)


    Bare de ikke laver en fesen action film ud af det... generelt er det bare synd for film at det ska være en overdrevet actionfilm, men lige netop dette emne skal man ikke overdrive med effekter og andet halløj, men derimod bare fortælle historien!


    Quote

    Originally posted by Macimuz
    Kender nogle stykker, som også gerne vil se denne film (inkl. min kæreste). Selv er jeg lidt skeptisk, så skal derfor ikke se den foreløbigt. Mit budget holder desværre heller ikke til at komme i biografen nu eller i næste måned.


    Jeg synes det er lidt "unfair", at kun 10% af overskuddet på denne film går til ofrene. Men det kan vi altid diskutere (i en anden tråd).


    Hvorfor er det unfair? :) vi ka sagtens blive enige om at de måske godt ku ha givet dem mere... men da det ikke er dem der har lavet filmen, så syns jeg ikke man ka sige det er unfair... Nå men det må blive i en anden tråd :)



    Btw man burde registrere sig som selvstændig filmanmelder, så ku man trække billetpriserne fra i skat :)) tror så ikke lige popcorn og sodavand går med :crazyeyes:


  • Jah.. Det burde man gøre.. det kunne være lækkert ikke at skulle betale hver gang man skal ind og se en film :P

  • Har oss læst adskillige steder at WTC-filmen er skod, desværre. Selvom Oliver Stone ikke har verdens bedste filmliste bag sig, men hvordan kunne han finde på at skænke Nicolas Cage hovedrollen ? Det er jo næsten som at skyde sig selv i foden ;)


    Det er nice at jeg kender ejerne af Tønders biografer :-)

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Jeg har så hørt det omvendte.


    Altså en veninde har fortalt, at United 93 ikke er specielt god, og min søster var ret vild med WTC da hun var inde og se den i fredags.


    det er også en rigtig Tøse film WTC ;)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Har oss læst adskillige steder at WTC-filmen er skod, desværre. Selvom Oliver Stone ikke har verdens bedste filmliste bag sig, men hvordan kunne han finde på at skænke Nicolas Cage hovedrollen ? Det er jo næsten som at skyde sig selv i foden ;)


    Det er nice at jeg kender ejerne af Tønders biografer :-)


    Nicolas Cage spiller altid godt! Men du kan måske ikke lide ham? :boxed: