Verdens Bedste Guitarsolo

  • Så er den kåret, verdens bedste guitarsolo og vinderen blev:


    Pink Floyd - Comfortably Numb


    Men er du enig i den beslutning som Planet Rocks lyttere har taget, eller er det enten en af de andre 19 der kom i top 20, eller en helt anden guitarsolo der er verdens bedste? Kom med din mening.



    De 20 bedste guitarsoloer


    1. Pink Floyd - Comfortably Numb
    2. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
    3. Lynyrd Skynyrd - Freebird
    4. Van Halen - Eruption
    5. Guns N' Roses - November Rain
    6. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
    7. Dire Straits - Sultans of Swing
    8. Jethro Tull - Aqualung
    9. The Eagles - Hotel California
    10. Deep Purple - Child In Time
    11. Queen - Brighton Rock
    12. Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
    13. Deep Purple - Highway Star
    14. Wishbone Ash - Throw Down The Sword
    15. Ozzy Osbourne - No More Tears
    16. Cream - Crossroads
    17. Guns N' Roses - Paradise City
    18. Led Zeppelin - Since I've Been Loving You
    19. Ten Years After - I'm Going Home (Woodstock)
    20. Jimi Hendrix - Voodoo Chile



    LINK

  • Hmm ikke lige så meget for Comfortably numb her – synes den er en tand for stille og rolig (og ikke på den fede måde) – så hvis rækkefølgende skulle være nogenlunde ens ville jeg nok hellere ha' haft Sweet Child O' mine på første pladsen – men skulle jeg frit vælge synes jeg personligt Deep Purple – Highway star er kanon – så den så jeg da gerne på førstepladsen kanont guitar spil og fint tempo.


    Hmm tror faktisk jeg ville sætte en del ind før Comfortably numb hvis det var min liste – noget ala:


    [list=1]
    [*]Deep Purple – Highway Star
    [*]Van Halen – Eruption
    [*]Deep Purple - Child In Time
    [*]Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
    [*]Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
    [*]Dire Straits - Sultans of Swing
    [*]The Eagles - Hotel California
    [/list=1]


    Der er da også et par stille og rolige, men de er det på den fede måde :D og der er fedt guitarspil i dem alle sammen. Men generalt er hele listen musik der falder lige i min smag

  • Comfortably numb er edderrådme også en god guitar solo :D. Gir selv mig (16 år dreng) lidt gåsehud. Skyldes mig og min far bryder os meget om pink floyd dog :D. Og guns'n'roses har satamer også nogen gode nogen imellem :P

  • puha den syntes jeg godt nok er svær.. det er jo rigtig mange af de gode der er samlet..


    men dem som jeg klart syntes er de bedste er følgene nummer


    1. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
    2. Lynyrd Skynyrd - Freebird
    3. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
    4. Dire Straits - Sultans of Swing
    5. The Eagles - Hotel California
    6. Guns N' Roses - Paradise City


    men syntes også pink floyd er fede også comfortlaby numb.
    men de har lavet nogle stykker der er gode. :9xo

  • Har vidst hørt for få af de nævnte, men Sweet Child of Mine er dælme cool, så meget kan jeg da sige.


    Men min favorit ville måske slet ikke være på listen. Lytter mest til noget helt andet musik, men der er guitar også populær (til tider).

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Har vidst hørt for få af de nævnte, men Sweet Child of Mine er dælme cool, så meget kan jeg da sige.


    Men min favorit ville måske slet ikke være på listen. Lytter mest til noget helt andet musik, men der er guitar også populær (til tider).


    det jo meget forskelligt hvad man kan lide af musik, jeg er sådan lidt til det hele, men sweet child of mine er helt en helt sikker vinder. :9xo

  • Quote

    Originally posted by nonsens1


    det jo meget forskelligt hvad man kan lide af musik, jeg er sådan lidt til det hele, men sweet child of mine er helt en helt sikker vinder. :9xo


    Yeah, det kan vi hurtigt blive enige om. Smag er noget individuelt :)


    Men elsker nu guitar som et instrument, foretrækker den måske mest indenfor Trance, men sådan er man jo så forskelligt. Der er nu intet som et break krydret med en sprød rolig guitar af en slags. Elsker lige fra klassisk guitar til det spanske.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Yeah, det kan vi hurtigt blive enige om. Smag er noget individuelt :)


    Men elsker nu guitar som et instrument, foretrækker den måske mest indenfor Trance, men sådan er man jo så forskelligt. Der er nu intet som et break krydret med en sprød rolig guitar af en slags. Elsker lige fra klassisk guitar til det spanske.


    ved ikke om jeg har været gravet ned, men syntes ikke jerg lige har hørt nogle trance numre med guitar i ? er sikkert ikke helt med på frontet.

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Har ikke hørt den med pink floyd må jeg indrømme. Men lynyrd, guns 'n roses, led zeppelin og sultans of swing er hvertfald klassikere! Dog synes jeg led zeppelins - stairway to heaven fortjener lidt bedre placering.


    Hørt, led zeppelin har altså også nogle fede guitar solo'er..



    Har faktisk aldrig hørt nogle af dem, kun nr. 2.. og den synes jeg satemer også er en god sang! men Pink Floyd fortjener sikkert pladsen, skal jeg ikke kunne sige :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

  • Quote

    Originally posted by nonsens1


    ved ikke om jeg har været gravet ned, men syntes ikke jerg lige har hørt nogle trance numre med guitar i ? er sikkert ikke helt med på frontet.


    Det er faktisk meget udbredt, mere end de fleste måske går og tror. Uden at jeg skal pege fingrer af folk, men mange tror simpelthen trance er noget larmemusik.


    Armin van buuren - Who's Watching, hvor broderen, Eller van Buuren, står for guitarspillet i dette utrolig dejlige stykke musik.


    DJ Shah anvender i disse dage også guitaren utrolig meget. Om han så selv står for guitarspillet eller arbejder med samples, ved jeg ikke. Af numre kan næves DJ Shah - Beautiful (Glimpse of Heaven), Sunset Road, Dead Drummer.


    Må hellere stoppe her, da det som sådan ikke er, hvad tråden omhandler.

  • GRILL!! YEEEEEAAAH!! :D :hb:




    Ellers delvist enig i de der står ..



    Men .. meeeen! synes der mangler noget, KAN godt være det ikke er det i hører men..



    Pantera - Walk
    Pantera - Cowboys From Hell
    Anata - Entropy Within
    Deicide - Scars of the Crucifix
    Opeth - Ghost Of Perdition
    Cannibal Corpse - They Deserve to die


    De mangler ... Imo :hb:

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    God førsteplads. Er der btw nogen der har lagt mærke til at pianoet i Niarns Antihelt er tyvhugget fra Pink Floyds High hopes? synd og skam :(



    Sådan er det jo med alle sange efterhånden. Hørte lige en ny sang på min computer jeg ikke vidste jeg havde, så var det den orginale version af "crazy" som gnarls barkley er blevet ok populær på. Så mistede man også lige respekten for den kunstner.

  • Hvordan kårer man "Den Bedste" guitarsolo? Er det efter hvilken guitarsolo flest folk kan li' eller hvilken en der bliver spillet hurtigst, eller bedst teknik, eller flottest udførelse? I don't get it :)) Man kan jo ikke definere noget som værende "bedst" når det er et emne der kun lever på smag. Så at den her var valgt efter stemmer fra folket, dem der nu har valgt at stemme..


    Men altså, min yndlings-guitar-solo må nok være.. Hmm.. Nu lytter jeg ikke til så meget musik med vilde guitarsoloer i, men det kunne da godt være Luca Turilli med Black Dragon :))

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2