A Touch of Tarantino

  • Wow et helt nyt boxset med film som Tarantino har haft indflydelse på – det lyder jo helt perfekt for en hardcore Tarantino fan som mig.


    Skindet bedrager, kan man vist roligt sige – når man kigger nærmere på denne box bliver man hurtigt skuffet. Det viser sig jo det lækre gule boxset er gået ud af produktion, så denne nye skal være en afløser – det ville jo også være fint nok fordi alle skal jo ha' muligheden for at få Tarantinos film meen indholdet er som følge:


    Kill Bill
    Kill Bill 2
    Jackie Brown
    Reservoir Dogs
    From Dusk Till Dawn
    From Dusk Till Dawn 2
    From Dusk Till Dawn 3
    Full Tilt Boogie
    My Name Is Modesty Blaise
    Grand Theft Parson


    Så fra den guleboks mangler altså Pulp Fiction – man skulle tro at hvis det var ment som en erstatning ville den måske største film nogensiden fra Tarantino også være med men nej. Så er det i virkeligheden en box som helst alle skulle købe, tjoeh der er jo så bare lige mange gentagelser med – og personligt synes jeg også der mangler en del film hvor han måske har haft en del mere indflydelse end et par af boxens indhold...


    Er det kun mig der er skuffet over denne box eller hvad?

  • Ahh, det var den du snakkede om.


    Ja, de burde nærmere have lavet en ekstra boks som kunne høre sammen med den tidligere gule boks. Men sådan skulle det jo ikke være.


    Men igen, så er det vel for at tjene flere penge?

  • Hvis det skulle være et boxset hvor Tarantino har haft indflydelse på, så kunne de jo i det mindste have smidt Natural Born Killers med for at hive gennemsnittet lidt op :))


    Men hvorfor overhovedet købe en box ? ... Hvis man er fan af noget, så har man vel lidt i forvejen. Så kan man vel bare købe det man nu kan li ... ud af det man mangler.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hvis det skulle være et boxset hvor Tarantino har haft indflydelse på, så kunne de jo i det mindste have smidt Natural Born Killers med for at hive gennemsnittet lidt op :))


    Men hvorfor overhovedet købe en box ? ... Hvis man er fan af noget, så har man vel lidt i forvejen. Så kan man vel bare købe det man nu kan li ... ud af det man mangler.


    Natural Born Killers savnede jeg også i den (har den selvfølgelig på hylden men alligevel), Sin City, Four Rooms osv mange at vælge imellem men oh well.


    Synes nu det er meget "sjovt" at ha' boxset, især hvis de er udformet pænt osv


    Læste vist også et sted at en af de film der er i boxen er der ikke rigtigt nogen der ved hvordan Tarantino har haft indflydelse :D


    Tror nu nok når den engang bliver billig så kommer den til at stå på hylden "bare fordi" - men den skal også være billig før det bliver tilfældet


    Edit:
    Og ja det virker bare som en måde at tjene nogle flere penge på

  • Køber ofte boxsets, fordi jeg mangler stort set de fleste film :$


    Ellers kan jeg også godt lide et boxset, hvor der er kælet for detaljen, hvilket der nu godt nok ikke er ved den Gule og næppe den Røde. Det er bare kedeligt tyndt pap med farve. Dog købte jeg det Gule, fordi jeg ikke havde nogle af filmen, og kan lide Tarantino's arbejde. Det var bare billigere at købe hele settet end filmene enkeltvis.


    For at nævne et cool boxset (ikke ringenes herre, selvom det også er cool), så er det Tin Box Edition af Band of Brothers. Utrolig lækkert sæt, som stadig er lidt pebret i sin pris. Alligevel er det bare noget jeg skal eje - før eller siden.


    Køber jeg nogle film på min ønskeliste, så kommer der nye til. :))


  • Ja, Sin City var nu også meget syret, men ikke lige en film der ville stå på min top-100 liste eller noget i den dur :)) ... men den skulle da ses en gang eller to. Har dog kun set den én gang indtil videre da man jo trods alt skal være i specielt humør for at se den ... IMO altså :))


    Personligt hader jeg box-sets ... Af samme grund som du elsker dem. De ligner ikke deres omgivelser :))


    Egentlig hader jeg også at have en masse DVD-covers stående åbent i et rum med alle deres faver osv.....Ligner crap... Sådan er folk jo så forskellige.


    Men ja, der er mange måder at tjene penge på :crazyeyes:

  • Ja men det er jeg faktisk enig i, det ser ikke voldsomt pænt ud, derfor er min "lille" samling også henvist til et hjørne hvor de ikke er så fremtrædende, har faktisk overvejet at sætte dem i mapper men der er nu også noget over at ha' dem stående fremme.


    Anyways, har på fornemmelsen dette boxset falder i værdi hurtigt, 500kr herhjemme men allerede nede på 330 hvis man shopper lidt rundt på nettet.


    Men det ser for alhvor ud til der skal tjenes lidt ekstra penge, fandt endnu en Tarantino box som er er i prerelease som kommer til at ha':
    1. Kill Bill - Volume 1
    2. Kill Bill - Volume 2
    3. Pulp Fiction
    4. Jackie Brown
    5. Reservoir Dogs


    Til dem der mangler QT film vil jeg da nok anbefale at vente på den (eller finde den gule) i stedet for at købe touch of tarantino