Har folket set Superman Returns? *Mulige spoilers*

  • Lader ikke til der har været en tråd omkring filmen indtil nu. Dette kan skyldes, at folk enten ikke har giddet se filmen eller synes den var så umådelig ringe, at de ikke gad oprette en tråd herom.


    Men hvad synes om den?


    Var inde at se den i lørdags om eftermiddagen. Synes det er en middelmådig film.


    1. Den var lige en tand for langtrukken.


    2. Af en film til 260 mio dollars, så forventer man mere af bla. special effects.


    3. Ja, man forventer vel mere af Bryan Singer (var det ikke det ham instruktøren hed).

  • Overall positiv oplevelse herfra.
    Men snakkede med en ven der sagde at den var MEGET lang tid om at komme i gang. Kan jeg som sådan godt følge. Vil sige at det er vigtigt at have set den heæt gamle superman hvis ikke man skal have det sådan tror jeg. Jeg havde det ikke sådan, og synes også, når figuren er som han er karakteriseret i især 1'eren (son er dn rigtige af filmene at lægge vægt på, også meget meget bedre end at starte from scratch), at det er rigtig vigtigt at få samlet de stumper som der nu engang er.
    Det med effekterne kan jeg sagtens følge. Er set meget bedre til tider. Eftersom jeg synes filmen er god historie-, karakter- og instruktionsmæssigt vil jeg ikke sige jeg forventede mere heller :)

  • Var inde og se den igår aftes..


    Jeg vil sige at den er helt i top, men kan også sagtens forstå dem der siger den er middelmådig og de par stykker der siger den er dårlig...


    Det handler om hva du forventer tror jeg... Der er mange detaljer der bare er dårlige i den film, men hvis man forventer en heltefilm, så har man godt nok fået hva man ledte efter imo!


    Jeg er helt vild med film :D Man finder bare ikke bedre heltefilm imo :))
    Det eneste jeg ka sætte en finger på er Kevin Spacey i rollen som Lex... jeg er vant til at se ham i en heeelt anden rolle

  • *************SPOILER**********************


    Synes netop en af filmens stærke sider er Kevin Spacey som Lex Luther.


    Synes også Brandon Roth løfter arven rigtig godt. Trodsalt ikke hr. hvem som helst han skal spille samt afløser.


    Ellers undrede jeg mig måske over et par ting i filmen. Så som:


    1. Hvorfor de der krystaller fra krypton voksede i vand?


    2. Hvornår havde Lois og Clark lavet et barn? Husker i hvertfald ikke lige noget fra den forrige supermanfilm.


  • Ja det er lidt mystisk når man har set ham i K-pax og The usual Suspects. Men tror bare man skal vænne sig til det ;)

  • Jeg havde faktisk ingen forventninger til filmen. Syntes faktisk at det var hjernedødt at lave en nyere film af Superman i starten - selvom det er en efterfølger. Men den kan lige gå imo.
    Én ting er at Bryan Singer laver Superman Returns - og kan derfor ikke lave X-Men 3 og bliver en skodfilm imo - men at han ikke gør Superman Returns til en succes er lidt omfg. Som der bliver nævnt har den kostet kassen, men næ nej, næsten ingen speciel effects.
    Synes heller ikke man kommer så meget ind i filmen, som jeg gør til fx. Spiderman. Og Lex Luthor har altså noget af en tam figur i filmen. Og endnu mere katastrofe er Lois Lane. Nøj, stik min morfar hendes replikpapire og han kan spille hende bedre.
    Den kan ses, men ikke hyldes ;)

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Jeg synes sgu faktisk Kevin er sej nok.


    Jeps det har du fuldstændig ret i! Han spiller for vildt imo
    Jeg er bare vant til at se ham som en helt anden person end den karakter som Lex Luthor er



    Det er netop de detaljer jeg snakker om :) Man ska vist ikke tænke for meget igennem det... men jeg kender dog ikke superman historien

  • Det med krystallerne er i høj grad enten taget fra tegneserien eller kunstnerisk frihed. Men det er vel fair nok et eller andet sted, vi ved jo at rumskibet bliver til det palads.
    Angående barnet er der jo antydnngen i "I spent the night with Superman". Et nyt element i handlingen i forhold til historien for at udvide horisonten og Supermans følelsesmæssige spektrum (Også i forbindelse med det han sige til sin mor om at være den eneste haf hans slags ;)

  • Synes den var ukristelig dårlig.


    Baggrundsmusikken -der altid stjal hele lydbilledet- bragede jo simpelthen derudaf bare manden slap en vind. Det er fint nok at man vækker Superman temaet til live, men for fanden... Det kørte jo hele tiden - og ikke kun temaet.


    Jeg er normalt helt vild med Kevin Spacey som skuespiller, men jeg synes han var lidt malplaceret i rollen som Lex Luthor. Ved ikke helt hvorfor, synes bare ikke det virkede.


    Til sidst hader jeg Superman som karakter. Manden er uden tvivl impotent.
    Han er alt alt for goody two shoes og en total vatpik - og var det endnu mere i filmen her. ½kg hårgele og underbukserne uden på dragten. Selvfølgelig.
    Den der no-smoking scene havde også nær fået aftensmaden op igen. Minder mig om de propaganda-scener i nogle amerikanske tegnefilm til sidst, hvor man f.eks. prøver at lære børn ikke at stjæle, ryge, spise slik osv. Utrolig plat.


    Næh du, giv mig Batman Returns. Den slog den en milliard gange.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Det med krystallerne er i høj grad enten taget fra tegneserien eller kunstnerisk frihed. Men det er vel fair nok et eller andet sted, vi ved jo at rumskibet bliver til det palads.
    Angående barnet er der jo antydnngen i "I spent the night with Superman". Et nyt element i handlingen i forhold til historien for at udvide horisonten og Supermans følelsesmæssige spektrum (Også i forbindelse med det han sige til sin mor om at være den eneste haf hans slags ;)


    Bliver rumskibet til paladset? (Tror jeg har set for meget Smallville)


  • De tar da ud til supermans krystal palads, og humper i en af de gamle film... Der hvor de ligger i et "glanspapirs tæppe" med superman logo..



    [Blocked Image: http://www.chrisreevehomepage.com/images/superman/i-suplois2.jpg]



    kunne ikke lige finde det rigtige billede..



    Men, back to topic.


    Syns det er en meget fed film... selvom jeg undre mig lidt over hele det her krystal - vand halløj.... hva med det vand/fugt der er i luften, osv. ?

  • Quote

    Originally posted by Schultz
    De tar da ud til supermans krystal palads, og humper i en af de gamle film... Der hvor de ligger i et "glanspapirs tæppe" med superman logo..


    Men, back to topic.


    Syns det er en meget fed film... selvom jeg undre mig lidt over hele det her krystal - vand halløj.... hva med det vand/fugt der er i luften, osv. ?


    Der kan man bare se. Det er vidst lidt for længe siden jeg har set de originale film, selvom de ellers næsten lige har været vidst i tv (selvfølgelig).


    Ja, det med krystallerne var også mig en tand for sært :ph34r:

  • Meget af det der bliver kritiseret er faktisk noget jeg sad og frydede mig lidt over da jeg så filmem.. Feks er noget af det første Superman siger til Lois Lane i den gamle film også at hun ikke burde ryge. Jeg kan godt lide den måde den nye film hele tiden forbinder sig med den gamle via handling og små dialoger osv der er de samme.
    Angående det med rumskibet der bliver til paladset er jeg da næsten sikker på at man ser det gro op lige efter at rumskibet er styrtet ned, sådan rundt om det?
    Det er jo ihvertfald lavet af krystallerne.

  • Ja, det efterhånden et par uger siden jeg så den. Syntes den var fed. Gjorde intet den var lang. Tværdigmod.
    Syntes ikke de skulle have ventet 20 år med at lave en ny superman-film. Superman er da en sej superhelt :hb:


    Havde dog ikke regnet med at den "nye" superman var lidt wuss ... Han var jo lige ved at dø et par gange :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Ja, det efterhånden et par uger siden jeg så den. Syntes den var fed. Gjorde intet den var lang. Tværdigmod.
    Syntes ikke de skulle have ventet 20 år med at lave en ny superman-film. Superman er da en sej superhelt :hb:


    Havde dog ikke regnet med at den "nye" superman var lidt wuss ... Han var jo lige ved at dø et par gange :))


    Han er jo egentlig den eneste ægte superhelt... alle de andre er bare nogle freaks i tights :D


    Superman for president! :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Ja, det efterhånden et par uger siden jeg så den. Syntes den var fed. Gjorde intet den var lang. Tværdigmod.
    Syntes ikke de skulle have ventet 20 år med at lave en ny superman-film. Superman er da en sej superhelt :hb:


    Havde dog ikke regnet med at den "nye" superman var lidt wuss ... Han var jo lige ved at dø et par gange :))


    Det er lidt et krav nu om dage at det ikke er nok at supermans venner er ved at dø åbenbart :)

  • Langt indlæg fra min blog, kan godt forstå, hvis i ikke gider læse det.


    Jeg havde glædet mig meget til den nye superhelte-film, Superman Returns. Håbede på en film lige så dyb som Batman Begins, hvor, jeg følte, man virkelig kom ind under huden på figuren Bruce Wayne, hvilket gjorde de efterfølgende kampe og begivenheder, langt mere interessante. Det var dog ikke tilfældet i Superman Returns.


    Det startede dog meget godt, sad med en fantastisk følelse i kroppen, da den legendariske temasang begyndte at spille, alt i mens man så skuespillernavnene flyve forbi, præcis som i de originale film. Filmen var, som sådan, også fin nok, historien var bare ikke særlig interessant. Jeg havde, som sagt, håbet på mere dybdegående information om Superman-figuren, håbede på at se hvad han havde lavet mens han var væk, og at historien enten ville handle om det, eller bare have noget med det at gøre, men hans forsvinden var tydeligvis bare brugt som en mulighed for at vise nogle spændende "wauw-se-superman-er-tilbage"-scener, han kunne have været hvor som helst, det var, desværre, irrelevant for filmen, og man fik næsten intet at vide om hvad han havde lavet. Kal-El lander fx sammen med en kæmpemæssige meteroit, i starten af filmen, men den får man absolut intet at vide om.


    I stedet blev der fortalt en typisk, uoriginal Superman-historie: Lex Luthor finder kryptonit, bruger krystalteknologien fra Krypton, til at lave landmasser ude i havet, Superman svækkes af kryptonit, Luthor tæver ham, tror han er død, Superman reddes, vender tilbage, forpurrer Luthors planer, og redder dagen. Derudover er der så smidt nogle ekstra sidehistorier ind, fx at Lois Lanes barn er Supermans søn, og Superman ryger i koma i slutningen, ingen af sidehistorierne er særlig interessante; den omkring sønnen virker uafsluttet og en smule urealistisk, dog ikke lige så meget som den anden, for selvfølgelig vågner Superman op fra koma, en tilstand som jeg i det hele taget har svært ved at se hvordan Superman kan komme i, men nok om det.


    Skuespillet var egentlig fint nok, jeg følte ikke rigtig Kevin Spacey fik lov til at folde sig rigtig ud som psykopat, der var lige et par scener, men havde gerne set mere af det, så man fik det rigtige indtryk af hvor sindssyg Luthor er. Brandon Routh passer perfekt som Clark Kent, han mindede mig meget om Christopher Reeves, fra de originale film. Jeg har set lidt for mange episoder af den tamme Superman-serie, med Teri Hatcher, så havde helt glemt at Clark Kent er usikker og klodset, det var en rar genopfriskning at se Routh spille ham ligesom Reeves gjorde.


    Historien var altså skuffende, men filmen var dog ikke en totalt skodoplevelse, actionscenerne var nemlig fænomenale! Fantastisk lavet, som forventet nu til dags, der skulles bare have været nogle flere. Scener som den hvor Superman stopper en jumbojet, få meter over jorden, og krusningerne kan ses i hele flyets skrog, samt der hvor en patron, i slow-motion, splatter ud på Supermans øjeæble, er enormt godt lavet, og rigtig fede. Der var ingen scener hvor Kal-El fx tævede folk, smed med ting eller lignende, ret ærgeligt når nu det kan laves så flot.


    Derudover var der en del irriterende ting ved plottet, fx det at Lex Luthor slæber rundt på et idiotisk kvindemenneske, som tydeligvis ikke bryder sig om Luthors planer. Alligevel tager han hende med alle steder, og det ender, ikke overraskende, med at hun smider de dyrebare Krypton-krystaller ud af helikopteren, mens hende og Lex flygter. Lex Luthor, genious mastermind, tvivlsomt. Dernæst savnede jeg sgu det endelige opgør mellem Superman og Luthor, istedet kyler Superman bare de fremstillede landmasser ud i verdensrummet, imens Luthor flygter, og ender på en lille ø et eller andet sted... Da Superman smider landmasserne ud i rummet påvirkes han af strålerne fra kryptoniten i klipperne, og fra et lille stykke kryptonit, som sidder i hans hud. Han falder ned, fra verdensrummet, smadrer ned i en park, laver et kæmpekrater, og ryger så i koma. Nu ved jeg ikke helt præcis hvordan kryptonit fungerer, men det står jo klart at det svækker hans kræfter, hvilket jo også er grunden til at Lex Luthor, og hans folk, kan tæske ham tidligere i filmen. Derfor er det fandme urealistisk at han kan falde ned, gennem hele atmosfæren, med kryptonit i kroppen, og lande i en park uden en skramme, udover at komme i koma. Det giver ikke mening, siden hvornår påvirker kryptonitten kun enkelte dele af Superman?


    Superman Returns får 6/10 af mig - hovedsagligt for de fede sekvenser.