det der WTO program på tv2

  • mand hvor er de dog platte... deres "store" foredrag i finland faldt totalt for døve øre - folk var bare totalt ligeglade - men de uddragede selv fra det hele at folk bare "æd det råt"... in their dreams - folk tog dem bare ikke seriøst - og det med at klappe efter en foredragsholder er færdig er fast kotyme....


    am I right - var det ikke bare for plat?

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg er slet ikke med....... ? :ph34r:


    Er det et tv program du taler om? For så skal du lige have flyttet din tråd til Film & Musik.


    Er også lidt tabt her .... 8o

  • Quote

    Originally posted by xenon
    tv-program der kører på tv2 lige nu - er dog zappet væk nu... tråden hører nok hjemme i film+musik - bare flyt den :D


    Som sagt, så gjort.


    Men når man laver tråde om tv-programmer, er det generelt en god idé at give folk lidt baggrundsviden om hvad det hele handler om.


    Fx kunne du have gået ind og set på tv-omtalen, der fortæller os følgende:



    22:50 Hot doks: The Yes Men
    - da Andy og Mike tog fusen på WTO.
    (The Yes Men)


    I 1999 lavede de to politiske aktivister og spasmagere, Andy Bichlbaum og Mike Bonanno, et website, der var en grovkornet parodi på verdenshandelsorganisationen WTO's hjemmeside. Alligevel var der folk, der tog spøgen alvorligt, og Andy og Mike modtog spørgsmål om stort og småt i forbindelse med verdenshandel.
    De blev også inviteret til at tale på WTO's vegne ved fine, officielle konferencer. Andy og Mike besluttede sig for at lege med og leverede chokerende satire over WTO's politik for øjnene af såkaldte eksperter fra hele verden. I Sydney, Australien meddelte d'herrer således, at WTO havde besluttet sig for at opløse sig selv set i lyset af, at organisationen totalt havde forfejlet sit mål om at hjælpe Jordens fattige og miljøet og i stedet var blevet håndlanger for store multinationale koncerner og virksomheder. Dokumentarfilmen er en på mange måder foruroligende beretning om, hvordan man kan tage fusen på en hel verden, hvis bare man har modet til det!

  • Jeg er ret ked af at jeg gik glip af det - synes det havde et godt budskab og udførelsen intet mindre end fantastisk morsom.
    Men det gik jeg glip af.. Må se om jeg kan finde en optagelse et sted.

  • Hvorfor syntes du det er plat, at nogle mennesker bruger deres liv, på at gøre andres liv bedre?


    Du er indbegrebet af stupiditet. Du aner ikke en fandes klaphat af, hvad det egentlig er du udtaler dig om. Du har dermed bevist Yes Men'enes pointe...


    WTO, er en gruppe (som du vel nok har fattet af programmet), der laver regler om hvordan handel skal foregå lande imellem. Store internationale virksomheder udnytter fattige lande, og WTO er dem der representerer dem. Hvad er IKKE fedt ved at svine dem til?


    De gør i det mindste andet end at nedgøre andre, bare for at gøre det.



    Og så kan du godt donere 100kr til et godt formål (hvis du ellers kan se ironien i det).


    Mads


  • Tag lige og find en pænere tone, tak.


    Det bør være muligt at holde diskussionen på et fornuftigt plan, uden at tale grimt og kalde andre for stupide.


  • tjaaa... du har vist ikke læst hvad jeg skrev ordentligt.... jeg ved selfølgelig udemærket godt hvad WTO er og hvilken effekt de har på verdensmarkedet - desuden er jeg når det kommer til landbrugsstøtte kontra 3. verdenslande-diskussionen (som WTO jo er roden til) den klare holdning at det ikke kan være rigtigt at vi holder de landes udvikling tilbage (ved ikke at købe deres varer) - så jeg er ikke fan af WTO som du ligger lidt op til. jeg ved ikke om de overhovedet kom ind på den problematik i den udsendelse - jeg zappede som sagt væk da jeg så de platte metoder de brugte... som jeg skrev var det hovedsageligt dere foredrag i finland hvor jeg synes de var lidt for selvglade... deres foredrag var kort - ca. 5 minutter) og blot et af en lang række foredrag som folk i auditoriet havde lyttet til den dag - men alligevel forventer de to yes-men åbenbart at folk skal springe op ad stolene og råbe og skrige bare fordi de fremlægger noget der er langt ude... det må man ihvertfald gå ud fra de forventer for som de siger efter foredraget "folk åd det råt" <- men det gjorde de jo slet ikke! det er jo for plat at antyde at man virkeligt overbeviste folk når man bare generede dem lettere i 5 minutter...


    i det sidste jeg så før jeg zappede væk (og efter jeg havde lavet den her post) sagde de noget om at den eneste grund til at de havde været i findland var så de kunne få opmærksomhed fra diverse store blade - således at veluddanede kunne læse og måske blive oplyst om WTO egentlige rolle i verdenshandlen - en ret tam historie efter min mening da de jo ikke vakte noget påstyr på nogen måde og ingen tog dem seriøst

  • "Store internationale virksomheder udnytter fattige lande" - det største problem er faktisk at LANDE opretholder landbrugsstøtte - så 3. verdenslande ikke kan komme ind på voresmarkeder - det er et problem for både amerika og eu og skal nok løses gennem WTO... at arbejdere i fattige lande bliver udnyttet i forbindelse med globalisering sker fordi der ikke er strenge regler på området - de ville også være svære at opretholde anyway

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Kort sagt arbejder WTO for fri handel imellem alle lande, dvs. ingen barriere for handel, så som Told og Kvoter.


    Om de så klarer det pisse godt er der ret delte meninger om - mange mener at de er en flok lobbyister med alt for mange store virksomheder indblandet der sænker deres arbejde og sørger for at der ingen frihandel kommer.

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Om de så klarer det pisse godt er der ret delte meninger om - mange mener at de er en flok lobbyister med alt for mange store virksomheder indblandet der sænker deres arbejde og sørger for at der ingen frihandel kommer.


    Ja, det er jo nok meget rigtigt.


    Dog har de nu alligevel nået en del. Og igen, vil jeg heller ikke mene det er et let stykke arbejde.

  • Jeg synes det var en kanont spændne program, det var rigtig fedt at se at de Australske spidser, efter foredraget pludselig synes det var en god ide at tilgodese de fattige lande i nye handelsaftaler - (ærgeligt de kun havde sympati for de fattige i den tid de ikke vidste de var svindlet)


    Og ja den der McDonalds genbrug var for sjov...

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Fruitloop
    Jeg synes det var en kanont spændne program, det var rigtig fedt at se at de Australske spidser, efter foredraget pludselig synes det var en god ide at tilgodese de fattige lande i nye handelsaftaler - (ærgeligt de kun havde sympati for de fattige i den tid de ikke vidste de var svindlet)


    Og ja den der McDonalds genbrug var for sjov...


    Nu ved du jo ikke, hvilke meninger de folk fra Australien havde inden foredraget...det har jo næppe ændret ret meget...

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Og deres ide med ReBurgere var nu meget sej :))


    Ja! Specielt 3D animationen hvor man kunne se hvordan det ville blive udført i praksis :D


    Men rimelig trist at de ikke havde overvejet tidsforskellen, da de skulle holde foredrag i finland! :)

  • Jeg så også hele programmet, og jeg synes det en fed måde de oplyser, og til et af foredragene, gik det jo også op for folk at det var en tilgringørelse, og det var jo også den reaktion de ville have frem.


    Det bare en anden måde at lave protester på.. og det jo fakta de bygger deres fordrag ud fra, så de siger ikke noget der er løgn..


    :9xo til dem


    //Out - EcoPa