Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

fredag, 4. august 2006, 08:48

Citeret

Originally posted by fhqwhgad

Citeret

Originally posted by kungfuis78

Citeret

Originally posted by XmuZz
Hehe. Det er jo som man tager det, høre fx. ikke kun rap, og jeg tror hellere ikke på i har hørt ordenlig rap, tupac har fx. lavet dear mama, og den er kanon, det er fx. ikke bare fuck og alt muligt, der er sang i det, i forhold til så mange andre , men jeg høre da også 70-80'er musik, fx. noget af det fra vice city, for den gang kunne man lave rigtig musik.

Vil da nok sige at de fleste af hans tekster, går på: "yea, fuck the po'lice" o.lign. Synes sku' det er til grin at folk, hylder ham som en helt, og er "nede" med hans musik. Det skal jo lige tages til betragtning at manden skød to politibetjente. Han er også anklaget for voldtægt. Og det er anklager som han åbenlyst opfordrer andre til at gøre i hans rap-sange. Han repræsenterer ting som stoffer, vold, kvindeundertrykkelse osv. - ikke de mest harmoniske og fredsommelige ting.

Teksterne i hiphop sange er jo bare show. Det er stemningen der sælger, og her er der altså et gangster tema.
Opfordrer action film også til at du går ud og slår folk ihjel med en uzi, eller er det bare underholdning?

Jeg holder mig til Kølig Kaj. Han er straight up og nede på jorden.

42

fredag, 4. august 2006, 10:43

Citeret

Jeg holder mig til Kølig Kaj. Han er straight up og nede på jorden.

Hehe

43

fredag, 4. august 2006, 11:51

Tjek den danske undergrund, der findes mange der er SÅ meget bedre end mainstream artisterne. Folk der er værdige at nævne kunne være:

Kontra Crew ( Es, Kasper Spez, SvenOpiden, Supajan, Dj Profile )
Paulo & Dj Cars10
Pede B
Cab

Var lige et par eksempler på GENIALE artister, der basker ENHVER mainstream rapper big time :)

44

fredag, 4. august 2006, 13:13

Citeret

Originally posted by Mikkel

Citeret

Vil da nok sige at de fleste af hans tekster, går på: "yea, fuck the po'lice" o.lign. Synes sku' det er til grin at folk, hylder ham som en helt, og er "nede" med hans musik. Det skal jo lige tages til betragtning at manden skød to politibetjente. Han er også anklaget for voldtægt. Og det er anklager som han åbenlyst opfordrer andre til at gøre i hans rap-sange. Han repræsenterer ting som stoffer, vold, kvindeundertrykkelse osv. - ikke de mest harmoniske og fredsommelige ting.

Interessant nok. :)

Har du nogen kilder?

:) Jeg tror, at du kan finde det mange steder, men det link Fed7haS gav indeholder følgende:

"In October 1993, in Atlanta, Shakur shot two off-duty police officers (one in the leg, one in the buttocks) that were harassing a black motorist."

og

"In December 1993, however, Shakur was charged with sexually abusing a woman in his hotel room. According to the complaint, Shakur sodomized the woman and then encouraged his friends to sexually abuse her."

Citeret

Originally posted by fhqwhgad

Citeret

Citeret

Originally posted by XmuZz
Hehe. Det er jo som man tager det, høre fx. ikke kun rap, og jeg tror hellere ikke på i har hørt ordenlig rap, tupac har fx. lavet dear mama, og den er kanon, det er fx. ikke bare fuck og alt muligt, der er sang i det, i forhold til så mange andre , men jeg høre da også 70-80'er musik, fx. noget af det fra vice city, for den gang kunne man lave rigtig musik.

Teksterne i hiphop sange er jo bare show. Det er stemningen der sælger, og her er der altså et gangster tema.
Opfordrer action film også til at du går ud og slår folk ihjel med en uzi, eller er det bare underholdning?

Det kan du selvfølgelig have ret i, men det er de færreste skuespillere der "i virkeligheden" har skudt to politimænd ned, og som er anklaget for grov sexuel misbrug. Så gangster-lederen (Tupac) bekræfter altså koldblodigt, at han har gjort det, og opfordrer dermed en masse mennesker der ser op til ham, at følge hans eksempel og gøre det samme. Derudover er det også lidt noget andet i action-filmene, da de klart skildrer hvem der er den gode, og hvem der er den onde. Du ser meget sjældent helten, koldblodigt slå et andet menneske ihjel, hvis ikke det er nødvendigt / han ikke har en grund til det. Du ser ham også meget sjældent voldtage en uskyldig pige. Det er noget andet, når man ser de onde skuespillerer slå folk ihjel. Dem holder man ikke med, og det står klart, at hvis man gør, som de gør, så vil man få samme skæbne som dem: (hård fængselsstraf eller sågar døden). Det er noget med moralen.

Men jeg kan godt se din pointe, men det kan også godt være, det bare er mig, der ikke bryder mig om den der "gangster"-attityde. Synes bare i grund og bund, det virker en smule barnligt og umoddent. Jeg foretrækker noget godt gammelt Kim Larsen :)

45

fredag, 4. august 2006, 18:25

Strøm - Ære og Skam ... yiiir!!

Signatur billedet er slettet da det ikke virker

46

lørdag, 5. august 2006, 18:13

Min favorit er og vil altid forblive Orgi-E. Den mand har sindssygt meget talent. Elsker hans grove måde at rappe på, og hans meget stødende tekster ;)

- Mads Björck

47

søndag, 6. august 2006, 14:39

orgi-e er nok også definitionen af "danmarks fedeste rapper" i mit hoved.... ka rappe både seriøst, vildt og sjovt... den mand er en geni.... :finger:

"Play like it's your last play!"

48

søndag, 6. august 2006, 22:26

http://ekstrabladet.dk/underholdning/musik/article216888.ece

tihi... han er jo ikke rapper, men alt andet end talentfuld..

jeg hører ikke dansk rap eller noget som helst...

men men men...

malk de koijn! det eneste der i mine ører holder!

49

søndag, 6. august 2006, 22:50

Loc og hele slænget helt klart.. men hvor bliver L Ron Harald af? han burde da også have en chance:P

50

søndag, 6. august 2006, 23:41

Dansk Rap er som dansk wrestling = en billig efterligning af et amerikansk fenomen, som man i virkeligheden skulde have ladet være med at tro man kunde finde ud af..

Fed7haS

"Life Sucks Get A Fucking Helmet" - Denis Leary

51

mandag, 7. august 2006, 08:24

Citeret

Originally posted by Fed7haS
Dansk Rap er som dansk wrestling = en billig efterligning af et amerikansk fenomen, som man i virkeligheden skulde have ladet være med at tro man kunde finde ud af..

Fed7haS

Hehehe, for satan det var smukt. Ikke et øje er tørt.

52

mandag, 7. august 2006, 16:00

Citeret

Originally posted by Fed7haS

Fed7haS

:9xo

53

mandag, 7. august 2006, 16:31

Citeret

Originally posted by tAshDa
http://ekstrabladet.dk/underholdning/musik/article216888.ece

tihi... han er jo ikke rapper, men alt andet end talentfuld..

jeg hører ikke dansk rap eller noget som helst...

men men men...

malk de koijn! det eneste der i mine ører holder!

enig! - med anmelderen... malk de koijn kan jeg også godt holde ud (men de er ikke RBC)

54

mandag, 7. august 2006, 19:57

Har selv hørt en del rap for nogle år tilbage, og været meget i den kultur, eller nærmere skater kulturen, hørte/høre stortset alt, lige fra heavy til klassisk. Mener selv det er en gave, og kunne være åben for stortset alt musik, og også kunne se det "fede" i næsten alt. Men musik smag er jo meget en smags sag, og hva der passer bedst til ens temperament, og livs stil osv. ;)

Seneste tests og artikler

5

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

0

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

0

ASUS Holiday season tablet line up på vej i butikkerne

Tablet fra ASUS på vej til but
Læs Mere

3

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

1

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.