Spørgsmål: loven indenfor musik

  • Er det iorden at mixe nogle sange, man har på compen, sammen og lægge den ud på nettet ? Mere konkret kunne det vist ikke siges.


    Vi snakker om ca. 50% og mindre af sangene der blevet brugt til "megamix". Er det ulovligt at lægge det ud på et forum fx. ?

  • Jah altså så længe der er copyright, så er det sådan set lige meget om du ligger dem på nettet eller ej ;)


    Jeg skal da indrømme at jeg selv mixer numre sammen og laver Bastard Pop, men så længe det holder sig på min comp kan jeg ikk se det store problem i det...


    Men du må ikke ligge numre med copyright på nettet, det er helt hundred ;)



    Men du kan jo downloade numre fra MyMusic.dk og mixe om... for dem er der ingen copyright på så vidt jeg ved ;) godt nok ikk det samme som kendte numre, men er bedre end ingenting :)



    Hva program vil du bruge til at mixe dem sammen med?


  • Ok det var bare det jeg skulle have på det rene :) Regnede oss med det svar.


    Jeg har allerede lavet mixet ;) Brugte Sony Vegas, og har godt og vel brugt 15 dance/techno sange i det. Jeg ville bare lige have en bedømmelse, men det jo desværre ikke lade sig gøre :P

  • Jo det er det faktisk... Men det er jo ikk nogen der ved at du giver den til os :ph34r: ssh :))


    Men vil sige at det er mere lovligt at give den til os end at ligge den ud på nettet, det er min mening... (Det er det ikk i realiteten)


    Men det er op til dig selv ;) men jeg går da ikk ud fra at hverken Don_jabbe eller jeg sender den til 1000 venner og ligger den op på nettet :)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    hehe ok, men er det ikke oss ulovligt at give den til jer ?


    Jo det er, og det skal tweak.dk ikke bruges til. Hvis reglerne ikke bliver overholdt, så ved du også hvad jeg er nødt til at gøre med tråden ;)



    Kenny: Selvom man kan downloade musik på mymusic.dk så tvivler jeg på, at du må gøre med det hvad du vil, så jo, der er copyright på musikken derinde.

  • Quote

    Originally posted by Kenny
    Jo det er det faktisk... Men det er jo ikk nogen der ved at du giver den til os :ph34r: ssh :))


    Men vil sige at det er mere lovligt at give den til os end at ligge den ud på nettet, det er min mening... (Det er det ikk i realiteten)


    Men det er op til dig selv ;) men jeg går da ikk ud fra at hverken Don_jabbe eller jeg sender den til 1000 venner og ligger den op på nettet :)


    Nej, da :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina


  • Det der med copyright er jeg ikk hundred på, men kan godt passe da jeg mener at der er copyright på alt hva man 100% selv har lavet...
    Tænkte bare på at der skulle stå et pladeselskab bag før at der var "rigtig" copyright, altså hvor man får bøder for at overtræde...
    Men man får jo nok ikk en bøde af dem på mymusic.dk men man pisser jo på dem der har lavet numret og det skal man holde sig fra...


    Og som du skriver så tror jeg bare at vi lader den snak med at sende gå vidre uden for Tweak hvis det er såen BukkeMand har det til hensigt at sende til os ;)



    Over and out Kenny...

  • Hmm jeg tror bare holder den for mig selv så ;) Desværre...



    Quote

    Originally posted by Burger


    Hvis reglerne ikke bliver overholdt, så ved du også hvad jeg er nødt til at gøre med tråden ;)


    Give den 5 positive tommelfingre :T

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Hmm jeg tror bare holder den for mig selv så ;) Desværre...




    Give den 5 positive tommelfingre :T


    Tror jeg os er det bedste ;) så er der i hvert fald ingen der får fingrene i klemme :) hverken på Tweak eller andre steder :D

  • Har lige et andet spørgsmål ;)


    Må man godt bruge ens musik til en CS-film fx. ? Der er jo en masse der gjort, men er det lovligt ?

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Har lige et andet spørgsmål ;)


    Må man godt bruge ens musik til en CS-film fx. ? Der er jo en masse der gjort, men er det lovligt ?


    Du skal have lov til det sådan set... Men tror ikke der er mange der tager det alvorligt


    Dog har min far engang fået besked på at han skulle vælge noget andet musik til en film han lavede som hundefører :)) Der var nogen der fik ondt i røven over han havde brugt noget musik fra en af hans egne cd'er

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Du skal have lov til det sådan set... Men tror ikke der er mange der tager det alvorligt


    Dog har min far engang fået besked på at han skulle vælge noget andet musik til en film han lavede som hundefører :)) Der var nogen der fik ondt i røven over han havde brugt noget musik fra en af hans egne cd'er


    Oki doki ;)