silent hill

  • Jeg syntes den var ordentlig fed film! Jeg plejer normalt efter 2-3 timer at sige ok så nu stopper vi heldigvis. Det var i både king kong og ringenes herre. Men her, nej jeg ville se mere og mere. Kunne ikk få nok :P. Det er elfen lied om igen (Elfen lied er en hamrende afhængig anime serie som består af 13 episoder). Anyways! der var en scene som fik mig lidt. Dog ikk meget men den fik mig. Jeg vil ikke røbe hvilken scene det er. Men det der gjorde silent hill så kendt er deres fuldstændig spastiske deformte monstre imo. Har ikk spillet spillene men jeg har dog læst meget om dem. Er i gang med at se om jeg ikk ka få fat i 1'eren. Men om ikk alt elskede jeg filmen fuldt ud og den skal helt klart købes på dvd!


    Men hvordan fik den dig ?

  • Den var da total ringe.
    Effekterne var da meget gode, og et eller andet sted må der sidde en mand med en meget fucked up tankegang. Men intet hang jo sammen og der var sådan set ikke rigtig nogen historie i det.
    Ringe film, jeg sad op til flere gange og kiggede på klokken, i håb om at filmen snart sluttede.
    Det eneste der var fedt var at man kom alle de steder man var i spillet, og det var de samme monstre de mødte i filmen.


    Amerikansk Silent hill film, nej tak.
    Japanske Silent hill spil, YES SIR!

  • Jeg synes det var en utorlig fed film, synes plottet i den var fint gennemført.. Har ikke spillet spillene, men synes det var kanon.. Lækkert en så lang film kan være spændende hele vejen.. Den var ikke klam som mange andre gysere, men skummel hele vejen igennem..

    - MSI GT70 2PC DOMINATOR
    - Intel PM87
    - Intel Core I7-4810QM 2,8Ghz
    - 1x8196 Kingston PC12800 Ram DDR3 800Mhz / 11-11-11-28
    - nVidia GTX870 (941-2500)@(1010-3100)
    - 256GB Samsung EVO840 (C+E) / 1000GB HGST 7200 rpm (D) / 3TB Seagate (Extern)
    - 17,3" Widescreen 1920x1080/60Hz / 180Watt PSU / Logitech G3

  • best spil til film evarh :P


    Quote

    Jeg synes det var en utorlig fed film, synes plottet i den var fint gennemført.. Har ikke spillet spillene, men synes det var kanon.. Lækkert en så lang film kan være spændende hele vejen.. Den var ikke klam som mange andre gysere, men skummel hele vejen igennem.


    Må nu sige der var en scene der fik mig :P.

  • Så fik jeg set Silent Hill filmen. Jeg har selv spillet 2eren til hudløshed og det er klart det mest uhyggelige spil jeg har prøvet. Jeg fik da choks da monstrene sprang ud i hovedet på en i Doom 3 og da aberne kom springende i System Shock 2, men intet er, for mig, som Silent Hill spillene. Her opbygges uhyggen i den mest perfekte gyserfilmsstil. Musikken, sceneriet, lydene, dialogerne, er alt sammen med til at opbygge gysene og i modsætning til de andre gyserspil advares man om at der er fare på færde. Ens radio går amok og det er netop forventningen og visheden om at der er alskens makabre skabninger lige om hjørnet, som gør spillet skide uhyggeligt. Jeg ved selvfølgelig ikke om andre har samme holdning, men det var i hvert fald med disse meninger og erfaringer jeg begav mig ind i biografen.


    Jeg forventede ikke det store da jeg satte mig i biografsædet, regnede ikke med en dybdegående historie, håbede bare man nogenlunde havde været i stand til at overføre noget af uhyggen fra spillet, til det store lærrede, og det lykkedes til et vist punkt.


    SPOILERS SPOILERS!













    For det første har man brugt samme musik og så godt som samme lydeffekter som i Silent Hill (2). Genialt valg da musikken er en helt afgørende faktor når uhyggen opbygges i spillet. Det må selvfølgelig have givet en anden følelse for de, som ikke har prøvet spillet, men uanset passer musikken sindssyg godt til spillet. Jeg er ikke den store musiknørd og er ikke i stand til at definere genren, musikken er meget dyster og ret speciel, og engang imellem slåes der over til rytmiske lyde a'la congas-trommer, som om der spilles direkte på de hegn, metalrør og rustne vægge, som det parallelle helvedesunivers i Silent Hill består af. Musikken er altså, efter min mening, på plads og passer perfekt.


    Da jeg havde set traileren var jeg lidt bange for at man bare ville bruge de forskellige monstre til chok-øjeblikke, men det syntes jeg nu ikke der blev gjort. Første skrækscene, hvor Rose vender sig om og ser den her forbrændte, forvredne barne-skabning var jeg ikke rigtig chokeret, men da så skabningen begynder at skrige helt sindssygt, hvilket jeg først troede var Rose, fik jeg fandme en chok. Lige der følte jeg kuldegysninerne helt nede fra tæerne og helt op i nakken. Derefter blev det dog også lidt småt med de rigtig uhyggelige gys, og mere Saw-agtigt. Colin på toilettet var klamt, også de han var i live, hvor lydene igen blev brugt godt, men ikke decideret uhyggeligt. Pyramidefyren, som automatisk giver en myrekryb efter selskab med ham i Silent Hill, var heller ikke nær så uhyggelig som han var i spillet, hvor man nærmest krøb væk bare man så hans skikkelse. Han var mere eller mindre så klam og makaber, som i spillet, scenen foran kirken hvor han samler Anna op, river tøjet af hende og derefter flår hendes hud af, tror jeg ikke nogen vil glemme lige foreløbig.


    Filmens scenerier er også utrolig godt kopieret fra spil-udgaverne, og hvorfor ikke kopiere dem når nu de fungerer så godt i spillene. Man genkender let de rustne hegn, som går igen overalt, og den rustne farve som dækker alle mure. Selve overgangen til helvedesverdenen var fedt lavet, jeg kan ikke huske om det var præcist samme måde i spil nr. 2, og kan ikke udtale mig om det var sådan i 1eren (hvilket, såvidt jeg har forstået, meget er den spiludgave som filmen er baseret på).


    CGIen er brug rigtig godt, det er ikke det mest fantastiske jeg har set, men det er fuldt ud acceptabelt og skabningerne er troværdige, så meget det nu er muligt. Især overgangen til helvedesverdenen er utrolig flot lavet.


    Historien var fin nok, man fik forklaret langt mere end i spil nr. 2 og den var passende makaber. Jeg ved ikke/kan ikke huske hvor ondskaben kommer fra i spillene og at det var den lille pige som ville have hævn var vel en fin nok forklaring. Som sagt forventede jeg mig ikke det store af historien. Det var også rart nok at alt ikke blev forklaret, i typisk Silent Hill stil, altså hvorfor Rose og Sharon forblev i den parallelle verden, men det har i vel nogle bud på? :)


    Det var alt jeg kunne komme på lige nu...


    7,5/10 fordi filmen har sine uhyggelige øjeblikke, en nogenlunde historie og allermest fordi man det meste af tiden virkelig føler at personerne er i Silent Hill, som vi kender den.

  • Var inde og se den ig?r.. Mage til ringe film skal man lede l?nge efter! Shit den er bare d?rlig.. Har selv spillet spillene, og ja, filmen minder meget om spillene syns jeg, men s? ender det ogs? der.. D?rligt skuespil, mangefulde effekter (man kan se at alt det lavet p? computer)!


    Det eneste jeg synes der er klamt, er at politikvinden bliver br?ndt.. Der sad jeg sgu og krummede t?er! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Var inde og se den ig?r.. Mage til ringe film skal man lede l?nge efter! Shit den er bare d?rlig.. Har selv spillet spillene, og ja, filmen minder meget om spillene syns jeg, men s? ender det ogs? der.. D?rligt skuespil, mangefulde effekter (man kan se at alt det lavet p? computer)!


    Det eneste jeg synes der er klamt, er at politikvinden bliver br?ndt.. Der sad jeg sgu og krummede t?er! :D


    Quote

    Helt enig i fookhar. Har ikk spillet spillene men skal til det liges? snart jeg f?r fat i 1'eren Tongue .. btw det med endelsen. Jeg har lavet en tr?d for et styk tid siden hvor jeg har givet mit eget bud p? endelsen mystsikhed (hvis man kan kalde det det). Og det kan s? diskuteres her Tongue


    *SPOILER THREAD*


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=67967&sid=

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Var inde og se den ig?r.. Mage til ringe film skal man lede l?nge efter! Shit den er bare d?rlig.. Har selv spillet spillene, og ja, filmen minder meget om spillene syns jeg, men s? ender det ogs? der.. D?rligt skuespil, mangefulde effekter (man kan se at alt det lavet p? computer)!


    Det eneste jeg synes der er klamt, er at politikvinden bliver br?ndt.. Der sad jeg sgu og krummede t?er! :D


    Tjah jeg er s? godt som enig.
    Var selv helt vild med Silent Hill 2, men filmen skuffede mig dog lidt.
    Skuespillet var nemlig ufattelig ringe. Effekterne syntes jeg egentlig var gode nok, og jeg er stadig imponeret over nogen kan finde p? noget s? bizart som byen silent hill nu er.


    Som andre ogs? har n?vnt var det fedeste, for mig, at musikken, stederne og "monstrerne" fra spilelt bliver brugt. Man sidder helt og f?r lyst til at skrige "G? IKKE DERIND!" n?r hun finder hospitalet. F?j det var et lorte sted i spillet.


    Ikke vild meget uhygge i filmen, og meget f? chok-?jeblikke. Ikke engang t?serne der var med hoppede mere end en enkel gang i deres stole.


    Det virkede lidt for mig som om filmen bare var en tour rundt i silent hill verdenen, og en mulighed for at vise ting man ikke fik med i spillet.

  • Ej come on! Ja jeg m? sige at skuespillet var ringe. Men synes nu at rose's skuespil i slutscene hvor hun r?ber ud til alle mennesker er ekstremt godt. Ellers er det ret lamt hele vejen igennem. Og s? - undskyld sproget - fuck dog egentlig hvis det IKKE ligner at det er virkeligt. G?r spillet det? PH og janitor og alle de andre monster er fine nok. Det der ikk ligner det er n?r den t?gede dimension bliver lavet om til mareridstdimensionen. De bruger musikken fra spillet og konceptet fra et'eren.


    Desuden er det vist ogs? uofficie bedstel spil til film film for mange mennesker.


    Men hvad er der galt med kritikerne. Nu har jeg f?et en del af mine venner til at se den og de siger ALLE at der er en helt fin handling. Og alle siger der ikke er. Fatter minus der.