Gode suround sound DVD film?

  • Jeg køber om et par måneder et Logitech Z 5500 Digital surround system og jeg vil selvfølgelig gerne se nogle gode film derpå med lækker lyd :clap:



    Nu ligger landet jo tilfældigvis sådan at jeg på søndag smutter til USA og DVD film er ikke specielt dyre "over there" i forhold til her i DK.


    Derfor vil jeg spørge folk herinde hvilke DVD film de syns er fede og samtidigt har Dolby eller endda DTS lydspor :D


    Det skal være noget action helst, og gerne KRIG :D


    Nogen der ved om man kan få Saving Private Ryan på DVD med Surround?



    Men ellers, giv et bud på en god film der opfylder ovennævnte kriterier! :cheers:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Gladiator, Matrix 1-3, Ringenes Herre 1-3, The Day After Tomorrow, Kill Bill 1+2.


    De nævnte, pånær Matrix 1-3, har DTS lydspor.


    Husker ikke lige hvilke film i samlingen, der ellers har god lyd.

  • Ok, har selv 1+2 af matrix og køber nok 3'eren så :D


    Men gode forslag må jeg sige:D Dog ikk Kill bill det sku noget høj IMO :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Ok, har selv 1+2 af matrix og køber nok 3'eren så :D


    Men gode forslag må jeg sige:D Dog ikk Kill bill det sku noget høj IMO :)


    hvad mener du med Kill Bill er høj?

  • At den er dårlig ja.....hehe



    2f2f har jeg :D Den glæder jeg mig os til at fyre op for...



    Ku være jeg sku prøve at finde 1'eren og så købe 3'eren når den udkommer

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Hmm, få dig en filmsmag :))


    Det Femte Element har forresten også et god lydspor.

  • We were soldiers få'es i dts og dolby 5.1, det samme med Private Ryan
    the last samurai har også en fed lydside.



    og ellers skal man jo heller ikke kimse af toy story og shreck - der er kræset for mange detaljer i de fleste animerede film fra de store selskaber

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu


  • Hvis du skal ud og have "The Fast and the Furious" og du alligevel skal til USA, så ville det jo være nært liggende at købe den der, da den amerikanske udgave har DTS, hvormod R2DK ikke har det. Og nej Kill Bill er ikke en dårlig film, det er en klassefilm som du åbenbart ikke er gammel nok til at forstå :P


    Men nu du er i USA, så kig efter "The Haunting", det DTS spor bliver man seriøst bange af :D vær' dog opmærksom på at der er 2 udgaver af filmen, både med og uden DTS (R2DK har ligeledes denne gang heller ikke DTS'en).


    Quote

    Originally posted by Macimuz
    Hmm, få dig en filmsmag :))


    Det Femte Element har forresten også et god lydspor.


    Enig :9xo


    Og det Femte Element har i allerhøjeste grad et fedt lydspor, fik den selv hjem i torsdags (R2UK), og så den fredag. Hold da fast der er smæk på stortset hele filmen igennem, og Divaens scene er jo helt fænomenal! :D


    Men kan da også lige nævne et par stykker jeg syns er fede:
    Master and Commander: The Far Side of the World (DTS)
    Minority Report (DTS)
    Top Gun 8) (DTS, på den nye udgave)
    Der Untergang (DTS, lyder virkeligt skummelt når de er under jorden)
    X-men 1½ + 2 (DTS, og ja den er god nok, 1½ har DTS - den alm. 1'er har ikke)
    War of the Worlds (DTS, måske ikke den bedste film i verden, men imponerende lyd/effekter)
    Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (DTS og et must at have!)
    Star Wars Episode I-III (Ingen DTS, men DD 5.1 EX der er udnyttet til den absolutte grænse)
    Matrix Trilogy (Endnu engang virkeligt kickass lydspor, et must at have til billige penge!)
    Lord of the Rings Trilogy (Endnu et must, selvf. i extended udgave med DTS)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Uhh Fifth Element,min absolutte yndlingsfilm..... ja Top Gun skal man have i samlingen, det var altid den der blev brugt i 'gamle' dage når der skulle demonstreres surround, og den holder den dag idag :D

  • IMO er Kill Bill bare sådan lidt for tegnefilms agtigt....


    Ski da ikke normalt at blodet står ud af en afhukket arm i en stråle med tryk på som en højtryksrenser? Det vidst i 1'eren i sådan et stort hus hvor hun smækker en masse ninjaer ned :crazyeyes:


    MEN det er OT i denne tråd, så det lader vi ligge :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du kan købe en Dolby DVD som indeholder alle de fede tests og lyde.


    Men ellers så vil jeg sige Gladiator


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    IMO er Kill Bill bare sådan lidt for tegnefilms agtigt....


    Ski da ikke normalt at blodet står ud af en afhukket arm i en stråle med tryk på som en højtryksrenser? Det vidst i 1'eren i sådan et stort hus hvor hun smækker en masse ninjaer ned :crazyeyes:


    MEN det er OT i denne tråd, så det lader vi ligge :9xo


    men nu er den jo også baseret på gamle kung fu film og spaghetti westerns ;)Så er det klart blodet er lavet på den måde

  • Quote

    Originally posted by origin


    men nu er den jo også baseret på gamle kung fu film og spaghetti westerns ;)Så er det klart blodet er lavet på den måde


    Ja forestillede jeg mig egentlig os at den måtte være...



    Nå, men sammenlignede li priser fra sears.com og play.com .....play.com som sender gratis fra england er en del billigere syns jeg...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Bruger ofte play.com, når jeg skal købe film. Af og til også cdwow.com. Billigere kan det snart ikke blive.