Silent hill slutning diskussion *SPOILER*

  • Først og fremmest vil jeg sige at denne her film var voldfed, og så ud til at leve op til spillene, selvom jeg ikk rigtig har prøvet dem, dog kun set dem og prøvet en demo eller 2. Anyways. Som det nu er blevet ret kendt i den moderne film verden er der en slutning hvor man selv skal gætte til hvad der sker. Og mig og mine venner kom til denne konklusion efter vi så filmen:


    *SPOILER*


    I slutningen hvor Rose og sharon lægger sig op mod væggen siger rose til datteren hun skal lukke øjnene da det er et mareridt. Hun åbner dog øjnene og ser den mørke side af Alessa (Der var et navn, men kan dog ikke huske det). Den mørke side af Alessa hopper ind i Sharon og spiller Sharon. Ligesom Alessa hoppede ind i Rose førhen.


    Da de kommer hjem bliver Sharon/Alessa filmet forfra mens hun går ned af en korridor. Der havde hun nogen ret så bemærkselsværdig og "uhyggelige" øjne som derfor betyder at det er den mørke side af Alessa.


    Ergo holder den mørke side af Alessa, Sharon fanget i denne her parallele tågeverden. Og Chris på den anden. Hun fik jo ikke noget kærlighed i sit tidligere liv. Så måske ville hun have det der.


    Jeg har dog læst IMDB forums hvor en hel masse folk har sagt at når Chris går ud af døren og kigger ud så er han i tågeverdenen og ikke i den anden verden. Jeg kan dog ikke huske det her.


    "Only the Dark One opens and closes the door to Silent Hill" Bliver der også sagt. Det forklare jo at Sharon var grunden til at Cybil og Rose kom ind i selve den tågede verden i silent hill.



    Ellers andre foreslag til filmens mærkelige slutning? Kom med kritik hvis i vil :)


  • syntes også det var en mæreklig slutning... det er som om der er 2 verdner...


    Faren i en, hvor han ikke kan se dem eller noget, men alligevel står døren åben :s


    O så mor/datter i den anden, de sad og så på ham, da han sov, så gik dattern ind til sig selv, og moren sad og kiggede på faren, og hun gik ikke, men da han vågner 2 sec. efter, sidder moren der ikke :s men døren står åben... Underlig...


    læder mig til 2'eren kommer, for med en slutning som den der, må der komme en 2'er

  • Altså der er 2 verderne ja. Jeg tror at den Tågede verden er Alessas drømme. Men der er en "connection" mellem de to verderne da døren stod åben og at Chris kunne lugte Roses parfume i skolegården.


    Højst besynderligt:P. Men den skal købes på dvd, det skal den!

  • S? fik jeg set Silent Hill filmen. Jeg har selv spillet 2eren til hudl?shed og det er klart det mest uhyggelige spil jeg har pr?vet. Jeg fik da choks da monstrene sprang ud i hovedet p? en i Doom 3 og da aberne kom springende i System Shock 2, men intet er, for mig, som Silent Hill spillene. Her opbygges uhyggen i den mest perfekte gyserfilmsstil. Musikken, sceneriet, lydene, dialogerne, er alt sammen med til at opbygge gysene og i mods?tning til de andre gyserspil advares man om at der er fare p? f?rde. Ens radio g?r amok og det er netop forventningen og visheden om at der er alskens makabre skabninger lige om hj?rnet, som g?r spillet skide uhyggeligt. Jeg ved selvf?lgelig ikke om andre har samme holdning, men det var i hvert fald med disse meninger og erfaringer jeg begav mig ind i biografen.


    Jeg forventede ikke det store da jeg satte mig i biografs?det, regnede ikke med en dybdeg?ende historie, h?bede bare man nogenlunde havde v?ret i stand til at overf?re noget af uhyggen fra spillet, til det store l?rrede, og det lykkedes til et vist punkt.


    SPOILERS SPOILERS!













    For det f?rste har man brugt samme musik og s? godt som samme lydeffekter som i Silent Hill (2). Genialt valg da musikken er en helt afg?rende faktor n?r uhyggen opbygges i spillet. Det m? selvf?lgelig have givet en anden f?lelse for de, som ikke har pr?vet spillet, men uanset passer musikken sindssyg godt til spillet. Jeg er ikke den store musikn?rd og er ikke i stand til at definere genren, musikken er meget dyster og ret speciel, og engang imellem sl?es der over til rytmiske lyde a'la congas-trommer, som om der spilles direkte p? de hegn, metalr?r og rustne v?gge, som det parallelle helvedesunivers i Silent Hill best?r af. Musikken er alts?, efter min mening, p? plads og passer perfekt.


    Da jeg havde set traileren var jeg lidt bange for at man bare ville bruge de forskellige monstre til chok-?jeblikke, men det syntes jeg nu ikke der blev gjort. F?rste skr?kscene, hvor Rose vender sig om og ser den her forbr?ndte, forvredne barne-skabning var jeg ikke rigtig chokeret, men da s? skabningen begynder at skrige helt sindssygt, hvilket jeg f?rst troede var Rose, fik jeg fandme en chok. Lige der f?lte jeg kuldegysninerne helt nede fra t?erne og helt op i nakken. Derefter blev det dog ogs? lidt sm?t med de rigtig uhyggelige gys, og mere Saw-agtigt. Colin p? toilettet var klamt, ogs? de han var i live, hvor lydene igen blev brugt godt, men ikke decideret uhyggeligt. Pyramidefyren, som automatisk giver en myrekryb efter selskab med ham i Silent Hill, var heller ikke n?r s? uhyggelig som han var i spillet, hvor man n?rmest kr?b v?k bare man s? hans skikkelse. Han var mere eller mindre s? klam og makaber, som i spillet, scenen foran kirken hvor han samler Anna op, river t?jet af hende og derefter fl?r hendes hud af, tror jeg ikke nogen vil glemme lige forel?big.


    Filmens scenerier er ogs? utrolig godt kopieret fra spil-udgaverne, og hvorfor ikke kopiere dem n?r nu de fungerer s? godt i spillene. Man genkender let de rustne hegn, som g?r igen overalt, og den rustne farve som d?kker alle mure. Selve overgangen til helvedesverdenen var fedt lavet, jeg kan ikke huske om det var pr?cist samme m?de i spil nr. 2, og kan ikke udtale mig om det var s?dan i 1eren (hvilket, s?vidt jeg har forst?et, meget er den spiludgave som filmen er baseret p?).


    CGIen er brug rigtig godt, det er ikke det mest fantastiske jeg har set, men det er fuldt ud acceptabelt og skabningerne er trov?rdige, s? meget det nu er muligt. Is?r overgangen til helvedesverdenen er utrolig flot lavet.


    Historien var fin nok, man fik forklaret langt mere end i spil nr. 2 og den var passende makaber. Jeg ved ikke/kan ikke huske hvor ondskaben kommer fra i spillene og at det var den lille pige som ville have h?vn var vel en fin nok forklaring. Som sagt forventede jeg mig ikke det store af historien. Det var ogs? rart nok at alt ikke blev forklaret, i typisk Silent Hill stil, alts? hvorfor Rose og Sharon forblev i den parallelle verden, men det har i vel nogle bud p?? :)


    Det var alt jeg kunne komme p? lige nu...


    7,5/10 fordi filmen har sine uhyggelige ?jeblikke, en nogenlunde historie og allermest fordi man det meste af tiden virkelig f?ler at personerne er i Silent Hill, som vi kender den.

  • nu er det ikke fo at v?re en sur ost eller noget - men levede overhovedet ikke op til mine forventninger - og de var ikke noget s?rligt... jeg synes der er en del ting i filmen som er s? urealistiske at man kommer ud af "se-film-trancen" og t?nker - det giver jo ikke mening det der... Bl.a. synes jeg at hende moderen tager ret let p? at hendes datter er v?k der i starten. efter den 1. gang m?rke virker moderen heller ikke s?rligt skr?mt over at v?re havnet i den afskygelige situation hun er i (m?ske fordi hun tror hun dr?mmer?)... da hun kommer ind der i kirken tilsidst er den ogs? helt gal - p?blen sl?r hende det ene ?jeblik og lytter meget interesseret til det andet - lidt skidt... hele den scene synes jeg faktisk var ret skod - skuespilleren der spiller moderen virkede ikke s?rligt overbevisende i den m?de hun pr?vede at vinde p?blens gunst - det er dog ikke hendes skyld scenen ville v?re sv?r for selv den bedste... meget gode effekter i filmen ellers - men det forventer man jo nu om dage...


    jeg vil gi den 4/10 stjerner