bestmp3.pl er det en lovlig side?

  • Ja, ganske enkelt, er denne side lovlig: http://www.bestmp3.pl ?


    Det er gratis download af remix's af sange og dance/techno osv


    Har endnu ikke fundet nogle "kendte" kunstnere derinde så jeg regner med at dem der har lavet remix'ne er freelance agtige lisom på http://www.mymusic.dk



    Min bekymring er bare at jeg ikke rigtig kan finde sådan en disclaimer og sådan? Det jo ikk just engelsk/dansk der dominere siden :crazyeyes:



    Så jeg vil gerne vide om i ved om siden er lovlig? Om det er lovligt at hente de numre?


    Hvis en admin/moderator allerede nu er 110% sikker på den er ulovlig er i velkomne til at slette links og lukke tråden :) (men vær li venlig og send en PM om det så jeg ved det)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvis den overholder den polske lovgivning på området, så er den lovlig. Og eftersom det ikke har været muligt at finde kendte navne, så er det nok bare et amatørsite, så min vurdering er, at du nemt kan hente musikken.


    Har kunstnerne derinde brugt andre folks musik, så er der selvfølgelig noget med rettigheder, men du vil så ikke rigtig kunne straffes for det, da du har handlet i god tro.

  • Aah det lyder rarligt :)


    Os det jeg selv tror, men ville lige have andres mening :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Få numre er vidst kendte kunstnere indenfor nævnte genre, som er blevet remixet.


    Men hovedsageligt er det sikkert amatører, som nævnt.


    af kendte kan nævnes:


    Kai Tracid
    C-Bool
    Tune Up!
    Floorfilla

  • Alle sangene er blevet mixet så ringe at de kan kun være gratis :) Kigger derind ind imellem, og det sker ikke særlig tit, at der er noget godt.


    Men jeg vil oss sige den er lovlig.


  • Ja ok de kendte.. :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du må hente dem og opbevare dem i 24 timer, derefter skal du slette dem. :9xo

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Quote

    Originally posted by Isse
    Du må hente dem og opbevare dem i 24 timer, derefter skal du slette dem. :9xo


    Den regel er vidst ved at være så gammel og tynd at den ikke gælder mere... og desuden har det aldrig galdt når det er lagt ud til fri download af kunstneren.


    Hvis den regel galdt, hvorfor buster APG så folk på SS når de er ved at hente noget?


    edit:


    Jeg anser siden for at være dybt ulovligt. De første navne som jeg får smidt i hovedet er 666, ATB, Pulsedriver ... og selv om det er remix'es så er det stadig 666, ATB's og Pulsedrivers tunes og i det hele taget der musik der bliver brugt, så det er stadig dem der har copyright.


    Anyways, nu vil jeg op til min sidste eksamen og få min studenterhue. :)