Bowling for Columbine på DR2 i aften 20.35..

  • Vil lige gøre jeg opmærksom på at der kommer Bowling for Columbine i aften på DR2 20.35.. - Hvis i ikke har lagt mærke til det! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Ska helt sikkert se det! Men jeg har mistet meget af min respekt for Michael Moore... Så jeg tager det nok med et gran salt



    Why? Om man må spørge :D

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Jamen han er jo desværre i stand til at få en film til at vise hva end han har LYST til at vise...


    Lagde mærke til det med Fahrenheit 9/11... den slugte jeg da også råt første gang jeg så den.. men efter at ha snakket lidt med nogle venner om den, ka jeg da godt se at han simpelthen manipulerer alting til at ligne det allermest relevante - selvfølgelig uden at vise noget der kan ødelægge hans fine billede af hans sandhed...

  • KarGa, hvad er det der er så manipuleret i 9/11? Jeg har osse set den og syntes det er en fremragende film. Kom med nogle eksempler, ikke at jeg ikke tror på dig men vil gerne vide hvad vi snakker om her...

  • Ganske udemærket film, og vil da se den.


    I har skyklapper på hvis ikke har luret Michael Moore er pisse manipulerende... Desuden bryder jeg mig ikke om hans stil når han vil lave et bust, eller hans måde i fra tid til anden i hans show at svine folk fordi de er rige... - Bill Gates er et svin fordi han er rig i Michael Moore's øjne...


    ---


    Manipulerende, løgn og manipulation er ikke det samme, jeg har selv lavet manipulation mht. videoredigering i interview, så folk IKKE kunne se det, jeg har dog valgt efterfølgende at gøre det markant et sted, da det simpelthen er for perverst budskab der kommer ud ellers... - Var talsmanden fra De Arabiske Emiraler der kom under mishandling herfra, i anledning af noget skole projekt... Og nej, jeg smider det ikke på nettet, tror jeg ikke DR ville blive glade for da det orginale er deres :P

  • PimpF - Det er hele hans metode, til at sende budskabet og den taleform han bruger... Han fremstiller alting som om det er noget han lige har fundet ud af og han er voldsomt overrasket over det... Samtidig med at der kører en eller anden lalleglad musik i baggrunden...


    Det er længe siden jeg har set Fahrenheit 9/11... Så kan desværre ikke komme med nogle konkrete eksempler


    Men i Bowling for Columbine... Da han snakkede med formanden for NRA, der brugte han nogle meget provokerende spørgsmål, som han udemærket kendte svarende på... Syns ikke de var relevante på nogen måde, men alligevel fik han vendt det til at man sku tænke "Ond mand" om formanden...

  • Jeg er skam godt klar over at han ikke er for Bush, og måske går han langt over stregen nogle gange ( hele meget ) i den film. Jeg tænker her på da han spørger parlamentsmedlemmer hvorfor de ikke sender deres børn til Irak f.eks. Men de ting han kommer med er ikke det pure opspind. Her tænker jeg på da han drev det lille olieraffinaderi i Texas, hvor kom alle de penge fra til at holde det kørende selvom det var penge ud af vinduet.
    Og hvorfor der var streget noget ud i hans militærpapirer, hvad var det der absolut ikke måtte komme ud til offentligheden osv.
    Jeg vil godt medgive at det var i overkanten at vise alle de klip af Bush på golfture osv, men han har da holdt meget "ferie" i hans præsident periode...


    Det bedste i filmen var den mor man så som nærmest pressede sin søn ind i militæret fordi hun syntes Bush og hele Irakkrigen var noget USA bare måtte starte. Da sønnen så døde, ændrede hun totalt indstilling til det hele. En meget god historie i filmen...

  • Jamen de faktum han kommer med har jeg da heller intet imod ;)


    Jeg så skam også Bowling for Columbine og ka da også godt se der er et problem... Men dertil ska det netop siges at man ska ta Michael Moores film med et gran salt...


    Siger skam ikke han lyver som vinden blæser eller noget - bestemt ikke... han går bare lige en tand for langt nogle gange... Og grunden til jeg har mistet noget af min respekt for ham (Bestemt ikke al min respekt for manden!), er fordi han går for langt i meget ømtålelige områder

  • Det er da klart at MM bruger sit medie til at få sine egne holdninger fram og derfor redigere de ting der kommer i hans film så hans synspunkt framstår så stærkt som muligt.. det er jo i det store hele derfor han laver filmen.. om man så er enig med ham eller ej er en anden sag.. jeg syndes nu at hvis man bare forholder sig kritisk til hvad man får smidt i hoved kan det jo ikke gå helt galt.. jeg har stor respect for MM som film skaber og deler også synspunkt med ham på mange punkter dog mere i Bowling for Columbine end i F-911 men det at jeg ikke er enig med ham i hans holdning til emnerne taget op i F-911 betyder jo ikke det er en dårlig film..


    I virkeligheden er det vigtigt at forholde sig kritisk til alt man får serveret i dag.. af en eller anden grund har folk i dag en tendens til at tage alt der er på Text eller i TV for 110% sandheden.. hvor tit har i ikke diskuteret noget med en person for så midtvejs at få smidt ting som "det læste jeg alså i se&hør eller Det så jeg alså i TV"... og folk forvænter virkelig at man så straks falder dem for knæ og undskylder sin uvidenhed... 90% af alt TV og Tryksager er junalistik og er derfor en afspejling af forfatterens sysnpunkt i mere eller mindre grad... og derfor skal man forholde sig kritisk..


    Det samme gælder en film som "Super size me" som jeg i øvrigt virkelig godt kan lide.. her får vi serveret et billede af MC.D der er så extremt at det er syrealistisk.. det er jo logisk at man bliver syg hvis man spiser MC.D på den måden han gjorde i filmen og at MC.D er usundt kan jo heller ikke komme bag på nogen det ved vi jo alle.. virkemidlet i filmen er at lave et Extremt exemple for at fram provokere en reaktion.. og det virkede..


    Fed7haS