DJ Dean?

  • Nogen der kender lidt til DJ Dean?
    Er nemli helt vild med hans numre, så det ville være dejligt med lidt info om ham, hvis der var nogen der viste lidt om hvad han har lavet, baggrund, osv..


    Mit yndlings nummer er helt klart Ballanation 04 (DJ Deans Club Mix), bassen og rytmerne er for vilde!


    Mvh DeH

  • Har selv nogle stykker med ham, men hans baggrund kender jeg sq ikk til :P Hehe...


    Men de numre med ham jeg har er:
    - Ballanation 04 (Dj Dean club mix)
    - It's a dream (Club mix)
    - Protect your ears

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Har selv nogle stykker med ham, men hans baggrund kender jeg sq ikk til :P Hehe...


    Men de numre med ham jeg har er:
    - Ballanation 04 (Dj Dean club mix)
    - It's a dream (Club mix)
    - Protect your ears


    Ja Protect your ears er god også..;)
    Men "Ballanation" er lavet i 5-6 forskellige versioner, hver med sit unikke beat, men med samme rytme :)) synes de er geniale!


    Play it Hard er også nice:)

  • Hehe jeps :D

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Real Name: Martin Schmidt
    Profile: DJ Dean started his music career already as a kid while he was still living with his parents. In 1992 he proceeded his career in a proffessional way by entering the Hamburger Club-scene. First started by playing Hardcore and later on Trance. In 1995 Dean became Resident DJ of Hamburg's famous Club 'Tunnel'.


    In 1997 Dean's dream came true, he finally finished his own Producing/Recording Studio. The first collaboration with Sony Media started with the releases of the Techno, 'Tunnel Trance Force' and the 'DJ Networx' cd-series. Afterwards DJ Dean's first Album, 'Balla Nation' followed and nowadays other new projects are still coming up...

    URLs: http://www.djdean.de


    http://www.djdean.com

    Aliases: Angel Beats, BallaNation, Barbarez, Bettnässer, Energy Flash (2), Fall, The (2), Impegement Syndrom, Martynes, Power Play, Silver Liquid, Star Burst, Treibbeat, Van Nilson
    In Groups: Black 'N' Decker, Dance United, Das Licht, DJ Dean & Danny K., Dynamic D's, Nordsound Project, Super Space, Utopia (9), Weltlichter

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Hvad ville i egentlig kalde den genre han laver?


    Progressive Trance?


    Jeg har et par remixes liggende med ham og lidt af hans eget, jeg ville definere det musik han laver som Dance, og tjah måske lidt Trance men så er det ihvertfald soft trance hehe :D

  • Vil mene det er ren og skær techno....

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • http://www.discogs.com/artist/DJ+Dean


    En god dj vil jeg i hvertfald ikke just kalder ham. Har hørt et par af Tunnel Trance udgaverne, huha det er elendigt sat sammen :boxed:


    Men smag og behag ...


    Hans musik er lidt blandet, forholdsvist hårdt. Lidt over i Hardcore til tider, men som oftes nok bare tættere på Euro-Trance !


    Men Progressive Trance er det i hvertfald slet ikke. En godt kendetegn for det progressive er omkring 130 bpm. Hans ligger nærmere på de 140 eller mere...


    Men ellers er noget af hans musik vel også meget club-orienteret, vel at mærke tyske klubber, deraf tysk techno. Og ikke egentlig club musik som vi kender det fra England, holland osv. House er nemlig mere club orienteret og igen også i et væsentlig lavere beat end DJ Deans produktioner ( i hvertfald dem jeg har hørt )..


    Club og house musik er desuden yderst ensformigt, eller har i hvertfald sådanne tendenser. Ofte det samme beat igennem nummeret med en konsekvent bass og ellers et eller andet bygget oven på... Her kan man måske nævne en dj ved navn Carl Kox (sikkert stavet forkert).

  • Må indrømme jeg heller ikke lige er super vild med DJ Dean's produktioner. Men smag og behag.. Såån er det jo altid.
    Og giver Macimuz ret i at han ikke er nogen fabelagtig DJ... Så ska man i min mening ha fat i den gode gamle Danielle Mondello.. Han producerer så hardstyle.. Men han er en fandens god DJ.. Og også producer!