Hvilket nummer fra 2005 satte sit præg på dig !

  • Nu har vi jo både stemt på favorit dj og diverse andreting, men hvilket nummer mener du satte et tydeligt præg på sidste år. Der er ingen grænser for hvilken slags musik vi snakker. Det kan være Rock, Jazz, Goa, Trance, Pop, ja sågar Nick og Jay.


    Vel at mærke kun 1 nummer man skal nævne, men er man lidt i tvivl må man da godt nævne et par stykker. Dog bedes man begrunde hvorfor lige det nummer var så ekseptionelt.


    I må også gerne diskutere de forskellige numre, men gerne på et fin niv. ;)


    En ting mere, nummeret behøver ikke været blevet udgivet endnu, men du kan have hørt det i radioen eller andet steds. Kunne være til en konceret ol.


    Men jeg ligger ud med min favorit.


    Gabriel & Dresden feat. Molly - Tracking Treasure Down [Original Club Mix]


    Nummeret er endnu ikke blevet udgivet, men været spillet bla. af Armin van Buuren og Above & Beyond. Det bliver udgivet på deres debutalbum som kommer iår (et jeg bare må eje). Tror det er de 2 djs jeg ser mest op til efterhånden, da de er nogle af de mest inovative jeg kan komme i tanke om. Et andet nummer af dem som også er blevet spillet iår er Motorcycle - Around You. Det et andet projekt de har kørende, som iøvrigt hat stået bag en af tidernes bedste tranceproduction.


    Tillader mig at nævne et par numre som yderligere har været nævneværdige i 2k5:


    Above & Beyond - Alone Tonight
    Above & Beyond with Andy Moor - Air for Life [Original Mix]
    DJ Orkidea - Beautiful
    Mike Foyle vs. Signalrunners - Love Theme Dusk
    Luminary - Amsterdam


    Og mange flere. Året 2k5 har været stort, men 2k6 lader til at byde på endnu mere med debutalbums fra både G&D samt Above & Beyond.


    Men lad mig høre jeres bud ...

  • yoji biomehanika - keyboard cowboys... det vinder nok fordi det er det mest sindssyge jeg længe har hørt...

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • meget svært at komme med bare 1 nummer.
    men uhm jeg kan da forsøge...


    ... Nej jeg kan ikke finde et nr. der er lavet i 2005 som satte præg.
    kan kun nævne Innocent blood - Elsker dig. Som minder mig om min eks kæreste

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Hm den er sku svær :D


    Men helt klart Coldplay - Fix you.


    Skifter vi så genre synes jeg Armin Van Buuren har været kanon! Shivers er et rigtig fedt album.


    Korrekt, også et stort nummer. Både Coldplay og Armin!


    Hørte en bootleg på A State of Trance (tror jeg det var) som hed Armin van Buren with Gabriel & Dresden - Fix Zocala.


    Coldplay bliver mixet ret meget indenfor trance !


    Edit:
    Hehe, kan se opgaven er ret svær. Men det er tilladt at nævne mere end 1 sang, hvis ikke man lige specifikt kan nævne et nummer som bare slog dig om kul.

  • Lidt svært at sige, eftersom jeg altid hører en blanding af nyt og gammelt. Tager jo efter hvad der lyder godt, ikke efter hvilken alder de forskellige ting har. :))


    Et klart bud må dog være Dave Joy - Fourth Joyride, klart en af mine favorit DJs og dette er muligvis hans bedste nummer hidtil. Hvorvidt den overgår Dave Joy Pres. Schattenman - Amplifier (Basic Dawn Remix) ved jeg ikke, men sidstnævnte er jo heller ikke fra 2005 - så det. 8)

  • En af dem er Nephew - Bazooka


    Jeg kan godt li' ideen med at man finder på et vers som overhovedet ikke giver mening med resten af sangen. Det at de fyrer det ene og det andet af, giver en "underlig/sjov følelse" og at det så lyder pisse cool er über genial.

  • Har en 2-3 stykker som har gjort indtryk på mig.. Ved ikke rigtig hvorfor..


    Röyksopp - What Else Is There
    Nightwish - Nemo
    Rihanna - If Its Lovin' That You Want


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Har en 2-3 stykker som har gjort indtryk på mig.. Ved ikke rigtig hvorfor..


    Röyksopp - What Else Is There


    Helt klart what else is there, den er faktisk rigtig meningsfuld selvom hendes stemme engang imellem måske er lidt skingerende!

  • ALT med D-A-D tog min interesse i 2005... Hørte Sleeping My Day Away i foråret, og så var jeg ellers fanget :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Eminems Curatin Call


    Intro
    Fack
    The Way I Am
    My Name Is
    Stan
    Lose Yourself
    Shake That
    Sing For The Moment
    Without Me
    Like Toy Soldiers
    The Real Slim Shady
    Mockingbird
    Guilty Conscience
    Cleanin' Out My Closet
    Just Lose It
    When I'm Gone
    Stan (Feat. Elton John)

  • det er da ikke numre der har sat præg :roller: :rolleyes:



    numre der har sat præg er numre, som alle kender...


    ikke bare nogle møgtechnonumre.


    Coldplay har sat sit præg, men ikke ligeså godt som andre kunstnere.


    tror faktisk den som har sat et størrere præg er Axel F - Crazy Frog..


    disse sange har både virket på tv, og haft en underholdende funktion.


    hvor det ikke bare er musik, men simpelthen en vare.


    sådan ser jeg på det.


  • Måske har jeg formuleret trådnavnet lidt forkert, mener numre der satte sit præg på den enkelte person. Altså hvad der virkede for dig !