1

torsdag, 17. november 2005, 13:01

Så blev det også officielt .. MTV Europe Music Awards 2006 vil indtage København i november næste år ..

Synes et eller andet sted det er ret fedt, men er nok glad for jeg ik bor tæt på .. Så slipper man vel for det meste af alt ræset .. :crazyeyes:

Citeret

Cirkus MTV indtager København

Så er det et faktum. København skal til næste år huse MTV Europe Music Awards 2006 og nogle af verdens største stjerner

Som ekstrabladet.dk kunne afsløre onsdag, bliver København 9. november næste år vært for MTV Europe Music Awards 2006 - en af verdens største musikbegivenheder.

Den glædelige begivenhed blev præsenteret på et pressemøde på Københavns Rådhus torsdag middag, hvor MTV-direktør Brent Hansen, kulturminister Brian Mikkelsen, Københavns overborgmester Lars Engberg, Københavns Kulturborgmester Martin Geertsen og adm. direktør for Wonderful Copenhagen, Lars Bernhard Jørgensen, var mødt op for at berette nærmere for det forsamlede pressekorps.

- Vi har arbejdet i flere år på at få MTV European Music Awards til København. Vi ser showet som en af juvelerne i de globale begivenheder i vore dage, forklarede en stolt Lars B. Jørgensen, før han overlod ordet til Brent Hansen:

- MTV har længe ønsket at bringe European Music Awards til København. Byen repræsenterer kreativitet og design i verdensklasse og udgør derfor en perfekt ramme for en global musikevent, erklærede MTV-direktøren, der endnu ikke har fundet et passende sted at afholde showet: - Vi skal finde et sted der har plads til 5000-10.000 tilskuere. Mange af billetterne bliver selvfølgelig delt ud til journalister, sponsorer m.v. men vi vil stille så mange billetter som muligt til rådighed for danske musikfans.

Stor betydning for København
På trods af det skuffende kommunalvalg lignede Martin Geertsen en mand der fejrede juleaften og Københavns kulturborgmester lagde da heller ikke skjul på, at han ser begivenheden som en gave for den danske hovedstad: - Jeg er mere end almindeligt glad i dag. MTVs begivenhedsrige show får stor betydning for København. Der er grund til at lave v-tegnet, lød vurderingen.

En milliard seere
MTV European Music Awards - der bliver sendt til over en milliard mennesker i hele verden - (det er cirka ni gange så mange som fulgte det Internationale Melodi Grand Prix fra Parken i 2001) - bliver indledt af en musik-uge op til det store show, 9. november næste år:

- Selv om bands som MEW, Junior Senior og Raveonettes har sat Danmark på det internationale musik-landkort, vil vi bruge begivenheden til at sætte ekstra fokus på dansk musik. Derfor vil danske bands få mulighed for at profitere af den megen opmærksomhed under afholdelsen af Copenhagen Music Week i ugen op til MTV European Music Awards. Copenhagen Music Week bliver en årligt tilbagevendende begivenhed, afslørede Københavns overborgmester Lars Engberg.

Da MTV Europe Music Awards for nylig satte Lissabon i Portugal på den anden ende, var navne som Madonna, Coldplay, Shakira, Robbie Williams, Green Day og Gorrilaz på scenen. Det vides endnu ikke hvornår de første navne kan sættes på plakaten til næste års store musikbegivenhed i Danmark. Det ventes at MTV EMA 2006 vil skabe omsætning i København for cirka 90 millioner kroner.

Kilde

2

torsdag, 17. november 2005, 13:08

Det lyder da kanon godt, at vi (DK) også "kommer på landkortet" på den måde. :9xo
Dansk musik har efterhånden også fået sat sig igennem internationalt - så helt fint, at vi også får sådan et stort show her til landet. 8)

3

torsdag, 17. november 2005, 13:15

Det ska nok blive fedt, hvis altså de ka håndtere det... Er bange for at det blir lidt hen af Nordic Music Awards... :rolleyes:

4

torsdag, 17. november 2005, 13:52

Nice, kunne være man skulle tage derover for at få et kig på de forskellige superstjerner.

fookhar.dk

- formerly known as r3ptile

5

torsdag, 17. november 2005, 15:29

Citeret

Originally posted by Bentzin
Det lyder da kanon godt, at vi (DK) også "kommer på landkortet" på den måde. :9xo
Dansk musik har efterhånden også fået sat sig igennem internationalt - så helt fint, at vi også får sådan et stort show her til landet. 8)

Helt enig!

I5 4670K, ASUS Z87-K, GTX770, 8 GB Hyper-X, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

6

torsdag, 17. november 2005, 17:45

Citeret

Originally posted by r3ptile
Nice, kunne være man skulle tage derover for at få et kig på de forskellige superstjerner.

Held og lykke med at få billetten...

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

7

torsdag, 17. november 2005, 18:05

Tror ikke det bliver så vildt igen at få billet der er normalt mange og max en pr. person til de shows og de er normalt heller ikke ret dyre.

Jeg gad sgu godt jeg boede tæt på så var jeg fri for at rejse der over i et stykke tid hvilket jeg helt sikkert skal.

Temmelig sikker på det bliver hårdt arbejde at gøre klar derover :) men glæder mig sgu allerede :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

8

torsdag, 17. november 2005, 18:17

Nice nok :)

Men godt jeg ikke bor i KBH så.. Der vil da være MONSTER meget trafik ugen op til showet?

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

9

torsdag, 17. november 2005, 18:22

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Tror ikke det bliver så vildt igen at få billet der er normalt mange og max en pr. person til de shows og de er normalt heller ikke ret dyre.

Jeg gad sgu godt jeg boede tæt på så var jeg fri for at rejse der over i et stykke tid hvilket jeg helt sikkert skal.

Temmelig sikker på det bliver hårdt arbejde at gøre klar derover :) men glæder mig sgu allerede :)

Hvis du læser hvad der er postet vil du se at der bliver mellem 5-10.000 tilskuere. Mange vil blive givet til sponsorer og journalister.
Altså tror jeg godt du kan regne med det er nærmest umuligt at få.

10

torsdag, 17. november 2005, 18:44

Jaja ved det godt men de skal finde et sted hvor der er plads til mindst det antal... de er normalt ikke blege for at tænke stort.

Der har været snak om det i lang tid og på et tidspunkt var der en plan oppe og vende med at overdække rådhudspladsen og lave showet der. Det blev dog vist droppet igen.

Men lad os nu se vil tiden jo vise :) Jeg ved bare en ting I am there :) Sikkert som arbejdende person :)

11

torsdag, 17. november 2005, 18:49

Uhh, det er da alt for stort! :D
Kunne nu være lækkert at få noglebilletter dertil!

Tror nu at de kommer til at bruge Forum.

12

torsdag, 17. november 2005, 19:28

Citeret

Jaja ved det godt men de skal finde et sted hvor der er plads til mindst det antal... de er normalt ikke blege for at tænke stort.

Der har været snak om det i lang tid og på et tidspunkt var der en plan oppe og vende med at overdække rådhudspladsen og lave showet der. Det blev dog vist droppet igen.

Men lad os nu se vil tiden jo vise :) Jeg ved bare en ting I am there :) Sikkert som arbejdende person :)

Nej der skal ikke være plads til mindst det, der skal være plads til det. Det er ihvertfald hvad han siger.
Og nu er MTV showet som sådan jo meget et TV-show, hvor det nok egner sig lidt bedre at have de der ca. 10.000 tilskuere at holde styr på. Det er TVseerne de er der for, dem er der så 1.000.000.000 af ;)

Men lad os se, tror umiddelbart forum eller store vega ville være passende af størrelse. Nu kender jeg så ikke lige så meget til infrastrukturen omkring de steder...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Butcher" (17.11.2005, 19:29)

13

torsdag, 17. november 2005, 19:52

Cool nok, hvis det så bare havde været den slags musik man var til ...

Men stene det i tv ender man jo sikkert med alligevel :roller:

14

torsdag, 17. november 2005, 19:57

Det bliver i forum eller parken alt efter hvad de vælger... vil tro det bliver forum der er gode tv muligheder.

15

torsdag, 17. november 2005, 20:00

Glæder mig til at bestille den billet ;)

Nogen der skal ind og se LOC/Xzibit her den 2 dec?

Eller the fugees d. 5 dec?

Måske robbie williams til juli 2006?

16

torsdag, 17. november 2005, 20:01

Citeret

Godt de droppede det! Ska da ikk ha rådhuspladsen trashet

Tror også det blir i Forum

Citeret

Originally posted by købkøb

Jeg har adgang til 2 styks, men det blir nok ikk til noget :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (17.11.2005, 20:02)

17

torsdag, 17. november 2005, 20:05

Citeret

Originally posted by KarGa

Citeret

Godt de droppede det! Ska da ikk ha rådhuspladsen trashet

Tror også det blir i Forum

Citeret

Jeg har adgang til 2 styks, men det blir nok ikk til noget :)

Rådhuspladsen trashet?

Plejer du da at rydde op? Der er alligevel 2000 gange så mange mennesker dernede til hverdag...

Men tror også det blir forum eller parken...

Og karga: Kan man så ikke købe de 2 billetter gennem dig?

Har hørt at der skulle være ret udsolgt til begge koncerter

18

torsdag, 17. november 2005, 20:10

Citeret

Originally posted by Butcher_hik

Citeret

Hvis du læser hvad der er postet vil du se at der bliver mellem 5-10.000 tilskuere. Mange vil blive givet til sponsorer og journalister.

Spøjst at de går efter så lille et antal publikum :(

Er der ikke plads til en 20.000 i parken? på sidde pladserne?

19

torsdag, 17. november 2005, 20:13

Citeret

Citeret

Originally posted by Butcher_hik

Citeret

Spøjst at de går efter så lille et antal publikum :(

Er der ikke plads til en 20.000 i parken? på sidde pladserne?

Er plads til ca. 40000 tilskuer på siddepladserne i parken såvidt jeg ved :)

Citeret

Godt 40.000 tilskuer kan i dag overvære landskampene i Parken

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.