Har Batman Begins overhovedet nogen relation til de gamle Batman film ?

  • Monjz :)


    Har diskuteret med nogle venner, om den har det... Jeg mener hårnakket på, at de overhovedet ikke har nogen relation... Jeg har godt nok ikke set Batman Begins endnu, men jeg er100%. Det er fordi at efterfølgeren til Batman Begins handler oss om Jokeren, og det gør den første af de gamle Batman film oss... Jeg mener det er ret indlysende...


    Bevis jeg har ret :)

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Heller ikke set den endnu, men min indtryk er da den ikke relatere til de andre ..


    Jeg har heller ikke set den, men jeg synes heller ikke at det ser ud til at den relaterer til nogen af de gamle film.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • I er alle sammen usle.
    Men den er ikke i samme serie nej. Der er mange af de samme personer osv, som er anderledes.
    Det er slet ikke magen til og mindre "tegneserieagtigt"..
    For eksempel er det en småkrimininel lommetyv der skyder Bruce's forældre i den nye, hvor det er Jokeren i den gamle. Skurken er også en rigtig type, som bemasker sig når han skal skræmme folk, og ikke en der konstant er bemasket grundet en mutering der er foregået på grund af en ulykke på et laboratorium ligesom stort set alle de andre var..

  • Efterfølgeren til Batman Begins er med Jokeren. Han var også med i de gamle.


    1 + 2 = 1

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Har ikke lige kunne finde interviewet, men instruktøren Chris Nolan har udtalt at Batman Begins og de kommende film intet har at gøre med de gamle film. Historien i den første Batman-film er jo også taget fra tegneserien, så bare fordi den næsten Batman-film kommer til at handle om Jokeren er det ikke ensbetydende med at ideen er nakket fra den første film.


    De nye Batman-film er også mere i overensstemmelse med tegneserien, end de gamle.

  • Quote

    Originally posted by r3ptile
    Har ikke lige kunne finde interviewet, men instruktøren Chris Nolan har udtalt at Batman Begins og de kommende film intet har at gøre med de gamle film. Historien i den første Batman-film er jo også taget fra tegneserien, så bare fordi den næsten Batman-film kommer til at handle om Jokeren er det ikke ensbetydende med at ideen er nakket fra den første film.


    De nye Batman-film er også mere i overensstemmelse med tegneserien, end de gamle.


    Det er nemlig det interview jeg ikke kan finde :-/ Jeg mente jeg læste det under filmz.dk, men det var det så ik...


    Berleburg - jeg forstår ik lige dit regnestykke ?

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    I er alle sammen usle.
    Men den er ikke i samme serie nej. Der er mange af de samme personer osv, som er anderledes.
    Det er slet ikke magen til og mindre "tegneserieagtigt"..
    For eksempel er det en småkrimininel lommetyv der skyder Bruce's forældre i den nye, hvor det er Jokeren i den gamle. Skurken er også en rigtig type, som bemasker sig når han skal skræmme folk, og ikke en der konstant er bemasket grundet en mutering der er foregået på grund af en ulykke på et laboratorium ligesom stort set alle de andre var..


    Vi kunne bedre li tegneserie versionen...


    Det kalder bare på nogen rødder som sidder dybt inde i en person IMO... Har set batman, superman, captain america og alt det der siden jeg blev født... hehe..


    Så glæder mig meget til superman filmen kommer, men synes ikke den der batman film var superfed...


    Kunne bedre li zorro... :))

  • syntes heller ikke de kan kalde den batman begins. det er måske med jokeren.
    men de er alt for forskellige i hele historien. :)
    dog syntes jeg den var lidt federe at se end de gamle batman film ( mest for effekterne )

  • må indrømme, at efter Batman Begins syns jeg ikke de 2 gamle Batman film er SÅ nice mere som jeg synes før jeg så denne herlige film i bio, imo. er vi oppe i 3 kategorier af batman film nu.. der er de 2 første som er og altid vil være fede, så har vi 3+4 som nok er noget af den største omgang bræk og så nu batman begins + efterfølgere(n) - som imo er klart den bedste i hele batman serien!

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Efterfølgeren til Batman Begins er med Jokeren. Han var også med i de gamle.


    1 + 2 = 1


    Hvordan kan man relatere de gamle og de nye, når en af ærkeskurkene går igen? Det er jo direkte ulogisk. De(n) nye er en direkte remake.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    De(n) nye er en direkte remake.


    Det behøver da ikke være et remake af 1'eren bare fordi der er samme karakter med.


    Quote

    Originally posted by denully
    syntes heller ikke de kan kalde den batman begins. det er måske med jokeren.
    men de er alt for forskellige i hele historien. :)
    dog syntes jeg den var lidt federe at se end de gamle batman film ( mest for effekterne )


    Batman Begins passer da perfekt, eftersom filmen handler om hvordan Bruce Wayne starter sin karriere som Batman.

  • Men det er forskellige batmænd!
    Hvem dræbte Bruce's forældre i de gamle film?
    Det er nok. I de gamle film ser man OGSÅ hvordan det starter, men det er anderledes. Den nye er en alternativ version som skulle være mere tro mod serien (har aldrig læst den) og har som sådan ikke andet end oplægget til fælles med de gamle.


    Så 1+1=2 forskellige historier.

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Efterfølgeren til Batman Begins er med Jokeren. Han var også med i de gamle.


    1 + 2 = 1


    Kors ... Du lyder som min logik-lærer .. :boxed:


    A + B = B * A ... :roller:


    btw ... Syntes ikke at nogle af filmene hænger ordenligt sammen for hvis de skal gøre det, så skal Batman sgu spilles af den SAMME skuespiller ... :)) ... Ellers er det ikke optimalt IMO ... 8)


  • Ikke en remake af de gamle film selvfølgelig. En remake af Batman-historien.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Ok nu har jeg flertallet på min side, men egentlig ingen beviser... Hvis der er nogen der falder over det interview mig og r3ptile fabler, må I gerne bøf' det ind i tråden ;)


    Kan ikke vente til d. 22 :dance:

  • Nu er vi ganske få tweakers som er så gamle, at vi så den første rumfærges opsendelse m.m. Samt de rigtige batman serier på tv http://www.adamwest.com/ . I virkeligheden er de seneste års batmans film dårlige efterligninger af de serier som blev lavet helt tilbage i 60ér (altså det forrige århundrede) og derfor virker mange af figurerene mildest taget meget overdrevne. F.eks. mr. Ice - holder overhovedet ikke efter min mening, hvorimod pingvinen (batman returns) er lavet rigtig godt.


    Den nye film matcher mere de rigtige tegneserier, samt de tegnefilm som de fleste af os har set - nå, ja - om søndagen f.eks., he, he - vil ikke høre noget om bubber her, tak.


    Men filmene som sådan, skal nok heller ikke ses som en fortsat fortælling som f.eks. ringenes herre m.v. Men som enkelt fortællinger fra tegneserierne og tegnefilmene.


    Så på trods af de måske sælges som en samlet dvd box, så skal de nok mere ses som enkelt fortællinger.
    Batman (1989)
    Batman Returns (1992)
    Batman Forever (1995)
    Batman & Robin (1997)
    Catwoman (2004)
    Batman Begins (2005)


    Lidt mere bat stuff på http://www.batmanytb.com/bios/heroes/batman/index.php

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • ARGH, hold Catwoman udenfor :-/


    Quote

    Originally posted by SlackeR
    Men det er forskellige batmænd!
    Hvem dræbte Bruce's forældre i de gamle film?
    Det er nok. I de gamle film ser man OGSÅ hvordan det starter, men det er anderledes. Den nye er en alternativ version som skulle være mere tro mod serien (har aldrig læst den) og har som sådan ikke andet end oplægget til fælles med de gamle.


    Så 1+1=2 forskellige historier.


    Korrekt, de nye film er meget mere tro mod tegneserien.


    Quote

    Originally posted by Berleburg
    Ikke en remake af de gamle film selvfølgelig. En remake af Batman-historien.


    Ah, mig der misforstod det, sorry.